АЕ86: проблем с диференциала
АЕ86: проблем с диференциала
Накратко историйката: Наскоро вкарах колата в сервиз за смяна на окачването. Като вдигнахме колата обаче се утанови, че задно дясно колело не се задвижва от кардана. Направихме още няколко теста и в крайна сметка решихме, че е или полуоска или диференциал.
Бележка: моя диф е заключен на 100% и скъсана полуоска е предполагаема ситуация, тъй като понася силно напрежение при завои с малък радиус на ниска скорост.
Последва вадене на полуоската и ето резултата:
1. износената полуоска
2. износената полуоска и резервна здрава
От снимките се вижда, че полуоската е превъртяла, но изпилените шлици са само в началото. Възникна въпросът "защо"? Дали полуоската се е измъкнала, нещо в дифа ли е "потънало" или просто само толкова от полуоската влиза в дифа?
За целта извадихме и диференциала:
Все още не е разглобен, но от външния оглед стигнахме до следния извод: скъсана дясна планета.
Ето поглед към дясната страна на диффа - в дълбочина се вижда къде е скъсването:
В резултат на скъсването полуоската вече се захваща много малко и настъпва износване (т.е. по-лесно превърта шлиците).
Изводът до тук бе смяна на планетата. Аз разполагам с употребявани части за такъв диференциал, но ми липсва именно дясната планета. Чудех се дали няма да стане с лявата, но като я наложих по силно износения 2ри диференциал се вижда, че не й достигат около 2мм да легне добре. Ето снимки на лявата планета (скъсаната дясна планета още не е извадена):
Ето и илюстрация (по лявата планета) за предполагаемото място на скъсване на дясната:
От тук нататък търся планета.
Това, което ме интересува, обаче, е дали само с планета ще си реша проблема? Каква е причината за скъсването? Дали е защото диффа ми е 100% заключен или е нещо в повече? Приветствам всякакви коментари... в крайна сметка може и въобще да не съм на верния път!
Предварително благодаря!
Бележка: моя диф е заключен на 100% и скъсана полуоска е предполагаема ситуация, тъй като понася силно напрежение при завои с малък радиус на ниска скорост.
Последва вадене на полуоската и ето резултата:
1. износената полуоска
2. износената полуоска и резервна здрава
От снимките се вижда, че полуоската е превъртяла, но изпилените шлици са само в началото. Възникна въпросът "защо"? Дали полуоската се е измъкнала, нещо в дифа ли е "потънало" или просто само толкова от полуоската влиза в дифа?
За целта извадихме и диференциала:
Все още не е разглобен, но от външния оглед стигнахме до следния извод: скъсана дясна планета.
Ето поглед към дясната страна на диффа - в дълбочина се вижда къде е скъсването:
В резултат на скъсването полуоската вече се захваща много малко и настъпва износване (т.е. по-лесно превърта шлиците).
Изводът до тук бе смяна на планетата. Аз разполагам с употребявани части за такъв диференциал, но ми липсва именно дясната планета. Чудех се дали няма да стане с лявата, но като я наложих по силно износения 2ри диференциал се вижда, че не й достигат около 2мм да легне добре. Ето снимки на лявата планета (скъсаната дясна планета още не е извадена):
Ето и илюстрация (по лявата планета) за предполагаемото място на скъсване на дясната:
От тук нататък търся планета.
Това, което ме интересува, обаче, е дали само с планета ще си реша проблема? Каква е причината за скъсването? Дали е защото диффа ми е 100% заключен или е нещо в повече? Приветствам всякакви коментари... в крайна сметка може и въобще да не съм на верния път!
Предварително благодаря!
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
2007 Субару Импреза STi
Докато прелиствах "каталог за резервни части" се натъкнах на следната картинка:
Номерата на лявата и дясната планета са еднакви, т.е. би трябвало да мога да ползвам моята лява като за дясна! В такъв случай трябва ли да ме притесняват тези 1-2мм които ми се струва, че недостигат за да легне добре?
Номерата на лявата и дясната планета са еднакви, т.е. би трябвало да мога да ползвам моята лява като за дясна! В такъв случай трябва ли да ме притесняват тези 1-2мм които ми се струва, че недостигат за да легне добре?
