Страница 4 от 85

Re: За маслата.

Публикувано на: 03 Яну 2014 14:06
от mimsim
Здравейте, виждам че тази тема е за маслата и искам да попитам с какво масло да карам Тойота Ярис Версо 2000 г, бензин, 86 коня, 1.3 двигател. (Двигателя е с верига, ако има значение) Понеже е купих съвсем скоро и нямам идея кога е сменяно, съм решила да го сменя, но не съм много сигурна с какво. Гледам че в темата е писано на колко километра е колата, в момента показва 138 000 км, но както всички знаем в България всички коли са с "реални киломенти", за това не мога да кажа на колко километра е в действителност. Ако някой кара Ярис Версо с тези параметри, ще съм благодарна да сподели, какво масло слага. Благодаря предварително за съвета

Re: За маслата.

Публикувано на: 16 Фев 2014 10:08
от Toyo_driver
Като говорим за масла няма да е зле да имаме и оем номерата им(както и на другите течности в автомобилите)
Ето един линк към руския форум на корола http://www.corolla.ws/forum/showthread.php?t=23797 :thumbsup:

А отговора на горния въпрос се крие в книжката за обслужване на автомобила като най-вероятно е 5в30 или 5в40, а ако автомобила се използва в топлите страни(Петрич и Сандански laugh.gif ) при температури над -10 може и 10в40

Edit: Забравих и една табличка от английския форум, която е полезна относно разликата в приложението на fuel economy и premium fuel economy маслата на тойота wink.gif http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... -t3/page-3

Re: За маслата.

Публикувано на: 13 Май 2014 01:36
от corolla e11 d4d
zdraveyte kolegi nov sam v foruma i iskam da popitam...Karam Corolla e11 d4d 2001 i q karam s maslo eneos 5w40 ne mi gori maslo no ima dr problem sled 500 km kato smenq masloto kato zapalq kolata lampichkata na masloto prodaljava da sveti okolo 10 secundu nz dali tova e seriozen problem no se boq da ne se precaka neshto unsure.gif unsure.gif

Re: За маслата.

Публикувано на: 17 Май 2014 15:29
от chriser
Здравейте, може ли да ми кажете дали това масло http://www.ebay.de/itm/5-Liter-Castrol- ... 27b57162e2 е подходящо за моята кола, Тойота корола е12, 2004г, 1.6 VVTI , 110 hp, бензин ? Това което ме притеснява е ,че на опаковката пише TURBO DIESEL, но пък ми казват че това няма значение.

Re: За маслата.

Публикувано на: 27 Окт 2014 11:40
от Lattri
Здравейте колеги,

И аз искам като chrises да попитам същия въпрос. Досега карах с масло 5W30 на някаква си доста тъпа марка. Сега се чудя кое масло е хубаво да се сипва на мойта колица. 1.6 VVTI E12 2004 бензин.

Поздрави,

Даниел

Re: За маслата.

Публикувано на: 16 Ное 2014 13:30
от Тонии
Харди написа:Питах преди,вече се информирах. И НЕ е масло ,А добавка за маслата.
Добре де , не се сърди разбрах че дуралюб е добавка за маслата. Разкажи как помага на двигателя ?

Re: За маслата.

Публикувано на: 09 Дек 2014 22:59
от mned
chriser написа:Здравейте, може ли да ми кажете дали това масло http://www.ebay.de/itm/5-Liter-Castrol- ... 27b57162e2 е подходящо за моята кола, Тойота корола е12, 2004г, 1.6 VVTI , 110 hp, бензин ? Това което ме притеснява е ,че на опаковката пише TURBO DIESEL, но пък ми казват че това няма значение.
Не мисля, че трябва да те притеснява това, че пише Turbo Diesel, но по принцип препоръчват 5W30 - и за дизел, и за бензин. Марката няма значение, поне така пише. Аз на моята Е12 и сложих оригинално на тойота, но е дизел. Има го из интернет магазините, че някъде го гледах и на добра цена в момента. http://kanex.bg/shop/findkx?kxpartno=KXV1010665. А и на малко по-ниска цена може да се намери.

