Страница 1 от 4
[FIXED - бендикс] Проблем при палене
Публикувано на: 31 Авг 2010 21:52
от hyankov
Така, ситуацията е следната: като изляза сутрин и завъртя ключа, колата студена пали без никакъв проблем, от раз.
Всяко следващо палене през деня обаче става по-трудно. Когато врътна ключа, стартера върти бавно, неравномерно, не може да развърти както трябва. Трябва да държа ключа около 3-4 секунди докато запали. Самия звук при това палене е неприятен, колата претриса...
Пробвах да подам малко газ докато паля в такава ситуация, струва ми се че малко помага.
Струва ми се че когато колата е студена пали по-лесно

Например сутрин преди работа, в обедната почивка (след като е изстивала 3 часа), след работа. Но ако отида до магазина и опитвам да запаля примерно след 30-40 минути, зор.
Акумулатора ми е някаква смотана Искра. Има 'точка' коята уж служи за диагностика (черно - разреден, бяло - ниска течност, зелено - ок). При мен е черно и никога не става зелено. Подозирам него за цялата мизерия. Утре ще искам от един колега акумулатора му, да ги разменим и да видя, но исках да чуя и вашето мнение преди това.
Псувни, идеи, размисли?
Публикувано на: 31 Авг 2010 22:00
от zi_zi_top
"Окото" на акумулатора ти показва, че е пресъхнал и няма капацитет и стартов ток.
Купи си хубав акумулатор: Exide, Bosch S5-6, Varta, ACDelko или някоя друга добра марка.
В момента в ТМАуто има промоция на Тойотски акумулатори с много добри цени и 3 годишна гаранция!!!
Публикувано на: 31 Авг 2010 22:14
от hyankov
Здрасти,
Значи е вероятно да е от акумулатора нали? Не звучи като стартер или друго?
Публикувано на: 31 Авг 2010 22:22
от Me4oKyX
НЕ си купувай BOSCH или ACDelco - боша мре на третата година, квото и да го правиш, а ACDelco са буклуци като цяло

Нищо лично Зизи, но за Делкото определено си в грешка. Янков - гарантирано ти е от акумуто - сменяй с нов и си готов - палиш без грешка

Потърси BERGA - немски, но са супер, нищо общо с Бош. Exide също са МНОГО добри ... Може да има много добри марки още, но от тези двете съм мнооогооо доволен.
П.П. Вземи поне 5-8Аh повече от предписаното, че ако не ти пречи и 10 повече

Мойта е 65, взех 78, пасна и всичко е ПРИфектно, пали по-леко от нова

Публикувано на: 31 Авг 2010 22:24
от Uncle Dido
Баш на стартер ми мирише...Ама да не те вкарам във филми.
Може да е кофти клема, кофти връзка към стартера и като е топъл мотора да не дава добър контакт...Ей такива работи.

Публикувано на: 31 Авг 2010 22:26
от hyankov
Мерси за мнението. Клемите не са клеясали и връзката е много добра там.
Дано не е стартер :(
Публикувано на: 31 Авг 2010 22:28
от Uncle Dido
Пробвай най-напред с акумулатор на някой приятел/ колега, че да не даваш кеш излишно...
Публикувано на: 01 Сеп 2010 00:11
от miLen4o
Старата ми Каринка правеше така.Сутрин като е судено ме беше страх да оставям ключа на контакт да не вземе да кацне някоя муха и да запали biggrin.gif ,а през деня като е топло зор работа.Направих стартера и се оправи за 2 дни,после смених акумулатора и пак се оправи за 2 дни,а нямаше оттечки или нещо по клемите и т.н.Просто така си и остана с малко по трудно палене като е топла.
Публикувано на: 01 Сеп 2010 01:13
от Bass_Man
Има вариант да е проблем в ключа . Пробвай ако го натискаш на някъде дали ще има разлика . Но при всяко положение акумулатора ти е фитка .
Публикувано на: 01 Сеп 2010 09:32
от hyankov
Днес си направих малко експерименти.
Сутринта запалих и огасих колата 3 пъти преди да тръгна към работа. Нямаше никакви проблеми, всеки път пали от раз.
Карах я около 3 км до работа. Огасих я, паля отново - от раз.
Значи... 100% проблема е само когато двигателя е в работна температура. Акумулатора макар и смотан си има достатъчно заряд да пали.
И сега кво...

Публикувано на: 01 Сеп 2010 15:10
от NIXON
Един колега имаше същия проблем с паленето при топъл двигател - пак Авенсис, дизел. Излезе , че е от неправилно зацепен ангр. ремък- с един зъб. Потърси темата във форума. Ти скоро сменя консумативи, нали?
Публикувано на: 01 Сеп 2010 15:11
от hyankov
Не съм сменял нищо, защото уж колата била обслужена и със сервизна книжка

Сега ще сменям маслото, но не мислих да сменям ремъка.
Публикувано на: 01 Сеп 2010 19:11
от martod
hyankov написа:
Значи... 100% проблема е само когато двигателя е в работна температура. Акумулатора макар и смотан си има достатъчно заряд да пали.
Нищо не ти пречи, да опиташ и с друг акумулатор ..
Ако пак го прави, може да ти затягат втулките на стартера, като позагрее..
Публикувано на: 01 Сеп 2010 21:48
от hyankov
Мда... като се разчетох из форумите, може и четката на стартера да е, стопена намотка, топлинен датчик и какво ли още не...
Ще трябва диагностика

Публикувано на: 02 Сеп 2010 21:41
от diesel_power
На твоя авенсис стартера не е с постоянен магнит на статора и страдат от укъсяване на намотките.Лаковото покритие на намотките е разрушено и има частично укъсяване .Като загрее статора проблема се задълбочава.
Ако се окаже стартера,потърси си на Bosch с постоянен магнит,за да нямаш повече проблеми.Същия мотор като твоя ,само че на корола е12 е с такъв стартер.