Страница 1 от 1
Проблем - Светеща лампа за масло!
Публикувано на: 03 Юли 2010 23:35
от sepia3
Колеги, дайте някакъв акъл защо ми светна лампата за нивото на маслото? Нивото ми беше на минимум, лампата светна, долях масалце, запалих колата не светеше, но после пак светна. Чаках да слегне нивото, пак запалих и след минутка някаде пак светна.
Говоря за лампичката която свети жълто, и отдоло е с вълнички. В книжката на колата (която е на италянски) бегло резбрах че е за нивото на маслото. Нямам идея какво става. Проверявах кабели на датчици... няма нищо не редно.
Колата е Селика 6-та генерация st202.
Благодаря предварително

Публикувано на: 04 Юли 2010 09:57
от TATI
Да, това е лампа за ниско ниво на маслото. Провери кабелите, които стигат до датчика да не протрити някъде и да дават късо. Пробвай и като ти светне да размърдаш самата букса на кабелите. Може да е окислена.
Публикувано на: 04 Юли 2010 20:44
от sepia3
Май проблема не е в кабелите, буксата е на тойота все пак и няма нито прашно мръсно и т.н. Замерих волтажа по проводниците - 5V, нямат допирни точки, не са окъсени.
Може ли някой да ми каже колко ома трябва да е съпротивлението на самия датчик, защото го търсих в autodata но неможах да го намеря.
И има ли някой предположение от какво може да е всичко.

Публикувано на: 04 Юли 2010 22:38
от diesel_power
Датчика трябва да е само за лампа, така че като има масло трябва да има връзка,а като падне нивото да няма.
Публикувано на: 04 Юли 2010 22:47
от jim_beam
sepia3 написа:...
И има ли някой предположение от какво може да е всичко.

явно е дефектен датчика,какво друго остава.
Публикувано на: 05 Юли 2010 01:18
от Bass_Man
Отвърти го леко и виж дали ще текне масло .
Публикувано на: 05 Юли 2010 14:04
от sepia3
Bass_Man написа:Отвърти го леко и виж дали ще текне масло .
Не се бях сетил за това, ще опитам довечера, може и да стане така, благодаря. Ако не ще карам със светеща лампичка, и ще търся такъв датчик.

Публикувано на: 05 Юли 2010 14:09
от Petar
Обаче нее много желателно да караш дълго време със светеща лапичка за маслото
Публикувано на: 05 Юли 2010 21:02
от sepia3
Защо?
Публикувано на: 05 Юли 2010 22:40
от nowyaris
Не ти трябва да разбираш-3 мес.назад с кинтите ,като минимум.
Публикувано на: 05 Юли 2010 23:01
от Uncle Dido
Bass_Man написа:Отвърти го леко и виж дали ще текне масло .
+1
Petar написа:Обаче нее много желателно да караш дълго време със светеща лапичка за маслото
Пепи, по-съм склонен да вярвам на щеката....
Публикувано на: 06 Юли 2010 00:18
от sepia3
А бе колеги, не ме плашете малко ми трябва, кажете мога ли да карам така, със светеща лампа, на щеката всичко е наред...

Публикувано на: 06 Юли 2010 00:28
от zi_zi_top
За маслото има две сигнални лампи. Едната е за нивото, а другата за налягането.
Ако ти светне тази за налягането не трябва да я караш. А ако светне тази за нивото, но на пръчката виждаш, че маслото си е в нормалните граници между минимума и максимума можеш да караш.
Все пак е добре да отстраниш този проблем за да си имаш сигнализация за ниско ниво.