Страница 1 от 1
Въпрос относно имобилайзер на корола E11- 2000 година
Публикувано на: 18 Авг 2010 09:43
от ejko
Здравейте!
Взех си королата от автокъща и там пишеше, че колата е с аларма. Аз много много не се замислих за това, защото и с аларма и без аларма пак бих я взел, но вече е моя и въпросите почват да изникват.
Значи колата сега виждам, че има имобилайзер и се отключва и заключва направо от ключа. Когато заключа колата вътре започва да мига една лампичка...
До тук добре.
Но аз не разбирам съвсем, работейки този имобилайзер при кражба свързан ли е с клаксона на автомобила и издава ли колата звуци или не. В смисъл аз имам ли аларма в този смисъл на думата или не.
И каква точно защита ми дава този имобилайзер и защо светка като аларма...

Малко съм объркан, но това ми е първата кола с такива модерни неща и до сега съм карал само ветерани и не съм много наясно...
Публикувано на: 18 Авг 2010 10:53
от Владислав
Ако нямаш фабрична алармена система (в което съм почти сигурен),то тогава имобилайзерът не е свързан с клаксона на автомобила,нито с каквато и да било друга сирена.Защитата,която ти дава имобилайзера е такава,че само с обучен ключ можеш да стартираш двигателя.Имам предвид,че твоят Master (черен) ключ има в себе си чип (нека така да го наречем),който само при вкарване-дори и без да го въртиш се разпознава от автомобила и лампата изгасва.С други думи-дори да имаш ключ със същите нарези,ако той не записан (обучен) от автомобила,то той не може да стартира мотора.
Оффф написах го объркано,ама нямам време...
Публикувано на: 18 Авг 2010 12:24
от NikMan
Ами , накратко , имобилайзера ти блокира паленето. Колата се пали само с твоите фабрични ключове(и с двата). Няма смисъл да си правиш дубликат на ключар , защото няма да пали (всичко друго работи - отключва...).Ако ти е необходим дубликат , отиваш с пластинката от резервния ключ в Тоyota.Доколкото знам , цената е около 200лв :О .
По-евтинко ляга премахването на имобилайзера , тогава си правиш обикновен ключ на ключар.
Публикувано на: 18 Авг 2010 12:58
от slowtraveler
Колега, смъкни прозорец и заключи колата.
След това я отключи не с ключа, а като бръкнеш вътре през смъкнатия прозорец и отвориш вратата.
Така ще разбереш дали имаш аларма...
Иначе лампичката най-вероятно ти е заради алармата.
Не всички автомобили имат някаква индикация за имобилайзера...
Просто няма нужда, тъй-като няма нужда от никакви твои действия за включване/изключване на имобилайзера - всичко става автоматично.
Публикувано на: 18 Авг 2010 14:54
от ejko
Владислав, добре си го написал, щом и аз схванах какво имаш предвид.
Като цяло ми се изчсни имобилайзера, а благодарение на метода на slowtraveler, със сигурност видях, че не е свързан към сирена или клаксон....
Нищо де, то лампичката светка, дано не я разбиват и крадат, а ако се случи (не дай си боже), то тогава на дали аларма ще ги спре..., все и каското трчбва да слуви за нещо!
Благодаря за помощта
Публикувано на: 18 Авг 2010 15:25
от slowtraveler
Внимавай за каското - повечето застрахователи ИЗИСКВАТ автомобила да има аларма, а не само имобилайзер (пише го в полицата).
По-добре си сложи някаква евтина аларма, дето плаши гаргите. Настрой я грубо (да не пищи за щяло и за нещяло). И нямаш проблем....
Публикувано на: 18 Авг 2010 17:03
от ejko
на мен в договора ми е вписано:
"5. Застрахованият автомобил следва да разполага през целия срок на настоящич договор с работеща алармена система или имобилайзер."
Това "или" ме навежда на мисълта, че не се търсят и двете кумулативно..., в смисъл, че и едно от двете ще ми свърши работа...
Дано не греша, че то със застрахователите не се знае. Ув платих малко повече, само и само договорът ми да изглежда с по-малко недомлъвки...