след почистване на ЕГР клапан промяна в турбото

emilioo
Мнения: 18
Регистриран на: 04 Авг 2010 21:09
Местоположение: София

след почистване на ЕГР клапан промяна в турбото

Мнение от emilioo » 05 Авг 2010 09:17

Здравейте колеги! От скоро имам Корола Е12 2.0 д4д 2005г. Количката е супер, макар че още не мога да и свикна, защото за първи път имам дизел ( до 2000 об. е баба, но после излита). Но ето го и първият проблем! Запуши се ЕГР клапан. Четох по форумите - мнения бол, едни казват,че играе роля само за екологията и го запушват с пластина, защото вдигал мощността, други смятат,че това щяло да повреди турбото?!? Отодохме на доктор, той го изчисти, но сега турбото се вкл. на 2300-2400об. Кажете това нормално ли е, или майсторчето е разбъзикало нещо и трябва да ходя на друг доктор. Благодаря предварително.

Аватар
NIXON
Мнения: 81
Регистриран на: 12 Дек 2009 17:04
Местоположение: VARNA

Мнение от NIXON » 05 Авг 2010 12:26

При мен турбината се включва на 2000 об./мин. И според писанията за тоя модел е на 2000. Явно трябва да се бутне.
Тойота авенсис Д-4Д 110 к.с. 2001г.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 09 Авг 2010 20:28

при почистването на клапана е важно преди да се извади частта с електромагнита (моторчето)да се отбележи точното му положение,за да се монтира по същия начин.при изместване е възможна промяна във функцията му,поне теоретично,но с турбото вероятно няма нищо общо.така че най добре да видиш на същия модел как е и да сравниш със твоя.ама щом за това си бил на майстор надали ще се справиш сам.най-добре в тойота сервиз да ти го оправят.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

emilioo
Мнения: 18
Регистриран на: 04 Авг 2010 21:09
Местоположение: София

Мнение от emilioo » 12 Авг 2010 12:10

Благодаря за идеята. ТМ Ауто или Пит стоп???

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 12 Авг 2010 23:46

Само ЕГР-ли е чистен ? Нещо друго да е правено ? Да са махани разни неща ?

emilioo
Мнения: 18
Регистриран на: 04 Авг 2010 21:09
Местоположение: София

Мнение от emilioo » 13 Авг 2010 09:19

Не сам бил при него, когато го е чистил, но е махал акумулатора или поне е откачал клемите, защото беше разбъзикано радиото.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 13 Авг 2010 17:25

Нормално е да е махан акумулатора при такива манипулации . Въпроса е да не е махан катализатор/филтър или някакви други манипулации . Защото от ЕГР няма логика да надува по-късно освен ако нещо не е повреден . Или другия вариант при зглобяването нещо да не е стегнато или да е объркано .

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 14 Авг 2010 02:15

Преди седмица свалих моя клапан и си го турнах как дойде, нищо не съм нагласял, нищо не съм променял, щото имаше нагар колкото да има цвят rolleyes.gif Тръгнах уж да стържа, че много ми се видя в началото, ама то се оказа, че със салфетка го забърсах целия.... Той чист, та чак се учудих... пък на 120 хил.км.... Това ще е от бокса, дето ми разваля двигателя..... laugh.gif

Но колега, определено нямам проблем след като го сложих обратно.... Всичко си работи как си требе... А ЕГР-а ти действа като еко и обогатяване на сместа. Той реално е напълно отворен точно от към 2000об до към 3000, като не всички са ТОЧНО в тези диапазони... Но идеята е да върти недоизгорелите газове, като така постига по-добро КПД и намаля разхода. Чистенето не е голяма философия, просто трябва да се прави, особено ако караш по-спокойно и повече градско. Може да го запушиш, нищо няма да строшиш, гарантирано, но пък тогава ще ти влезе колата в сервизен режим и ще свети CEL постоянно. И по-скоро ще я спънеш, защото е в сервизен режим. Ако успееш да го запушиш и да я излъжеш, че си работи, тогава може да усетиш разлика, но пък разхода няма да падне, по-вероятно да се вдигне, но и това е пак МНОГО субективно. Общо взето, майстора ако го е почистил, може зорлен да си е отворил работа, че да не скучае.... А майстори много :whistle:

c
Мнения: 64
Регистриран на: 07 Сеп 2008 11:51

Мнение от c » 14 Авг 2010 13:26

чак да понижава разхода не вярвам, просто вкарва изгорели газове за доизгаряне и постигане на разни екологични норми
аз моя съм го изолирал (не е на тойота)
при мен се включва до 2700об. после всичко е еднакво

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 31 Яну 2011 17:23

а някой би ли казал (още по-добре показал) как става почистването,къде се намира и т.н.?
Toyota Auris 2007, 1.4 D4D
Lexus IS 250

Аватар
Akima
Мнения: 7461
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 102 пъти
Получена  благодарност: 186 пъти

Мнение от Akima » 01 Фев 2011 02:24

Его как се чисти - http://www.youtube.com/watch?v=X2SMAXAz9fI. :thumbsup:

А къде се намира за Аурис-а ли питаш? wink.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 01 Фев 2011 08:25

От много години насам EGR-тата има обратна връзка - датчик който връща на компа реалната позиция на клапана. И ЕКУ-то запалва чек енджина ако види сериозно разминаване. Затова и не става само да му извадиш конектора. Само че ако поради ремонта е изместено нещо и сензора показва нормална (очакваната от ЕКУ-то) позиция, а реално е някъде другаде, може да прави някаква магария, но звучи нереално.
Да, директно върху турбото не би трябвало да има ефект, единствено ако остава отворен в моменти, когато би трябвало да е затворен, може да доведе до твърде много изгорели газове в цилиндрите и оттам да се влоши вървенето?
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

tanto
Мнения: 86
Регистриран на: 05 Яну 2011 17:34
Местоположение: София

Мнение от tanto » 01 Фев 2011 10:12

Привет,
А запушеn podoben клапан може ли да доведе до по-голям разход на гориво. И въобще има ли друг проблем, който може да повиши разхода на гориво - дизел. Става дума за Рав4 D-CAT 177 hp?

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 01 Фев 2011 12:37

tanto написа:Привет,
А запушеn podoben клапан може ли да доведе до по-голям разход на гориво. И въобще има ли друг проблем, който може да повиши разхода на гориво - дизел. Става дума за Рав4 D-CAT 177 hp?

разбира се,че може!дори това е единия от признаците,че тоя клапан е затлачен!когато вече твърде много се запълни светват 3-те предупреждения на дисплея: 'check engine,vsc,4x4'.а d-cat по принцип има 5-ти инжектор преди катализатора и ако много се кара градско или къси разстояния няма да може да изгори саждите и ще пикае здраво.
затова запомни едно-недей да караш с по-малко от 1800-2000 оборота!
това са ти 2-те неща,които винаги трябва да проверяваш и редовно да чистиш-егр и инжектора!

ps: не знам тук не ползвате ли търсачката,100 пъти съм дал link със снимки и указание точно за рав4! wacko.gif
Последно промяна от jim_beam на 01 Фев 2011 12:46, променено общо 2 пъти.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 01 Фев 2011 12:42

Akima написа:Его как се чисти - http://www.youtube.com/watch?v=X2SMAXAz9fI. :thumbsup:

А къде се намира за Аурис-а ли питаш? wink.gif
да! много бих се радвал ако някой сподели
Toyota Auris 2007, 1.4 D4D
Lexus IS 250

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: niksi70 и 2 госта