Страница 1 от 3
Мисля да си Купя Селика!
Публикувано на: 05 Сеп 2010 02:01
от Kobayashi
Здравейте!
Горд собственик съм на Хонда Сивик! Общо зето това беше първата японска кола която съм имал и съм изключително доволен! Имал съм също така и БМВ и Опел ... от които бях дълбоко разочарован...
Моята хондичка вече остаря, а и 90 коня вече не са ми достатъчни.
Дойде времето за по-нова кола и се спрях на Тойота Селика (последната генерация) има спортен вид, 143 коня мисля че ще са ми достатачни и има всички глезотий които имат и най-съвременните автомобили! Въпросите са ми следните:
Чисто японско изпълнение ли е?
Какви са най-честите проблеми по-двигателя? (чух лоши думи за произведените селики до 2002 год. че харчили масло и трябвало да се сменят сегменти)
Какви са най-честите проблеми по-купето? (интериор, боята добра ли е, гние ли ...)
Поддръжката поносима ли е за БГ стандартите?
Защо има Селики едни и същи години, едната е 10 000 лв другата 25 000лв (на какво се дължи: на болни мозъци или съществени разлики)
Общо зето това са ми въпросите. Реших да поразпитам тук преди да направя покупката!
Благодаря ви предварително!
Публикувано на: 05 Сеп 2010 03:35
от Bass_Man
Принципно ако не е от тези с кофти сегментите ( според мен до 2003-та година но не съм сигурен ) не би трябвало да имаш никакви ядове .
Но ако искаш наистина спортна кола по -добре си вземи по-стара GT4-ка хем е по-мощна , хем е 4х4 . И има доста добър потенциал . реално ще дадеш същите пари или по-малко .
Относно цените съмняваме , че някой може да ти даде логично обяснение защо едните са по 10 000лв. а другите по 25000лв .

