Страница 1 от 1

Клапан за празен ход

Публикувано на: 07 Юли 2010 11:12
от Златин
Колеги, някой може ли да опише функцията на КПХ на 4АФЕ, Карина Е. Електронно управляем е, освен за празния ход на студено и топло, участва ли в корекция на сместа на други режими? Проблема на колата е, че като поддържам с газта 1500 и по високи обороти, те се вдигат и намалят през 2-3 сек. с около 100-200, те 1500-1700-1500 и тн. Свалях клапана, беше хванал нагар, но не го изчистих до блясък, празния ход е добре. Стори ми се, че има пружина в него, така ли е?
Колата не гори много, затова мисля, че проблема с оборотите не е от ламбда сондата.

Публикувано на: 08 Юли 2010 00:28
от Bass_Man
Да си пуснал климатика ?
Иначе принципно на тези обороти клапана не би трябвало да играе .

n

Публикувано на: 08 Юли 2010 10:32
от Златин
Колата няма климатик.Това променяне на оборотите го има и на по-високите, над 2500, но не съм го забелязал. Мисля, че може и да е от дюзите

Публикувано на: 08 Юли 2010 11:35
от valen_tin
за в движение ли говорим? примерно да се движиш на скорост с отпусната газ?

иначе какви са тези обороти за празен ход?

по принцип колата сама си вдига оборотите като запалиш и са си малко променливи, но това е докато загрее, тогава се фиксират.

2 отг.

Публикувано на: 09 Юли 2010 11:10
от Златин
Става ми ясно, че проблема е свързан работата на ламбда сондата, защото при палене на студено в първите минути го няма.Появява се като сондата загрее до работната си температура, а не като загрее двигателя. Освен това в диапазона 1500-2000 оборота моторът припуква, и мисля, че дюзите са чистене. Иначе поддържа 800 оборота на място загряла, но в движение на свободна са 1000.

Публикувано на: 22 Юли 2010 08:44
от KingSteve
Иначе поддържа 800 оборота на място загряла, но в движение на свободна са 1000.
Това е нормално. ЕКУ-то нарочно държи по-високи обороти в движение когато си на свободна заради спирачките. При мен като задржа педала на спирачката за повече от 1 сек. на светофара падат до 650 иначе са около 750.