Страница 1 от 2
Авенсис 2000г няколко въпроса
Публикувано на: 15 Юли 2010 00:39
от JapCar
Имам няколко въпроса към знаещите или по-отдавнашните собственици на тоя модел:
1.Левия бутон на таблото,до километража,би трябвало при всяко натискане да сменя Total и Trip,а когато е пуснато осветлението и го задържиш натиснат и е на Total,тогава излизат тиретата и се регулира осветлението на таблото.Всичко това го прави,но когато е на Trip и задържа натиснат бутона,не нулира брояча.
Има ли някаква особеност или при мен нещо не работи?
2.Импулсното управление на чистачките работи,но май не се променя паузата от положението на пръстена Hi,Low,INT,OFF.
Къде е време релето за тази цел,да го проверя?
3.Колата е матр 2000г,т.е преди фейслифта август и диагностичния куплунг по форма отговаря,но май не поддържа OBD2 протокола.Пробвах с уред,който чете всички OBD протоколи (и KAN) и не го разпознава.
На Нисан Микра ,също 2000г го разпознава и работи...Вероятно след август 2000г(фейслифта) е с OBD2 протокол.
Ако не е OBD2,какъв е протокола?Могат ли да се четат и изтриват грешките при дом. условия?
4.Мисля,че колата е с един катализатор,но не съм сигурен.При двигателя виждам една ламбда сонда.
Колко сонди има и ако са повече,еднакви ли са?
Публикувано на: 16 Юли 2010 04:43
от JapCar
Не очаквах,че никойне знае нещо по тези въпроси

Публикувано на: 16 Юли 2010 18:22
от diesel_power
Релето на чистачките е в самия ключ.От лоста към основата преминават кабели които може да са прекъснати.
Публикувано на: 17 Юли 2010 11:35
от Petar
Нулирването на моментния километраж става при задържане на бутона и при движение на колата поне при мен е така
Отначало като си взех колата и аз мислех че степенитеми на чистачките не работят но в последствия ги разучих и всичко си работи
Пиши с какъв двигател е Авенсиса зада стане ясно с колко ламбда сонди тие колата . Ако тие 1.6 или 1.8 без VVTI маш само една ламбда сонда при дизелите и VVTI незнам колко са но мисля че някои имаха и по две сонди
Публикувано на: 18 Юли 2010 22:07
от JapCar
Petar написа:Нулирването на моментния километраж става при задържане на бутона и при движение на колата поне при мен е така
Отначало като си взех колата и аз мислех че степенитеми на чистачките не работят но в последствия ги разучих и всичко си работи
Пиши с какъв двигател е Авенсиса зада стане ясно с колко ламбда сонди тие колата . Ако тие 1.6 или 1.8 без VVTI маш само една ламбда сонда при дизелите и VVTI незнам колко са но мисля че някои имаха и по две сонди
Благодаря за отговорите.
Импулсното управление на чистачките не съм го изследвал подробно,само на първо четене ми се стори,че продължителността на паузите не се влияе...Кофти,че релето е в лоста,трябва разглобяване...нямам време сега,скоро се прибирам в UK...ще е някой друг път.
За нулирането не съм се сетил да пробвам в движение,но ако е така, е тъпо,а и в ръководството не е описано...
Двигателя е 7А FE,вероятно е една сондата.
Ходих до морето и се върнах (700км),колата си върви добре.Не съм дозаредил резервоара,за да засеча разхода,но утре ще го направя и ще споделя,да видим дали е нормално...бих искал след толкова път ауспуха да е по-бял,но не е,което поне според мен е до някъде критерии за добра работа...
Публикувано на: 18 Юли 2010 23:35
от slowtraveler
Ауспуха ставаше бял на времето заради оловния бензин и при каране на карбураторен двигател с по-бедна смес...
На инжекторен двигател няма как да стане - сместа винаги е идеална. А и горивото е безоловно и няма как да направи бялото отлагане.
Затова на сегашните автомобили с безоловен автомобил няма да видиш побелял ауспух...
Публикувано на: 21 Юли 2010 22:59
от KingSteve
Нулирването на моментния километраж става при задържане на бутона и при движение на колата
При мен нулира и на място когато е на контакт но не става всеки път (даже си мисля дали самия бутон не е замърсен). Почти винаги кълве ако задържиш бутона м/у секунда до секунда и половина. Ако натиснеш рязко сменя trip/total.
Публикувано на: 22 Юли 2010 02:21
от JapCar
KingSteve написа:Нулирването на моментния километраж става при задържане на бутона и при движение на колата
При мен нулира и на място когато е на контакт но не става всеки път (даже си мисля дали самия бутон не е замърсен). Почти винаги кълве ако задържиш бутона м/у секунда до секунда и половина. Ако натиснеш рязко сменя trip/total.
При мен успя да се нулира,но с много налучкване и игра...Сигурно е нещо недоизкусурено,защото ако е лош контакт в бутона,то ще се проявява и при краткото натискане,а то си работи добре...
Публикувано на: 22 Юли 2010 08:34
от KingSteve
Сигурно е нещо недоизкусурено
Вероятно си прав колега. Сега като се замисля от същия бутон се регулира и подсветката на таблото и като го задържа светлините се димират плавно т.е. контактът в бутона е ок.
Публикувано на: 22 Юли 2010 12:35
от JapCar
KingSteve написа:Сигурно е нещо недоизкусурено
Вероятно си прав колега. Сега като се замисля от същия бутон се регулира и подсветката на таблото и като го задържа светлините се димират плавно т.е. контактът в бутона е ок.
Да и при мен е така,регулирането на подсветката си работи.
Публикувано на: 23 Юли 2010 20:09
от nojarq
И при мен нулирането става много трудно,а релето работи само на 1-ва скорост на чистачките.
Публикувано на: 23 Юли 2010 21:41
от JapCar
nojarq написа:И при мен нулирането става много трудно,а релето работи само на 1-ва скорост на чистачките.
Очевидно нулирането си е проблем при тоя модел щом не е единичен случай.При следващите Авенсиси мисля,че има два Trip брояча,което е удобство и може би проблема е отстранен...
Публикувано на: 26 Юли 2010 15:08
от djobonano
При мен си работи нормално, даже на место не е нужно да се движа
за да го регулирам. Задържам бутона до като се поевят тиретата и
продължавам да задържам въртейки на ляво намаля светлината а на
дясно се овеличава.
Публикувано на: 26 Юли 2010 15:18
от JapCar
djobonano написа:При мен си работи нормално, даже на место не е нужно да се движа
за да го регулирам. Задържам бутона до като се поевят тиретата и
продължавам да задържам въртейки на ляво намаля светлината а на
дясно се овеличава.
Става дума не за регулиране на подсветката ,а проблемно е нулирането на Trip брояча.Провери него.
Публикувано на: 27 Юли 2010 08:57
от djobonano
Когато си на позиция "Trip" натискаш бутона задържго 2 сек. и пускаш
ряско и се нулира. По не така се получава при мен всеки път когато заредя.