Публикувано на: 05 Сеп 2010 05:49
от Kobayashi
Опасенията ми за двигателя се потвърждават за съжеление...
трудно ще си позволя кола за над 12 000 лв, а добра Селика след 2003 за 12 000 май няма! Има и други опции разбира се например Mitsubishi Eclipse 3gen. дават ги с сходен разход като тойотата само, че с 150 коня и 214 Нм, но и държат цени, а и мисля че не са 100% японски! Също така и обмисялм вариянта да взема Honda Civic 5gen. Coupe D16Z9 и да и хвърля още 6-7000 лв в тунинг (основно performance)!
А що се отнася до предложението на Bass_man, не съм експерт по тойотите, но мисля че, старата Тойота Селика GT4 е с турбо двигател и е 242 коня + 4x4 разхода ще е доста сериозен, чесно казано не мога да си позволя по-голям разход от 12 на 100 и то градско...а и Jeremy Clarckson в Сталинистки стил беше казал: No turbo, no problems! Въпреки че ставаше въпрос за Lotus... иначе благодаря за мнението. чакам още!
Публикувано на: 05 Сеп 2010 07:37
от MX5
Ако изключим GT4:
Honda Civic > Celica
Публикувано на: 05 Сеп 2010 10:37
от Raya
За 12 000 лв. можеш да купиш добра до 2003г. Не всички са със проблемни сегменти (един попаднал на такава и оплюл всичките). Цената варира според състоянието на колата. Просто направи обстойна диагностика на колата.
Какви са най-честите проблеми по-купето? (интериор, боята добра ли е, гние ли ...)
Поддръжката поносима ли е за БГ стандартите?
Ако не е плувала и наводнявана, рано й да гние. Боята зависи последният собственик къде я боядисвал (на тези години кола сигурно само тавана не пребоядисван).
Поддръжката........провери колко й струват амортисьорите, лагерите (по нашите пътища това страда при всичките коли) и сам си прецени според собстените си възможности. Катализатора до 03г. вече или заминал, или е на път, ако ще искаш нов скъпо е, но има алтернативи ( да караш без него).
Публикувано на: 05 Сеп 2010 10:41
от diver
Kobayashi написа:Опасенията ми за двигателя се потвърждават за съжеление...
трудно ще си позволя кола за над 12 000 лв, а добра Селика след 2003 за 12 000 май няма! Има и други опции разбира се например Mitsubishi Eclipse 3gen. дават ги с сходен разход като тойотата само, че с 150 коня и 214 Нм, но и държат цени, а и мисля че не са 100% японски! Също така и обмисялм вариянта да взема Honda Civic 5gen. Coupe D16Z9 и да и хвърля още 6-7000 лв в тунинг (основно performance)!
А що се отнася до предложението на Bass_man, не съм експерт по тойотите, но мисля че, старата Тойота Селика GT4 е с турбо двигател и е 242 коня + 4x4 разхода ще е доста сериозен, чесно казано не мога да си позволя по-голям разход от 12 на 100 и то градско...а и Jeremy Clarckson в Сталинистки стил беше казал: No turbo, no problems! Въпреки че ставаше въпрос за Lotus... иначе благодаря за мнението. чакам още!
За 12к незнам, обаче за около 14 изпадат TYPE-R. Стува ми се доста по-смислен от последната селика, дето прилича само на спортен автомобил. Отделно, личното ми мнение, че технологично двигателите на ХОНДА са по-добри, особенно от последните на тойота.
Публикувано на: 05 Сеп 2010 10:47
от mitoko
+1 Type R
Публикувано на: 05 Сеп 2010 11:53
от Scott
Bass_Man написа:Принципно ако не е от тези с кофти сегментите ( според мен до 2003-та година но не съм сигурен )...
Не знаех че 'кофти сегментите' са стигнали чак до Японските сглобки. Май на кривия ...
Аз не съм имал проблеми с горене на масло за 4 години и над 80к мили, 2001 г. 1ZZ-FE.
diver написа:...за около 14 изпадат TYPE-R
TypeR трудно ще слезе под 12 градско, докато Селиката 143к.с. спокойно гори около 10. То и разликата в поведението е съществена, но колегата изтъкна разхода като важен критерий...
Публикувано на: 05 Сеп 2010 14:33
от Bass_Man
Scott написа: Не знаех че 'кофти сегментите' са стигнали чак до Японските сглобки. Май на кривия ...
Аз не съм имал проблеми с горене на масло за 4 години и над 80к мили, 2001 г. 1ZZ-FE.
Ами и аз не знаех ама има една друга тема в , която пак Японка си похарчва доволно . Принципно въобще не ги знам тези мотори и за това казах , че ако има проблем мисля , че трябва да е до 2003г.
Scott написа:
TypeR трудно ще слезе под 12 градско, докато Селиката 143к.с. спокойно гори около 10. То и разликата в поведението е съществена, но колегата изтъкна разхода като важен критерий...
Даже 12-си е доста оптимистично .
Но самата идея да си вземеш спортна кола , която да харчи малко леко не се връзва . И най-вероятно в един момент ще се стигне до газта .
Публикувано на: 05 Сеп 2010 17:09
от Raya
diver написа:.
За 12к незнам, обаче за около 14 изпадат TYPE-R. Стува ми се доста по-смислен от последната селика, дето прилича само на спортен автомобил. ...
Bass_Man написа:
Но самата идея да си вземеш спортна кола , която да харчи малко леко не се връзва . И най-вероятно в един момент ще се стигне до газта .
Kobayashi написа:.... 143 коня мисля че ще са ми достатачни....
Човека ви попита за Селика, добре си е преценил и конете, и разхода. Сега слиза от 90 коня, 143 наистина ще му са достъчни.
Публикувано на: 05 Сеп 2010 17:53
от diver
Raya написа:diver написа:.
За 12к незнам, обаче за около 14 изпадат TYPE-R. Стува ми се доста по-смислен от последната селика, дето прилича само на спортен автомобил. ...
Bass_Man написа:
Но самата идея да си вземеш спортна кола , която да харчи малко леко не се връзва . И най-вероятно в един момент ще се стигне до газта .
Kobayashi написа:.... 143 коня мисля че ще са ми достатачни....
Човека ви попита за Селика, добре си е преценил и конете, и разхода. Сега слиза от 90 коня, 143 наистина ще му са достъчни.
Поне да беше прочела докрай какво иска човека
Kobayashi написа:чакам още!
Или викаш, като не е селика да чака....
Публикувано на: 05 Сеп 2010 18:32
от Raya
diver написа:
Поне да беше прочела докрай какво иска човека

..
Кое изпуснах?
diver написа:Kobayashi написа:
трудно ще си позволя кола за над 12 000 лв,.
не мога да си позволя по-голям разход от 12 на 100 и то градско..!
за около 14 изпадат TYPE-R. ......

Публикувано на: 05 Сеп 2010 19:32
от Kobayashi
Наистина предложения като GT4 или Type R ми звучат като предложения за 2-ра кола, а аз скоро няма да мога да си позволя две коли. Като казвам спортна кола имах предвид функционална практична кола с спортен вид, каквато е селиката (бтв в япония я водят за семейна кола не знам защо laugh.gif ). Коли от подобен клас са Honda Prelude, Mitsubishi Eclipse, Mazda MX-6, Audi TT, Opel Calibra, Ford Probe въпреки че последните две звучат нелепо на фона на останалите laugh.gif . И разбира се Honda Integra която обужавам, но все още тази кола не е достигнала до бедните познания на българина за спортни коли, а и да достигне какво от това ...
ИИИ Най-важния въпрос според мен последното поколение на Селика Made in Japan ли е или не точно?
п.с. Благодаря на всички за мненията!
Публикувано на: 05 Сеп 2010 19:42
от Raya
Kobayashi написа:
ИИИ Най-важния въпрос според мен последното поколение на Селика Made in Japan ли е или не точно?
Моята беше J....и останах с впечатление (от разни източници), че е само японска. Но не мога да твърдя на 100%. Гледаш рамата и това е.
Публикувано на: 05 Сеп 2010 19:48
от Scott
Kobayashi написа:... последното поколение на Селика Made in Japan ли е или не точно?
Официалният европейски внос е made in Japan. Не съм сигурен обаче за двигателите на автомобилите внесени от USA, дали не са правени там. Тук Алтеза-та може да потвърди.