Страница 1 от 4

Корола Версо 2005 - Съвет относно сериозен разход на масло.

Публикувано на: 10 Юли 2010 15:05
от djidjodjanev
Здравейте, Колата беше внос от Италия карам я вече 2 години-1,8 VVT-I. Като я взех и първата смяна на масло я направих в ТМ Ауто (където нямам намерение да стъпвам повече-друга тема) и там хубавците ми сложиха 5W-40 като в последствие разбрах, че за този двигател препоръчителното масло е 5W-30. Едногодишния срок ми съвпадна с 10000 километра и пак тъй като бях с идеята че това е препоръчителното масло- 5W-40 сложих пак такова. Пак за 10000 километра го изкара до долната черта на щеката. Сега смених пак но реших за проба да взема 5W-30 уж оригинално на Тойота (знам че седи някакъв производител зад него но не е написано на тубата). Изминал съм 4500 км и вече съм на на 1/3 от щеката. Ще съм благодарен за някъкъв съвет от компетентните. Знам че този двигател, но предната серия от 2001 година е имал проблем с горенето на масло, но моят е следващата сглобка. Забравих да кажа че колата я взех на 55000 км и имам основание да смятам че не е кръщавана с километрите. Благодаря предварително.

Публикувано на: 10 Юли 2010 19:45
от nowyaris
Най-евтино е да доливаш.

Публикувано на: 10 Юли 2010 19:56
от sacho7803
влез в каталога на МОТУЛ.виж какво масло е предписано там за твойта кола.купи го.налей го и съм почти на 100%сигурен че колкото наливаш толкова и ще източваш wink.gif мноооого добри масла.мой познат който има 2.0д4д на втора смяна на масло и на 2000км му светна лампата за масло--на щеката беше под минимума.тегли една майна на сервизите тойота и си кара с мотул.колкото го налее толкова го източва на 10 000км.това е постижение за турбиниран дизел wink.gif оставяй тия уж тойотски масла--боклуци са дори тия дето пиши лексус на тях biggrin.gif апи-то им е СЛ а хората вече.......на луната отидоха :thumbsup:

Публикувано на: 10 Юли 2010 19:58
от djidjodjanev
nowyaris написа:Най-евтино е да доливаш.
Благодаря за свежата идея, но все пак ако някой е имал подобен проблем с този тип двигател и е разбрал от къде е проблема и го е решил ще се радвам да чуя от него.

Публикувано на: 10 Юли 2010 20:05
от djidjodjanev
sacho7803 написа:влез в каталога на МОТУЛ.виж какво масло е предписано там за твойта кола.купи го.налей го и съм почти на 100%сигурен че колкото наливаш толкова и ще източваш wink.gif мноооого добри масла.мой познат който има 2.0д4д на втора смяна на масло и на 2000км му светна лампата за масло--на щеката беше под минимума.тегли една майна на сервизите тойота и си кара с мотул.колкото го налее толкова го източва на 10 000км.това е постижение за турбиниран дизел wink.gif оставяй тия уж тойотски масла--боклуци са дори тия дето пиши лексус на тях biggrin.gif апи-то им е СЛ а хората вече.......на луната отидоха :thumbsup:
Благодаря за отговора. Дано Дано ама не ми се вярва ми се струва ще да е, по скоро си мисля дали има нещо във връзка с вискузитета на 5w-40 и 5w-30 масла, но не съм спец и затова питам патилите.

Публикувано на: 10 Юли 2010 20:15
от jim_beam
слагай само качествени масла,5w40 е ок като вискозитет обаче гледай да има непременно А3!
ето ти едно много добро масло на прилична цена:
http://www.oelscheich24.de/automobil/mo ... 5w-40.html
според мен за 10к разход на мин. на щеката е напълно ок,тoва е тойота,а не хонда! wink.gif
причината за това горене е най-вероятно дефектни маслени сегменти,всичко се прави от европейски фирми,където пада голямо спестяване и оттам занижено качество.тая тема сме я дъвкали вече.
та най-евтино наистина ти излиза да слагаш добро масло и да доливаш.с fuchs-а от горния link гаранция ще го свали поне на 50%.

ps: забравих,избягвай валволин и ориг. тойота масла,че тех ги гори още повече! wink.gif
и земи промени заглавието,че СЕРИОЗНО ме напушва смех. laugh.gif

Публикувано на: 10 Юли 2010 21:10
от zi_zi_top
jim_beam написа:слагай само качествени масла,5w40 е ок като вискозитет обаче гледай да има непременно А3!
ето ти едно много добро масло на прилична цена:
http://www.oelscheich24.de/automobil/mo ... 5w-40.html
....
и земи промени заглавието,че СЕРИОЗНО ме напушва смех. laugh.gif
+1 :thumbsup:

Публикувано на: 11 Юли 2010 00:12
от djidjodjanev
jim_beam написа:слагай само качествени масла,5w40 е ок като вискозитет обаче гледай да има непременно А3!
ето ти едно много добро масло на прилична цена:
http://www.oelscheich24.de/automobil/mo ... 5w-40.html
според мен за 10к разход на мин. на щеката е напълно ок,тoва е тойота,а не хонда! wink.gif
причината за това горене е най-вероятно дефектни маслени сегменти,всичко се прави от европейски фирми,където пада голямо спестяване и оттам занижено качество.тая тема сме я дъвкали вече.
та най-евтино наистина ти излиза да слагаш добро масло и да доливаш.с fuchs-а от горния link гаранция ще го свали поне на 50%.

ps: забравих,избягвай валволин и ориг. тойота масла,че тех ги гори още повече! wink.gif
и земи промени заглавието,че СЕРИОЗНО ме напушва смех. laugh.gif
Добре де смених го, нали трябва да тие весело, че да вземеш да пишеш. Хайде сега като на лаик какво е А3 и какво точно прави, че да го избера такова. Пак мерси.

