след почистване на ЕГР клапан промяна в турбото
след почистване на ЕГР клапан промяна в турбото
Мнение от emilioo » 05 Авг 2010 09:17
Здравейте колеги! От скоро имам Корола Е12 2.0 д4д 2005г. Количката е супер, макар че още не мога да и свикна, защото за първи път имам дизел ( до 2000 об. е баба, но после излита). Но ето го и първият проблем! Запуши се ЕГР клапан. Четох по форумите - мнения бол, едни казват,че играе роля само за екологията и го запушват с пластина, защото вдигал мощността, други смятат,че това щяло да повреди турбото?!? Отодохме на доктор, той го изчисти, но сега турбото се вкл. на 2300-2400об. Кажете това нормално ли е, или майсторчето е разбъзикало нещо и трябва да ходя на друг доктор. Благодаря предварително.
emilioo
NIXON
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Мнение от jim_beam » 09 Авг 2010 20:28
при почистването на клапана е важно преди да се извади частта с електромагнита (моторчето)да се отбележи точното му положение,за да се монтира по същия начин.при изместване е възможна промяна във функцията му,поне теоретично,но с турбото вероятно няма нищо общо.така че най добре да видиш на същия модел как е и да сравниш със твоя.ама щом за това си бил на майстор надали ще се справиш сам.най-добре в тойота сервиз да ти го оправят.
jim_beam
emilioo
Bass_Man
emilioo
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 13 Авг 2010 17:25
Нормално е да е махан акумулатора при такива манипулации . Въпроса е да не е махан катализатор/филтър или някакви други манипулации . Защото от ЕГР няма логика да надува по-късно освен ако нещо не е повреден . Или другия вариант при зглобяването нещо да не е стегнато или да е объркано .
Bass_Man
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Мнение от Me4oKyX » 14 Авг 2010 02:15
Преди седмица свалих моя клапан и си го турнах как дойде, нищо не съм нагласял, нищо не съм променял, щото имаше нагар колкото да има цвят
Тръгнах уж да стържа, че много ми се видя в началото, ама то се оказа, че със салфетка го забърсах целия.... Той чист, та чак се учудих... пък на 120 хил.км.... Това ще е от бокса, дето ми разваля двигателя..... laugh.gif
Но колега, определено нямам проблем след като го сложих обратно.... Всичко си работи как си требе... А ЕГР-а ти действа като еко и обогатяване на сместа. Той реално е напълно отворен точно от към 2000об до към 3000, като не всички са ТОЧНО в тези диапазони... Но идеята е да върти недоизгорелите газове, като така постига по-добро КПД и намаля разхода. Чистенето не е голяма философия, просто трябва да се прави, особено ако караш по-спокойно и повече градско. Може да го запушиш, нищо няма да строшиш, гарантирано, но пък тогава ще ти влезе колата в сервизен режим и ще свети CEL постоянно. И по-скоро ще я спънеш, защото е в сервизен режим. Ако успееш да го запушиш и да я излъжеш, че си работи, тогава може да усетиш разлика, но пък разхода няма да падне, по-вероятно да се вдигне, но и това е пак МНОГО субективно. Общо взето, майстора ако го е почистил, може зорлен да си е отворил работа, че да не скучае.... А майстори много

Но колега, определено нямам проблем след като го сложих обратно.... Всичко си работи как си требе... А ЕГР-а ти действа като еко и обогатяване на сместа. Той реално е напълно отворен точно от към 2000об до към 3000, като не всички са ТОЧНО в тези диапазони... Но идеята е да върти недоизгорелите газове, като така постига по-добро КПД и намаля разхода. Чистенето не е голяма философия, просто трябва да се прави, особено ако караш по-спокойно и повече градско. Може да го запушиш, нищо няма да строшиш, гарантирано, но пък тогава ще ти влезе колата в сервизен режим и ще свети CEL постоянно. И по-скоро ще я спънеш, защото е в сервизен режим. Ако успееш да го запушиш и да я излъжеш, че си работи, тогава може да усетиш разлика, но пък разхода няма да падне, по-вероятно да се вдигне, но и това е пак МНОГО субективно. Общо взето, майстора ако го е почистил, може зорлен да си е отворил работа, че да не скучае.... А майстори много

Me4oKyX
c
Dizzle
Akima
Мнение от gicho » 01 Фев 2011 08:25
От много години насам EGR-тата има обратна връзка - датчик който връща на компа реалната позиция на клапана. И ЕКУ-то запалва чек енджина ако види сериозно разминаване. Затова и не става само да му извадиш конектора. Само че ако поради ремонта е изместено нещо и сензора показва нормална (очакваната от ЕКУ-то) позиция, а реално е някъде другаде, може да прави някаква магария, но звучи нереално.
Да, директно върху турбото не би трябвало да има ефект, единствено ако остава отворен в моменти, когато би трябвало да е затворен, може да доведе до твърде много изгорели газове в цилиндрите и оттам да се влоши вървенето?
Да, директно върху турбото не би трябвало да има ефект, единствено ако остава отворен в моменти, когато би трябвало да е затворен, може да доведе до твърде много изгорели газове в цилиндрите и оттам да се влоши вървенето?
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
gicho
tanto
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Мнение от jim_beam » 01 Фев 2011 12:37
tanto написа:Привет,
А запушеn podoben клапан може ли да доведе до по-голям разход на гориво. И въобще има ли друг проблем, който може да повиши разхода на гориво - дизел. Става дума за Рав4 D-CAT 177 hp?
разбира се,че може!дори това е единия от признаците,че тоя клапан е затлачен!когато вече твърде много се запълни светват 3-те предупреждения на дисплея: 'check engine,vsc,4x4'.а d-cat по принцип има 5-ти инжектор преди катализатора и ако много се кара градско или къси разстояния няма да може да изгори саждите и ще пикае здраво.
затова запомни едно-недей да караш с по-малко от 1800-2000 оборота!
това са ти 2-те неща,които винаги трябва да проверяваш и редовно да чистиш-егр и инжектора!
ps: не знам тук не ползвате ли търсачката,100 пъти съм дал link със снимки и указание точно за рав4!

Последно промяна от jim_beam на 01 Фев 2011 12:46, променено общо 2 пъти.
jim_beam
Dizzle
Обратно към “Общи технически въпроси”
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: niksi70 и 2 госта