Страница 1 от 1

Как да си премеря алтернатора???

Публикувано на: 18 Сеп 2010 10:11
от ZeleniqT
Здравейте,
някой дали може да ми каже как да си премеря алтернатора дали са му здрави ротора и статора?

Публикувано на: 18 Сеп 2010 11:02
от dimpex_01
На запален двигател, измери напрежението на клемите на акумулатора. Ако всичко е ОК, напрежението ти трябва да е в границите 13,9 - 14,4V. Също така, трябва да е стабилмо (например да кове на 14,1V, не да играе 12,...-13,6,...14,1..-12,5V). Ако играе има проблем.

Публикувано на: 18 Сеп 2010 12:10
от ZeleniqT
Извинявай, колега... алтернатора ми е свален и искам да му замеря компонентите.

Публикувано на: 18 Сеп 2010 12:22
от Scott
ZeleniqT написа:Извинявай, колега... алтернатора ми е свален и искам да му замеря компонентите.
Можеш да измериш съпротивлението на ротора с обикновен мултиметър - около 4-5 ома. Ако показва повече от 10 или по-малко от 2 имаш проблем. Провери и за утечка към металните части.
За статората нещата не са толкова прости, там съпротивлението на навивките трябва да се измери с прецизен уред защото е под 1 ом. С обикновения мултиметър можеш да провериш дали съпротивлението на всяка намотка има еднакво показание и дали няма окъсяване към ламелите (корпуса). Проблемите с ротора и статора са много по-рядко срещани от тези на електрониката - провери диодните блокове, вкл. малкия изправител, захранващ реле-регулатора, а и самия реле-регулатор.

Публикувано на: 18 Сеп 2010 14:08
от evgenyiy
А може да отидеш и на някой маистор който се занимава с това да ти го завърти на стенд това е най-точно,няма да е лошо и да кажеш зашо се съмняваш в него и защо си го смъкнал.

Публикувано на: 18 Сеп 2010 15:55
от L&R
evgenyiy написа:А може да отидеш и на някой маистор който се занимава с това да ти го завърти на стенд това е най-точно,няма да е лошо и да кажеш зашо се съмняваш в него и защо си го смъкнал.
:thumbsup:

Публикувано на: 18 Сеп 2010 17:48
от ZeleniqT
Ами 2Е моторите имат проблем с алтернаторите. Корпуса им се пука точно там, където гледа надоло към земята и се пука само половината, на която е набит статора. Имам 2 алтернатора със този проблем и един с здрав корпус но изгорял статор, за това искам да прехвърля компонентите на другия корпус а пък преди това трябва да съм сигурен, че всеки отделен компонент е здрав.

Публикувано на: 18 Сеп 2010 17:50
от ZeleniqT
Scott написа:
ZeleniqT написа:Извинявай, колега... алтернатора ми е свален и искам да му замеря компонентите.
Можеш да измериш съпротивлението на ротора с обикновен мултиметър - около 4-5 ома. Ако показва повече от 10 или по-малко от 2 имаш проблем. Провери и за утечка към металните части.
За статората нещата не са толкова прости, там съпротивлението на навивките трябва да се измери с прецизен уред защото е под 1 ом. С обикновения мултиметър можеш да провериш дали съпротивлението на всяка намотка има еднакво показание и дали няма окъсяване към ламелите (корпуса). Проблемите с ротора и статора са много по-рядко срещани от тези на електрониката - провери диодните блокове, вкл. малкия изправител, захранващ реле-регулатора, а и самия реле-регулатор.
Благодаря, Scott! Това ще ми е от полза.... аз се занимавам с автомобили от извесно време вече..но не съм достатъчно добър по електротехника :):):)

Публикувано на: 18 Сеп 2010 18:22
от evgenyiy
Не е сложно да се премери трябват ти елементарни знания за работа с мултицет мериш по посочения от колегата начин,провери четките на реле регулатора ако са поизносени смени ги с нови струват 2-8лв.Ако беше малко по близо бих ти помогнал с сглобяването понеже се занимавам с такива ремонти но си малко далеко wink.gif .

Публикувано на: 19 Сеп 2010 00:51
от Bass_Man
BTW аз имам едно 2Е и нещо май ми посвирва алтернатора :whistle: . Някъде може ли да се прочете повече за тези проблеми ?

Публикувано на: 19 Сеп 2010 08:32
от evgenyiy
Свири в смисал като запалиш или се чува някакво румолене което най-често се дължи на лагери а ако само просвирва виж шаибата на динамото и ремака мое да има нужда само от претягане.

Публикувано на: 19 Сеп 2010 22:33
от LEXUS
2Е свири, без да има проблем. Мен много ми харесва как свири леко като турбина, като карам вечер. cool.gif