Re: За маслата.

Публикувано на: 24 Дек 2014 07:32
от Japanese_fever
Малко разширено инфо за маслата по спецификациите на ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobiles):


A1/B1 Stable, stay-in-grade oil intended for use at extended drain intervals in gasoline engines and car & light van diesel engines specifically designed to be capable of using low friction low viscosity oils with a high temperature / high shear rate viscosity of 2.6 mPa*s for xW/20 and 2.9 to 3.5 mPa.s for all other viscosity grades. These oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.

A3/B3 Stable, stay-in-grade oil intended for use in high performance gasoline engines and car & light van diesel engines and/or for extended drain intervals where specified by the engine manufacturer, and/or for year-round use of low viscosity oils, and/or for severe operating conditions as defined by the engine manufacturer.

A3/B4 Stable, stay-in-grade oil intended for use in high performance gasoline and direct injection diesel engines, but also suitable for applications described under A3/B3.

A5/B5 Stable, stay-in-grade oil intended for use at extended drain intervals in high performance gasoline engines and car & light van diesel engines designed to be capable of using low friction low viscosity oils with a High temperature / High shear rate (HTHS) viscosity of 2.9 to 3.5 mPa.s. These oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.


C1 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC in high performance car and light van diesel and gasoline engines requiring low friction, low viscosity, low SAPS oils with a minimum HTHS viscosity of 2.9 mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life and maintain the vehicles fuel economy. Warning: these oils have the lowest SAPS limits and are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.

C2 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC in high performance car and light van diesel and gasoline engines designed to be capable of using low friction, low viscosity oils with a minimum HTHS viscosity of 2.9mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life and maintain the vehicles fuel economy. Warning: these oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.

C3 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC in high performance car and light van diesel and gasoline engines, with a minimum HTHS viscosity of 3.5mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life. Warning: these oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.

C4 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC in high performance car and light van diesel and gasoline engines requiring low SAPS oil with a minimum HTHS viscosity of 3.5mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life. Warning: these oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.


E4 Stable, stay-in-grade oil providing excellent control of piston cleanliness, wear, soot handling and lubricant stability. It is recommended for highly rated diesel engines meeting Euro I, Euro II, Euro III, Euro IV and Euro V emission requirements and running under very severe conditions, e.g. significantly extended oil drain intervals according to the manufacturer's recommendations. It is suitable for engines without particulate filters, and for some EGR engines and some engines fitted with SCR NOx reduction systems. However, recommendations may differ between engine manufacturers so Driver Manuals and/or Dealers shall be consulted if in doubt.

E6 Stable, stay-in-grade oil providing excellent control of piston cleanliness, wear, soot handling and lubricant stability. It is recommended for highly rated diesel engines meeting Euro I, Euro II, Euro III, Euro IV and Euro V emission requirements and running under very severe conditions, e.g. significantly extended oil drain intervals according to the manufacturer's recommendations. It is suitable for EGR engines, with or without particulate filters, and for engines fitted with SCR NOx reduction systems. E6 quality is strongly recommended for engines fitted with particulate filters and is designed for use in combination with low sulphur diesel fuel. However, recommendations may differ between engine manufacturers so Driver Manuals and/or Dealers shall be consulted if in doubt.

E7 Stable, stay-in-grade oil providing effective control with respect to piston cleanliness and bore polishing. It further provides excellent wear control, soot handling and lubricant stability. It is recommended for highly rated diesel engines meeting Euro I, Euro II, Euro III, Euro IV and Euro V emission requirements and running under severe conditions, e.g. extended oil drain intervals according to the manufacturer's recommendations. It is suitable for engines without particulate filters, and for most EGR engines and most engines fitted with SCR NOx reduction systems. However, recommendations may differ between engine manufacturers so Driver Manuals and/or Dealers shall be consulted if in doubt.