Чакай да допиша нещо. Браточка ти да не ме хлъзгаш нещо. Това масло го дават за дизелови двигатели common rail и помпа дюза: http://www.motorni-masla.com/titan-supe ... 5w-40.html

Хайде кажи ми че бъркам нещо, че хич не ме напушва смях.

Публикувано на: 11 Юли 2010 01:00
от jim_beam
да съм ти дал link към supersyn plus? я се огледай по-внимателно.
почти всички масла са тествани и приложими както за бенз. така и за дизелови мотори. затова са спецификациите,на които отговарят,в случая от моя link А3/B4. А е за бенз. B/С за дизел.земи потърси материал на бг тук някой даде хубава статия с подробности за спецификациите.

TITAN SUPERSYN 5W-40
•ACEA A3/B4
•API SM/CF
•MB-FREIGABE 229.3
•VW 502 00/505 00
•BMW Longlife-98
•PORSCHE

ps: не се напрягай много,като видиш MB229.3 или 229.5 не се замисляй! wink.gif

Публикувано на: 11 Юли 2010 01:26
от zi_zi_top
Изискванията към маслата за съвременните дизелови двигатели (common rail или помпа дюза) с турбокомпресор са доста по-високи от тези за бензиновите ДВГ и затова обикновено са и по-скъпи.
Това са препоръчваните от Fuchs масла за твоята кола.
Toyota EU
Corolla Verso
Corolla Verso 1.8 16V VVT-i (2002-2004)

Engine 1ZZ-FE Capacity 3,7 liter
Filter 0,2 liter

Use: Normal
Service intervals:
Change 15000 km / 12 months

TITAN Supersyn 0W-30
TITAN Supersyn 5W-30
TITAN Supersyn F 5W-30


Няма да имаш проблем ако използваш TITAN SUPERSYN Рlus 5W-40 за твоя ДВГ, дори може да е по-добре! :thumbsup:

Публикувано на: 11 Юли 2010 01:36
от djidjodjanev
Е добре. Това вече е друго. Благодаря за изчерпателната информация. Все пак можете ли да кажете каква ще е разликата за двигателя при 5W-40 и 5W-30. Има ли някаква връзка с пробега при избора или не, щото добре изглежда написано че и 5W-40 върши работа, но една обосновка ще ме убеди напълно. Пак Мерси!

p.s. Хайде сега пак - какво е това 229.3 или 229.5, че съм много любопитен. Или поне дайте линк че да прочета за тези характеристики и да ви оставя на мира.

Публикувано на: 11 Юли 2010 08:27
от nowyaris
Гореописаното масло на TITAN е добро,но не е препоръчително-не е по новата LOW SAPS технология и след продължителна употреба може да създаде проблеми със системите за твърди частици.За горепосочения дизелов двигател е препоръчително SM/A3/B4/C3-BMW LL-04.Motul,Castrol i Yacco имат такива.В никакъв случай Тойотско.Между другото последните сертификати на ПристаОйл за SUPER LIDER 5W-30 + 5W-40 отговарят на изискванията,които съм посочил по-горе.За ЛукОйл масло 5W-40 са дадени отново същите показатели,но е BMW-LL-01.Не че ги препоръчвам тези двете ,но са си нискобюджетен вариант за кола която погорява масло.Цените им последно бяха по 17.50 лв за литрова опаковка.

Публикувано на: 11 Юли 2010 08:35
от nowyaris
djidjodjanev написа:Е добре. Това вече е друго. Благодаря за изчерпателната информация. Все пак можете ли да кажете каква ще е разликата за двигателя при 5W-40 и 5W-30. Има ли някаква връзка с пробега при избора или не, щото добре изглежда написано че и 5W-40 върши работа, но една обосновка ще ме убеди напълно. Пак Мерси!

p.s. Хайде сега пак - какво е това 229.3 или 229.5, че съм много любопитен. Или поне дайте линк че да прочета за тези характеристики и да ви оставя на мира.
229.3 , 229.5 , 505 00 ,BMW LL-98,01,04 и други подобни представляват номерата на сертификатите,които Производителите на автомобили,съответно МB,VW,BMW и други предоставят на производителите на масла като изисквания за качество и съдържание на маслата.За Българския климат е по-удачно да се използва 5W-40,но ако си намериш на добра цена 5W-30 не е никакъв проблем.

Публикувано на: 11 Юли 2010 10:25
от djidjodjanev
хмммм

Публикувано на: 11 Юли 2010 10:31
от djidjodjanev
nowyaris написа:Гореописаното масло на TITAN е добро,но не е препоръчително-не е по новата LOW SAPS технология и след продължителна употреба може да създаде проблеми със системите за твърди частици.За горепосочения дизелов двигател е препоръчително SM/A3/B4/C3-BMW LL-04.Motul,Castrol i Yacco имат такива.В никакъв случай Тойотско.Между другото последните сертификати на ПристаОйл за SUPER LIDER 5W-30 + 5W-40 отговарят на изискванията,които съм посочил по-горе.За ЛукОйл масло 5W-40 са дадени отново същите показатели,но е BMW-LL-01.Не че ги препоръчвам тези двете ,но са си нискобюджетен вариант за кола която погорява масло.Цените им последно бяха по 17.50 лв за литрова опаковка.
Колега да си жив и здрав но може би не си разбрал точно 1.8 VVT-I e всичко друго но не и дизелов двигател. Българско масло едва ли ще сложа просто съм предубеден. Но благодаря за поясненията.