Страница 1 от 5

Ще купувам Тойота Авенсис - трябва ми спешен съвет!

Публикувано на: 02 Авг 2010 14:14
от hyankov
Здравейте,

Харесах си една Тойота Авенсис - 1999 г., 2.0 бензинов двигател, ръчни скорости, която я продава приятел.

The good:
  • 200,000 реални километри
    Запазен кожен салон
    Затъмнени (фабрично) задни стъкла
    Пълен ел. пакет
    Климатика си работи
    Колата си вървеше доста добре на test drive-а, тихо и спокойно работи двигателя
    Само 1 собственик в БГ, колата е купена от Швейцария
    Ще ми я даде заедно със зимни гуми карани 1 сезон. На сегашните летни гуми има поне още 1 сезон живот.
    Има cd player
The bad:
  • Спирачките скърцат (накладки?)
    Пушено е в колата и ще ми струва пари да се отмерише
    Множество забележки по екстериора - има одраскано (макар че отдалече не се вижда, колата е сребриста)
    Клемите на акумулатора окисляват (може да се оправи с масло?)
    Отпред решетката е леко оцапана с чужда боя (в резултат на което и бронята вече не се държи за купето по средата на колата, който има Авнсис знае за какво говоря)
    Задна броня леко спукана
    Леко вдлъбнато над задния десен ъгъл (т.е. между фара и бронята - няма смяна това чудо)
    Нещо не ми хареса съединителя, но може би не съм свикнал. Като каране нямаше проблеми
The ugly:
  • ABS не работи - свети му лампата
    Малко е сгънат единия праг
    Гори 1л масло на 5000 км
    Каза че разхода му е 10 градско, 9 извънградско (ама карат с над 120 км/ч)
Продава ми я за 6,000 лв. Знам че колата струва по-скоро 5,400 лв, но въпроса ми е - според вас заслужава ли си да дам 500 лв отгоре за да я взема от познат и да са ми ясни какви са проблемите. Или да търся на 'реалната цена', но на по-голям риск че нищо няма да знам за колата. Иначе просто не мога да намеря кола между 4,500 и 6,000 лв след 2000 г която да ми харесва. Не искам Civic, а Акорди няма. Аудитата са с алуминиеви носачи, VW за такива пари няма, Октавии също.

Друг въпрос - колко ще ми струва да сменя всички филтри и какви други консумативи ще трябва да сменя (освен масло)? Колко ще ми струват накладките?

Спешно ми трябва съвет! Мерси!

Публикувано на: 02 Авг 2010 14:39
от L&R
По точката с акумулатора нищо страшно:

-проверяваш дали има електролит, ако е обслужваем
-разтваряш малко сода бикарбонат във вода и поливаш обилно клемите, после изплакваш с чиста вода и намазваш с технически вазелин , грес ...и си ти.

Публикувано на: 02 Авг 2010 14:42
от Petar
По принцип моделът е много добър цената е под въпрос по-запазените вървят даже и над 6000 лв.
Обслужването за тези неща които тиси изброил варира някъде 150-200 лв. зависи какво масло ще сложиш и какви накладки . На мен такава обслужване ми излезе 180 лв. с хубаво масло и от по-скъпите накоаки на Текстар .
Иначе колата е много добра и дезаина и трудно остарява .

Публикувано на: 02 Авг 2010 14:45
от hyankov
[quote="Petar"]Обслужването за тези неща които тиси изброил варира някъде 150-200 лв. зависи какво масло ще сложиш и какви накладки . На мен такава обслужване ми излезе 180 лв. с хубаво масло и от по-скъпите накоаки на Текстар .[quote]

Т.е. накладки, масло, филтри - всичко 200 лв, така ли?

А този модел с верига ли е или ремък, някой знае ли?

Публикувано на: 02 Авг 2010 14:52
от Petar
С ремък е
Да
Същите наща които и ти изброил скоро мисе наложи даги сменям ими излязаха 180 лв. без смяната на горивния филтър и филтъра на купето

Публикувано на: 02 Авг 2010 14:53
от hyankov
Екстра въпрос (днес съм пълен) - къде в София мога да я заведа на преглед? Искам някъде да я преслушат и да ми кажат дали да очаквам големи проблеми с нея? И ако може да не ми съдерат кожата, по-скоро нещо като до 50 лв?

Публикувано на: 02 Авг 2010 15:18
от hyankov
Както и да е... колата вече не се продава. Май изпуснах сделка :( Мерси на всички включили се.

Re: Ще купувам Тойота Авенсис - трябва ми спешен съвет!

