МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувай отговор
centil
Мнения: 936
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от centil » 11 Юли 2023 11:14

vfr800 написа: 11 Юли 2023 09:32
centil написа: 24 Юни 2023 11:35 Продукта няма нито едно одобрение - нито по API, нито по АСЕА. Някой се е хванал някъде, забъркал е нещо, не е платил за елементарен тест, опакова го и го продава.
Има и по ACEA има и по API, моля да не подвеждате човека.
Ако имаш доказателства, то е редно да ги представиш. Аз не успях да намеря такива.
Ивайло Димов написа: 11 Юли 2023 10:13 Маслото си има одобрения и сертификат от API
Capture 1.JPG
Capture 1.JPG (16.03 KiB) Преглеждано 2197 пъти
Capture2.JPG
Capture2.JPG (12.26 KiB) Преглеждано 2197 пъти
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 972
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 38 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Ивайло Димов » 11 Юли 2023 11:52

boxed.gif Чел съм по диагонал ,че иде реч за 5W40 bash.gif .

Славиии
Мнения: 4
Регистриран на: 30 Юли 2023 22:18
Местоположение: Бургас
Автомобил: Корола 2005
Благодарил/а: 1 път

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Славиии » 30 Юли 2023 22:21

Мисля мотул е добър вариант

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от nov » 31 Юли 2023 10:02

Момчури, едно питане:

Карам и до момента с вискозитет 0w20 ( 4 смени за тая година до момента, сменям на между 8 и 9к.км), нямам горене и т.н. държи се перфектно.Кода на двигателя е 3ZR-FAE.От спецификациите на Тойота го дават, като предпочитано масло за този тип двигатели.Питането ми е следното:
- сега в тези големи горещини и предвид супер тънкото масло мога ли да съсипя нещо мотора, маслото е на YACCO HY 0w20?
- четох, че маслата с вискозитет 5в30 запазвали повече живота на веригата (мотора ми е с верига), предстои ми смяна след около 3к.км и се чудя между тези две масла дали си заслужава да налея: YACCO GDI 5w30 or Ravenol DXG 5w30 - предвид и на двете високия Flashpoint, като тук превес има въпросния равенол.Или да не се занимавам с глупости и да си поръчам Ravenol ECS 0w20 , досега от YACCO HY 0w20 съм много доволен, но четейки х-ките на Равенол 0w20 направо е със смазващо предимство.какво бихте наляли вие?
Обаждах се в Тойота - от там ми препоръчват твърдо 5в30 особено за сегашните температури, оригинално на Тойота.
Колата е на реални почти 270к.км

r34c7
Мнения: 235
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 42 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от r34c7 » 31 Юли 2023 10:47

Здравей,

1. 0W20 си му е ОК, няма да съсипеш нищо по колата
2. 5W30 само за лятото, зимата се връщаш на 0W20
3. Аз бих използвал Mobil1 0W20, Shell Helix Ultra 0W20 SP или Toyota брандираното :cheers:
Баба Яга - Изображение

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от nov » 31 Юли 2023 13:15

Без да имам претенции, гледайки дейта шиита на Мобил1 0в20 и такъв на Равенол , поне на хартия Равенола превъзхожда Мобил-а доста, причината да ми препоръчаш специално Мобил 1, е че в брандираните туби на Тойота се налива Мобил 1(така съм чел) или е някаква друга?

Аватар
max-2
Мнения: 1789
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от max-2 » 31 Юли 2023 15:58

Мисля, че в България няма мобил1 0w16 и 0w20. Поне аз не можах да открия.
Иначна равенол спецификациите превъзхождат всички други, особено пламната точка.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от nov » 31 Юли 2023 16:41

Намирам такъв вискозитет в един български сайт, незнам дали е редно да му споменавам името?
Иначе за flashpoint говорим, специално при Равенол (не съм рекламен агент) е на много високи градуси в този вискозен клас 230-240, като минимум, не съм сигурен обаче това ли е показателя, който се грижи да не се прекъсва масления филм да кажем при околна температура 40 градуса, пуснат климатик и тромаво задръстване в продължение на половин час да кажем, където си само на 1-ва, на полусъединител? Или пък се гледа показателя "вискозитет при 100 градуса", който се дава при всички масла и при 0в20 е например 7,9-8,2, а при 5в30 е 11,3 (Мобил1 ЕСП 5в30) или дори 12 при друга марка масло пак 5в30 вискозитет, докато пък например при последните две флашпойнта е равен или дори по-нисък от този на 0в20 Раенол.
Ако не се лъжа при YACCO GDI 5w30 flashpoint-a e 225 или 230 градуса, та някой ако сподели кой показател от дейта шиита е "отговорен" за непрекъсваемостта на масления филм ще е супер или всичко е комплексно (сумата ) и от всички други показатели на даден вид масло?