E9 Stable, stay-in-grade oil providing effective control with respect to piston cleanliness and bore polishing. It further provides excellent wear control, soot handling and lubricant stability. It is recommended for highly rated diesel engines meeting Euro I, Euro II, Euro III, Euro IV and Euro V emission requirements and running under severe conditions, e.g. extended oil drain intervals according to the manufacturer's recommendations. It is suitable for engines with or without particulate filters, and for most EGR engines and for most engines fitted with SCR NOx reduction systems. E9 is strongly recommended for engines fitted with particulate filters and is designed for use in combination with low sulphur diesel fuel. However, recommendations may differ between engine manufacturers so Drivers Manuals and/or Dealers should be consulted if in doubt.


източник:
http://www.oilspecifications.org/acea.php

Re: За маслата.

Публикувано на: 02 Мар 2015 21:43
от TONOV
Моя Авенсис 99 - 130 000 хил не я карам, но и маслото и не мърда! Пълна синтетика Кастрол 5W40! Като нова беше захранена с CASTROL TXT. Чакам момента на смяна на синтетиката с минерална - след 100 000 харча трябваше да се следи!Според мен всичко трябва да е в еднакви крайни моменти, когато колата ще бъде претопена! Ще е излишно разточителство да хвърлиш кола да скраП с перфектен двигател!

Мнение за масло DEXOL

Публикувано на: 04 Мар 2015 17:35
от gels7988@abv.bg
Ако някой е карал с масло ДЕКСОЛ 5*30 чакам коментар.

Re: масло DEXOL мнение

Публикувано на: 05 Мар 2015 00:06
от Bass_Man
От къде го изрови това малсо ве колега?

ЗА МАСЛАТА И ФИЛТРИТЕ

Публикувано на: 18 Мар 2015 20:16
от Velkov
Искам да споделя с Вас много полезна дискусия.
Аз лично научих много.

Ето линк за масла - http://bmwservice.livejournal.com/27699.html

И за маслени филтри - http://sparex.livejournal.com/4369.html

MODEDIT Akima
Velkov,добре дошъл.
Оправил съм ти втория линк.
Има тема за масла - даже е направена важна.
Премествам ти мнението там - пускането на повтарящи се теми не се толерира тук.
Прочети задължително:
1.http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=29&t=28369
2.http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=29&t=28695
3.http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=1&t=28351
Считай се за ориентиран - вече и за теб важат всички правила и съответните санкции за неспазването им.

Re: За маслата.

Публикувано на: 27 Мар 2015 14:15
от Velkov
Масло XENUM XV 5W30 Ceramic
https://www.youtube.com/watch?v=_aRzbBpTGYo

Re: За маслата.

Публикувано на: 30 Мар 2015 07:52
от slowtraveler
Velkov написа:Масло XENUM XV 5W30 Ceramic
https://www.youtube.com/watch?v=_aRzbBpTGYo
Такова клипче изглежда доста ... смешно...
Какъв извод си правиш от това клипче? Някой написал какво е маслото - дори и да е такова, това не означава, че с каквото и да е друго добро масло показанието няма да е по-добро...
Мога да направя колкото си искам такива клипчета, в които моментия ми разход по подобен визуален маршрут на 3 литров турбодвигател да показва 2л/100км (просто не показва по-малка стойност БК)... И да пиша, че причината е правилните гуми, хубавия бензин от ХХ бензиностанция или пък чудодейно хапче в резервоара guns.gif
И явно ще има хора, които ще повярват offtopic.gif

Re: масло DEXOL мнение

Публикувано на: 12 Юни 2015 08:35
от t k d4d
gels7988@abv.bg написа:Ако някой е карал с масло ДЕКСОЛ 5*30 чакам коментар.
Аз съм карал, само,че с 5-40.Не го гори,но след 5 хилки става шумна.Маслото е белгийско от варел.