Публикувано на: 02 Авг 2010 16:47
от Raya
hyankov написа:....Или да търся на 'реалната цена', но на по-голям риск че нищо няма да знам за колата. ....
За тази http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=14486&highlight= всичко ще ти кажа.

Публикувано на: 02 Авг 2010 16:51
от hyankov
Тъкмо днес я видях из обявите, ще ти пиша на private

Публикувано на: 02 Авг 2010 17:57
от nov
hyankov написа:Както и да е... колата вече не се продава. Май изпуснах сделка :( Мерси на всички включили се.
Специално за тази не съжалявай.Кризата е сериозна друга ще дойде :thumbsup:

Публикувано на: 02 Авг 2010 18:21
от PESHO OT MARS
За 3S-FE ми бяха обявили следните цени за обслужването:

Ремък Гейтс - 50-60 лв (не помня точно)
Ролки нещо в класа на Ина - 50 кинта едната, 70 кинта другата
Водна помпа - и тя около 70 лева.

Маслото е 4,5 литра по книга. Читаво масло е по 15-18 лв/л. Филтъра маслен е около 15 лева. Въздушния е някаде около 20-25 лева.

Не твърдя че това са най-добрите цени но са реални.

Публикувано на: 03 Авг 2010 23:46
от Bass_Man
L&R написа:По точката с акумулатора нищо страшно:

-проверяваш дали има електролит, ако е обслужваем
-разтваряш малко сода бикарбонат във вода и поливаш обилно клемите, после изплакваш с чиста вода и намазваш с технически вазелин , грес ...и си ти.
Не , че нещо ама виждам , че доста често се пишат подобни неща . Та само да изясня за почистването добре но от къде ви хрумват тия неща за технически вазелин , грес , масло и тн ? Поправете ме ако греша но не знам да има електропроводящ вазелин . Вазелина защитава от корозия но не провежда електричество ( според мен ) . Ако се маже с него би трябвало да е след , като се стегне на чисто да се намаже отгоре . Ама при по-високи температури какво ще стане не знам ?!?! Елктропроводяща грес знам само за една , която е спряна от производство и знам , че търсих неин заместител и така и не открих . Хем , че беше скъпичка . Всъщност открих една руска ама тя беше доста по зле . За електропроводящо масло не смея и да си помисля . Та от къде ви хрумва да мажете с непроводящи материали на места където текат пикови тоци от по 200А и нормални консумации от по 20А ?
Моят съвет е ако нямате специална електропроводяща смазка само почистете добре и не мацайте с нищо повече . Нищо няма да ви стане ако си почиствате клемите веднъж на 6 месеца . Ако клемите са читави и са стегнати нормално не би трябвало да имате каквито и да било проблеми . Но поради мацотенето с различни народни легенди можете да си стопите инсталацията , да направите пожарче или да изгорите нещо .

Публикувано на: 04 Авг 2010 00:01
от Me4oKyX
Bass - стига и ти бе адаш.... ще оставиш майсторите без работа laugh.gif Електричарите и те са хора и те хляб ядат.... Дан мислиш, че някой друг ги приказва тия работи - те наливат, че да си имат занимавки :whistle:

Публикувано на: 06 Авг 2010 17:57
от Scott
Bass_Man написа:...от къде ви хрумват тия неща за технически вазелин , грес , масло и тн ?...
Ами ей такива продукти ни навяват тези еретични мисли. biggrin.gif
Оловните терминали се окисляват от кислорода във въздуха и повърхностния им слой има високо контактно съпротивление. Когато се намаже с грес или техн. вазелин и почистените повърхности се затегнат една срещу друга, електрическата връзка се осъществява безпроблемно, защото греста се изтласква по повърхността и предпазва зоната където контактува почистен метал срещу почистен метал от проникване на окисляващи агенти. SLA батериите за UPS-и дори се продават комплект с пакетче грес (имам 5-6 такива в гаража).
http://www.batterystuff.com/tutorial_battery.html

Публикувано на: 06 Авг 2010 19:31
от slowtraveler
Напълно подкрепям Scott...
Контактните повърхности и клемите като цяло се намазват с грес ПРЕДИ стягането... Но количеството грес/масло е съвсем малко - колкото да омазни повърхостта, а не да остават бучки или дебел слой.
Относно вазелина - преди няколко зими реших да си намажа гумите по вратите с вазелин.
И влизаме с колегата в аптеката. И казвам на аптекарката
- дайте вазелин.
- какъв - за устни? и т.н.
- за технически цели
В следващия момент аптекарката ме поглежда подозрително, след което - колегата въпросително и започна да се изчервява laugh.gif
Явно и тя имаше мръсно подсъзнание laugh.gif laugh.gif laugh.gif