Страница 1 от 1
1.4 или 1.6
Публикувано на: 12 Сеп 2010 17:52
от gogata_vz
Привет на всички. Решил съм да се здобия с Корола Е12 хечбек 2002-2005г. и да е с бензинов мотор. Голямото ми колебание е дали да е 1.4 или 1.6. Доколкото разбрах от форума 1.6 имали проблеми с (тракащи входящи колектори, проблемни сегменти и горене на масло). Вашите мнения ще са ми от голяма полза, защото не виждам към кой друг мога да се обърна с този въпрос. Благодаря предварително

Re: 1.4 или 1.6
Публикувано на: 12 Сеп 2010 19:07
от Scott
gogata_vz написа:...дали да е 1.4 или 1.6. Доколкото разбрах от форума 1.6 имали проблеми с (тракащи входящи колектори, проблемни сегменти и горене на масло)...
Двата двигателя имат еднакви бутала, сегменти, колектори и т.н., така че ако съществуват проблемите които си изброил, ще са и при двата
Публикувано на: 12 Сеп 2010 21:42
от slowtraveler
За 1.6 VVT-I - имаха проблеми със запичане на сегменти, но за 1.4 - не съм чувал за такъв проблем...
От друга страна 1.4 е доста вял и слабичък, и бих избрал 1.6
Останалото - късмет и внимание по време на огледа...

Публикувано на: 12 Сеп 2010 22:25
от CuMo
Карам 1.6 100hp и на моменти ми идва слаб. Когато съм с пътници или повечко багаж. Трябва да дебнеш при изпреварвания, да връщаш в трета. Представям си каква мъка ще е с 1.4
Според мен заложи на по-големия обем и по-голямата мощност, освен ако няма да се возиш винаги съвсем сам в колата.
В момента ми се иска, да си бях взел дори 2.0 но пък щях да плащам по-голям данък, което за моя пробег и начин на ползване е неоправдано.
С 1.6 можеш спокойно да поддържаш 150км/ч на магистралата без да се зори, но пък разходът не е много приятен.
Успех!

Публикувано на: 13 Сеп 2010 10:49
от Petar
И аз съм за 1.6 просто 1.4 мисе срува слаб за тази кола
Публикувано на: 13 Сеп 2010 11:38
от Scott
slowtraveler написа:За 1.6 VVT-I - имаха проблеми със запичане на сегменти, но за 1.4 - не съм чувал за такъв проблем...
Ето един от официалните Сервизни Бюлетини и кои двигатели са засегнати (ZZE120 е с 1.4VVTi):
http://toyota-club.net/files/07-01-10/eg6020-toy.pdf
Публикувано на: 13 Сеп 2010 11:40
от gogata_vz
Аз също мисля, че 1.6 е по-подходящ за тази кола от гледна точка на мощността. До колкото знам тези двигатели са с верига, а не с ремък (поправете ме ако се лъжа). В такъв случай освен да скачам на 1.6-друг вариант не виждам (макар, че отзивите за неговата сполучливост ме безпокоят малко).
Публикувано на: 13 Сеп 2010 12:48
от Владислав
Колега,както каза по-нагоре Scott-двата мотора са почти еднакви-само хода на буталото е различен...Ако имат проблем,ще бъде и при двата.Аз съм с такъв VVT-i 1.6 (3ZZ FE),и след смяна на бутала и сегменти нямам никакъв проблем.Ако можеш провери дали ти е правен ремонт на двигателя.По едно време течеше и някаква сервизна кампания за тези мотори.Лично мнение-1.4 е малко слаб за автомобила,но разликата с 1.6 е само 16 к.с. ако си спомням правилно.Най-добре вземи по-запазения автомобил,не му мисли толкова на този мотор.Успех с покупката.
Публикувано на: 13 Сеп 2010 13:17
от gogata_vz
А след като си ги сменил, в оторизиран сервиз ли ги смени, колко струваше ремонта? А какви са признаците, че вече е за ремонт?
Публикувано на: 13 Сеп 2010 15:14
от slowtraveler
Признаците преди ремонта бяха 1л масло на < 1000км laugh.gif laugh.gif laugh.gif
И липса на масло на щеката (не под минимума, а въобще никаква следа на щеката) след 200-300км laugh.gif
Ремонта при мен бе гаранционен (специално за тоя проблем, въпреки, че автомобила не бе в гаранция)...
И това не е 'вече за ремонт', защото при мен се прояви на 30х.км...
Бях писал и в другите теми....
Не вярвам да попаднеш на 'неремонтиран' автомобил просто защото ако не е бил ремонтиран, досега двигателя би станал на слитък алуминий.
Доста време мина от проблема, и конкретните двигатели или са отремонтирани или бракувани

Публикувано на: 13 Сеп 2010 15:21
от Владислав
gogata_vz написа:А след като си ги сменил, в оторизиран сервиз ли ги смени, колко струваше ремонта? А какви са признаците, че вече е за ремонт?
Колега,имаш ЛС.