Страница 1 от 1

Запушени пръскалки на чистачките

Публикувано на: 16 Юли 2010 10:07
от KaRaM
Здравейте колеги,
сдобих се с мечтаната тойота корола версо 2002, 1.6 и отсега нататък ще се включвам в обсъжданията.
Със свито сърце научих за проблемите с бензиновите двигатели на тойота от 2000-2002 година, и честно казано сега не знам какво ме очаква. Колата идва от Милано с пълна сервизна история за обслужвания до 01.2009'та. В момента е на 112 000 км.
Обръщам се към вас с първия проблем, който имам. Пръскалките на чистачките са запушени, опитах се с игла да ги отпуша, но не помогна. Моторчето работи нормално, поне до пръскалките по маркучетата течност идва . Не успях да махна кората под капака за да стигна до пръскалките и да ги демонтирам.
Бихте ли ми дали насоки за монтажа и отпушването им. unsure.gif

Публикувано на: 16 Юли 2010 11:23
от goroust
Пръскалката се завърта на 90` в ляво или дясно еднакво е и трябва да падне от вътрешната страна на капака. Много внимавай да не счупиш накрайника в който влиза мъркучето - самата пръскалка наподобява Г . Не е нужно да сваляш обезшумителното кече под капока само леко го напъни при пръскалката - издържа.

Публикувано на: 16 Юли 2010 14:53
от xtreme
Купуваш или намираш малък гумен маркуч примерно 6-8мм диаметър дълъг 5-20см. Отиваш на бензиностанция лукойл. Взимаш един от ръчните компресори са помпане на гуми.Вдигаш предния капак. Намираш някъде снадка на маркучето, което е за предните пръскалки и го разкачаш. След това взимаш малкото маркуче, нанизваш го на компресора отпред долепяш го на пръскалката запушваш другата с пръст да не се отлонява въздух натам и надуваш :) всичко би трябвало да излезе там където си прекъснал маркучето на пръскалките. След това и на другите пръскалки. Свързваш и тестваш, където е още запушено пак.Ако имаш наличен по-мощен компресор , още по-добре.

OK

Публикувано на: 16 Юли 2010 15:27
от KaRaM
Благодаря ви, ще пробвам и ще ви уведомя за резултата...

Проблемът разрешен

Публикувано на: 20 Юли 2010 15:15
от KaRaM
Проблема го разреших . Разглобих шумозаглушаващата изолация на капака и видях, че автоджамбазите са се постарали да "пречупят" маркучите от пръскалките като са ги изкарали през едни дупки на капака, но не от където трябва. Върнах маркучите в изходна позиция, като го прекарах под изолацията и вече си пръскат идеално.
Сега остава да разреша и проблема с чек енджин лампата, която при интензивно каране с пуснат климатик светва и регистрира грешка с първата ламда сонда.
Благодаря за отзивите.

Публикувано на: 21 Юли 2010 12:41
от Petar
Ами ако нее сменена ламбда сондата ти досега е хубаво дая смениш
Желателно е дасе сменя на 100 000 км.

Lamda

Публикувано на: 21 Юли 2010 14:41
от KaRaM
Да, мисля да я сменя, стига да намеря на пазара ламда сонда ... навсякъде (освен ТМ) ми предлагат универсални ... не мисля, че е добра идея да се слага унивесална, искам нормална ламда сонда за модела, но да не струва 400 лв като в ТМ ауто.
Някой дали може да ми помогне?

Публикувано на: 22 Юли 2010 16:58
от ntashev
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=11597
виж човека какво може да направи

Публикувано на: 23 Юли 2010 11:38
от Рошко
Виж тук... Принципно е за 1.8, но провери дали не са еднакви. Разликата от 240 до 400 лева е осезаема :thumbsup:

майсторска "диагноза"

Публикувано на: 26 Юли 2010 10:32
от KaRaM
Колеги, нещо ме човъркаше проблема с тази ламда сонда, и отидох отново на диагностика. Грешката, която се появи беше P0420, т.е. катализаторът е "сдал багажа", сондите си правят замерванията. Попитах го "майстора" как при такива данни е констатирал, че сондата не е наред ... не ми се разказва. В крайна сметка май ще карам със заминал катализатор и ще ходя по-често на диагностика (задължително на друго място).
Иначе колата засега се представя добре, по борд компютър извънградският разход е 6.8, по мои замервания е 6.3. За 1000 км'ра маслото няма индикации да е "мръднало". Колата има добра динамика според мен.
Дали ще бъде проблем карането с катализатор извън нормите? (освен дразнещата лампа за чек енджина)

Re: майсторска "диагноза"

Публикувано на: 26 Юли 2010 10:48
от Scott
KaRaM написа:...Попитах го "майстора" как при такива данни е констатирал, че сондата не е наред ... не ми се разказва....
Грешка Р0420 може да се индицира поради една от следните причини:
- теч (пробита) изпускателна система
- дефектна ламбда сонда/и
- дефект в опроводяването на ламбда сондата/ите
- неефективен (заминал) катализатор
Първото се проверява лесно, второто и третото - има процедура как да се провери с осцилоскоп и ако сондите са наред остава четвъртото.

Публикувано на: 26 Юли 2010 13:26
от KaRaM
Благодаря за изчерпателния отговор, но със сигурност "майстора" не е минавал по тези стъпки, а аз с о4ите си видях как сондите и двете сменят стойностите си от 0.700 на 0.100 (не знам какви мерни единици). Къде мога да получа професионална диагностика без да се гадае?