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 972
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 38 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Ивайло Димов » 31 Юли 2023 17:31

HTHS-High Temperature High Shear

Има Mobil 1 0W16 но това е масло за хибридни автомобили и в България го няма .
Причината за високия клас масла на Ravenol е ,че те разчитат само на тоя сегмент .Докато компаниите от Big oils,със затворен цикъл от добива на петрол до собствени бензиностанции ...двигателните ,трансмисионни и индистриални масла са едва 4-5 % от приходите им .
Така ,че типичен блендерен производител трябва да предложи нещо повече ,за да се задържи на пазара.

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от nov » 31 Юли 2023 17:46

Тоест трябва да се гледа HTHS, колкото е по-висок той, толкова е по-добре за горещо време, естествено сравнявайки между маслата с вискозитет препоръчан за моя двигател, сигурно на 20в60 ще е най-висок (предполагам), но за мен е неподходящ.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 972
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 38 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Ивайло Димов » 31 Юли 2023 17:53

Не винаги се гледа вискозитета :) Важни са базите от които е направено маслото ,4 и 5 група PAO и POE имат много по-висока термостабилност и устойчивост на масления клин и филм .

Ето ви цени на базовите групи
3- VHVI 750 долара за 1 тон
3-GTL 780 долара
4-PAO 2800 долара
5-POE 6800 долара

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от nov » 31 Юли 2023 18:13

Охооооо........тя била дебела работата, с две думи-гледам ойл селектора на дадена марка stretcher.gif

Аватар
ufer
Мнения: 2603
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от ufer » 31 Юли 2023 20:09

А как стои въпросът с ментетата при тези по-скъпите?

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 972
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 38 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Ивайло Димов » 31 Юли 2023 20:15

То си е цяла наука ,термодинамика ,реология ......HTHS се мери при 150 градуса и кинематичния вискозитет тук играе роля но не само той е важен .Пример едно масло 5W30 на база 4 и 5 -та група при екстремни условия ще бъде по-стабилно от едно масло 5W50 или 10W50 на база хидрокрекинг VHVI .И пак всичко е условно до конкретния двигател ,препоръки от производителя за вискозитет ,детски болести и конструктивни недостатъци .Има мотори ,които за 4-5000 км "убиват" всяко едно масло дори най-добрите ,просто държат висока температура дори в леки режими на експлоатация ,има и такива дето каквото да им налееш не са придирчиви и липсва разход на масло .За това трябва да се чете ,търси информация и да се подбира под конкретния ДВГ и особеностите му като се спазват поне предписаните вискозитети от конструкторите .Винаги има и нюанси ,примерно PAO базата влияе лошо на гумените изделия в двигателя /свиват се/ ,POE /естерите/ са хигроскопични и попиват влага ,за това не се слагат в повече от 5-6% /изключение правят спортните масла но там е друга история / и двете бази се смесват много трудно с присадките .За това дори в 100% където пише вътре има минерално масло 3 та група ,защото там слагат присадките и производителите ги доставят на компаниите в 1 тонови евро кубове .Минералната база се смесва идеално с всички други ,целия компот се слага в един огромен блендер ,загрява се до 60 градуса ,бърка се няколко часа за да се получи еднородна смес и се разлива по туби,варели и т.н.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 972
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 38 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Ивайло Димов » 31 Юли 2023 20:34

Адаш за ментета на коя марка говориш ?Примерно Равенола има 5 степенна защита ,която никой няма да тръгне да подправя .2 кода за проверка които минават само веднъж,един за продавача и един за купувача ,UV холограмен стикер ,телескопичната фуния на тубата е пластмасова и веднъж разгъната от тубата не може да се прибере .Маслата на Mobil 1 идват в България от завода им във Франция -Гравеншон ,долу на тубата има релефен надпис GR и дата на производство ,маслата на Fuch идват само от завода в Полша ,оригиналните масла на Тойота идват от завода на Mobil 1 в Белгия .Има достатъчно марки които правят много качествена продукция но не са известни ...WOLF,Eurol,Kroon oil,Comma,Addinol,Aral,Bizol,...да не продължавам ,че са много .Нашия пазар е твърде малък ,за да почне някой да прави и продава ментета .А пък ако толкова се кахърите ,във фейсбук има група и всеки месец има поръчки на масла от Германия от ATO24.de и то на доста добри цени ,примерно може де се купи 4 литра Shell Helix Ultra 5W40 на GTL база за 29 евро ,същото по бензиностанциите им тук в БГ е към 90 кинта .

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта