Страница 1 от 4
Дневни светлини DRL
Публикувано на: 04 Юли 2010 00:57
от zi_zi_top
Тези дни много съм се замислил върху въпроса с дневните светлини.
На Камри има оригинално модул за автоматични светлини, който през светлата част на деня включва дългите светлини с понижено напрежение (димерира ги на 25-30% от мощността на крушките), а през нощта си минава в нормален режим на къси и дълги светлини.
Имам 2 въпроса:
1. Някой има ли информация дали на Тойотите за Европейския пазар (и по-конкретно Корола Е12) има такива модули при съответно ниво на оборудване.
2. Може ли евентуално да се направи ъпгрейд с оригинален модул, ако такъв не е монтиран фабрично.
По темата се порових в нета, но попадам само на БГ изобретения, които са универсални. Смущаващото за мен е, че при свързването им се дават на късо захранващите кабели на ляв и десен фар след предпазителите. Допускам, че това би могло да създаде проблем в някои ситуации. Поради това ме интересува по-истинско решение.
Публикувано на: 04 Юли 2010 11:02
от diesel_power
Ами няма да ги даваш накъсо просто го вържи директно на релето за дълги,то е преди бушоните и трябва да е в някоя от кутиите при мотора.
Публикувано на: 04 Юли 2010 15:19
от zi_zi_top
Извини ме, но първо трябва да прочетеш за устройството преди да дадеш съвет. В раздел Сервизи и магазини един потребител stankov предлага такива универсални DRL модули.
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=12710
Идеята на тези модули е да димерират напрежението и да го подадат на захранващите кабели след релето. Ако подадеш по-ниско напрежение на релето или няма да го затвориш или дългите светлини ще бъдат като стробоскоп, защото релето ту ще затваря, ту ще отваря.
Очаквам наистина компетентни мнения! Няма ли сред вас собственици на автомобили с автоматични светлини?
Публикувано на: 04 Юли 2010 16:03
от coolone
Колега ето нещо което ми попадна скоро докато и аз търсих такава благинка DRL:
http://auto-ags.hit.bg/drl.html
Измислено е добре, има модули поддържащи ксенон т.е. къси светлини редуцирани на 20-50% + функция ''изпрати ме до вкъщи''
Това ако си го поръчаш фабрично струва мама и тати, цифрата е с три нули

Аз мисля да го вържа на халогените
А относно принципа на работа - мисля че редуцира тока, не напрежението към товара (крушката) Това става чрез шунтиране, но не на 100%, така че няма ядове нещо да се запали, тъй като модула изпълнява вторична верига, която си е обезопасена с предпазител
Поправете ме ако греша
Публикувано на: 04 Юли 2010 16:27
от zi_zi_top
Единственото нещо, което смятам, че е куцо в тези модули е идеята да свържеш с един кабел двата предпазителя на дългите светлини.
Това, че самият модул си има предпазител на захранването не намалява ефекта от това свързване.
Сега като си мисля по този въпрос имам идея модула да се дублира. Или като се монтират два модула всеки за по един фар, или като производителят вложи два димера с общо управление в един модул.
Ще му подхвърля идеята на Станков.

Публикувано на: 04 Юли 2010 16:51
от Me4oKyX
Направи си DRL да са ти халогените примерно... Дългите много тъпо светят и дразнят насрещните, защото дори на 50%, тези фарове концетрират светлината напред и нагоре..... А защо просто не си сложиш AUTO модул за късите светлини ?!?! Хем ще светват сами след 10-тина сек, след като запалиш, като загасиш пак ще светят 10-тина сек примерно

Публикувано на: 04 Юли 2010 17:16
от jim_beam
аз съм с автоматични дневни светлини,понеже тогава тук(австрия) беше задължително,обаче нямам представа с какъв модул е.оригинално си беше колицата с тях,обаче не може да се изключват.светят реално късите както и габаритите отзад,предните габарити не знам,не съм обръщал внимание.
иначе е интелигентна система,чак след като запали двигателя светкат.освен това не затъмнява яркостта на таблото,както ако включиш мануално фаровете и не включва осветлението на разните копчета за вентилатор,посока на въздуха и др.
преди това имах мазда6,нейните дневни бяха явно някакви български,само да дадеш на контакт и светкат,голямо дърво.за нова кола говоря,но тъпо решение!
ps:а и още нещо,досега вече след 3,5 години и 76к съм все още с всички ориг. крушки,евала им правя за тва нещо!т.е. тая електроника е много по-добро решение от мануалния ключ също за амортизирането на крушките.

Публикувано на: 04 Юли 2010 17:33
от Me4oKyX
jim - това, че крушката още свети, не значи че осветява както трябва

Смени на късите светлини и ще видиш как са светили преди фаровете..... След има-няма година на волфрамовите крушки им пада КПД-то мнооогооо... Те не са изгорели, на самата жичка е доста прегоряла и не дава тази светлина, която е давала.... Виж има крушки, които светят супер и са с дооста дълъг живот, но те са на PIAA и са към 40паунда

Публикувано на: 04 Юли 2010 17:45
от jim_beam
@Me4oKyX
факт е,че ориг. крушки на рав4 в комбинация със модула им за дневни светлини са със супер дълъг живот.
въпроса дали осветяват добре или не е съвсем различен и мисля сме го обсъждали вече.
немците се изтрепаха да взимат osram night breaker,които верно светят повече от ксенон и кво стана-държат мах. 4-6 месеца,а са цифра.вече не искат да чуят за тях.
като изгорят пак ще си взема оригинални от тойота,това е извода за мен!макар че имам в багажника комплект xenon look от швейцaрия за келешлък,ама ще гният в мазето с К&N филтъра,то е ясно! laugh.gif
Публикувано на: 04 Юли 2010 21:23
от zi_zi_top
Като прегледах по-подробно електрическата схема на Королата мисля, че няма проблем да се свържат на пиновете преди предпазителите, защото и без това релето играе роля на разклонител за двата фара. Така че важното е да се свържат преди предпазителите за да се избегнат по-големи проблеми при късо съединение след таблото.
Публикувано на: 04 Юли 2010 22:09
от diesel_power
zi_zi_top написа:Извини ме, но първо трябва да прочетеш за устройството преди да дадеш съвет.
На мен ми е ясно ,обаче на теб някой трябва да ти го нарисува ,за да го разбереш.
Публикувано на: 04 Юли 2010 22:20
от zi_zi_top
diesel_power написа:zi_zi_top написа:Извини ме, но първо трябва да прочетеш за устройството преди да дадеш съвет.
На мен ми е ясно ,обаче на теб някой трябва да ти го нарисува ,за да го разбереш.
А теб трябва да те върне някой в училище за да те доучат да се изразяваш ясно в писмена форма. А аз просто намерих електрическата схема по-късно, от момента на задаването на въпроса в темата.
Не се засягай, но аз "поправям" живи хора и си доста под нивото на моето мислене!

Публикувано на: 04 Юли 2010 22:31
от diesel_power
zi_zi_top написа:Не се засягай, но аз "поправям" живи хора и си доста под нивото на моето мислене!

Бъркаш мисленето със знанието, едно е да го мислиш и съвсем друго да го знаеш.Аз пък успях да направя жив човек. biggrin.gif Не съм чувал за лекар,който да си цапа ръцете с коли.
Публикувано на: 04 Юли 2010 22:38
от Vesko
diesel_power написа:zi_zi_top написа:Не се засягай, но аз "поправям" живи хора и си доста под нивото на моето мислене!

Бъркаш мисленето със знанието, едно е да го мислиш и съвсем друго да го знаеш.Аз пък успях да направя жив човек. biggrin.gif Не съм чувал за лекар,който да си цапа ръцете с коли.
Имаше един виц за генеколог дето направил основен ремонт на жигулка.... ама през ауспуха

Публикувано на: 04 Юли 2010 22:44
от zi_zi_top
diesel_power написа:zi_zi_top написа:Не се засягай, но аз "поправям" живи хора и си доста под нивото на моето мислене!

Бъркаш мисленето със знанието, едно е да го мислиш и съвсем друго да го знаеш.Аз пък успях да направя жив човек. biggrin.gif Не съм чувал за лекар,който да си цапа ръцете с коли.
Аз не си ги цапам, защото работя с ръкавици и инструменти.
Знанието без мислене е характерно за повечето майстори /вие си знаете всичко/.
За живия човек, който си направил се радвай, че не си го правил с ръце и не си му мислил много. Да ти е жив и здрав!
Понеже изместихме темата, някой има ли какво да предложи за ъпгрейд с оригинален модул за автоматични светлини?