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
2007 Субару Импреза STi
Не мога да се вкюча с конкретен отговор, но се сещам, че във ремонтното филмче за АЕ86, дето преди време Миро ни беше раздал има разглобяване и сглобяване на диференциал. Може там да може да се види.
Последно Закс от АЕУ.ОРГ си беше разглобявал диференциала се сещам и него може да питаш (въпреки темата там).
Последно Закс от АЕУ.ОРГ си беше разглобявал диференциала се сещам и него може да питаш (въпреки темата там).
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
доколкото виждам от схемите, 2мм разлика може да идва от проблем фрикционните пластини на шпера - те трябва да имат някакви допуски и напасване, така че планетите да пасват плътно. по какъв начин сте заключили диференциала на 100%? да не би да има някаква подложка(или пък да липсва от едната страна), която не позволява на планетката да прилепне плътно. ако има такова нещо, може би точно това изместване е причината да се скъса планетата и да превърти полуоската, а не голямото натоварване.
status: за БАН
@El Camino
Ако е същото филмче, което и аз съм гледал - то е на японски, а освен това не се вижда с какви параметри работят.
Колкото до - аеу86.орг - добра идея, вече пуснах тема и там!
@maggkrabar
Надявам се проблемът да излезе на яве след като до скоро работещия диф бъде разглобен.
Междувременно, някой може ли да даде по-подробна информация относно "rebuild" на ае86 диференциал? Аз намерих това
http://www.dwarfcarproducts.com/4.78.html, но то, също като филмчето, е по-скоро само поглед върху процеса.
Ако е същото филмче, което и аз съм гледал - то е на японски, а освен това не се вижда с какви параметри работят.
Колкото до - аеу86.орг - добра идея, вече пуснах тема и там!
@maggkrabar
Надявам се проблемът да излезе на яве след като до скоро работещия диф бъде разглобен.
Междувременно, някой може ли да даде по-подробна информация относно "rebuild" на ае86 диференциал? Аз намерих това
http://www.dwarfcarproducts.com/4.78.html, но то, също като филмчето, е по-скоро само поглед върху процеса.
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
2007 Субару Импреза STi
Преди малко разговарях с майсторите си. Диференциалът е разглобен. Явно сме се заблудили за този луфт от 2мм - най-вероятно е нормален. Предполагаемата причина е, че след скъсването на планетата тя се е разделила и "попила" тази хлабина. Сега от 2та дифа ще се комплектова един. Все още се оглеждам за техн инфо относно сглобката... помагайте ако искате филмчета ;)
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
2007 Субару Импреза STi
Uspeh moqta statistika e ot 2 nito edin rabotesht bez tapi za ushicj написа:Преди малко разговарях с майсторите си. Диференциалът е разглобен. Явно сме се заблудили за този луфт от 2мм - най-вероятно е нормален. Предполагаемата причина е, че след скъсването на планетата тя се е разделила и "попила" тази хлабина. Сега от 2та дифа ще се комплектова един. Все още се оглеждам за техн инфо относно сглобката... помагайте ако искате филмчета ;)
Идвам от майсторите - колата е сглобена! Сложена е резерваната полуоска и от 2та дифа е направен един. Убеден съм, че не е стегнат като хората, защото отново е 100% заключен и леко вие както преди. За сега обаче няма да го отварям. Може би ще си поръчам спортен шпер и евентуално чак тогава... (стига да не се наложи по-рано ;)) Според майсторите обаче има износване на забните колела на планетите и сателитите - ако ще слагам як дифф ще трябва да си търся нови за да не го прахосам на бързо.
Ето снимки на скъсването повредената планета:
Ето снимки на скъсването повредената планета:
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
2007 Субару Импреза STi
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Вече покарах, ама да ви кажа честно, хич не са точни нещата в тая "слънчева" система. Мисля, да си поръчам нов спортен шпер. Трябва да проверя и цените на нови планети, сателити и не знам си кви извънземни още, щото настоящите са "егати криворазбраната цивилизация" Голяма борба за независимост в тоз моя диференциялXeku написа:Хич не е лесно да си планета в твоя диференциал! biggrin.gif Дано всичко е наред сега!
Аа да - maggkrabar - за да разбия разни стари слухове - двигателят е сток - има филтър и гарнитура (от тез точно дето пънки ги описа). Даже вече си мисля, че е по-зле и от сток... Приготвил съм разни чаркалаци, но все още тунинговат само килиера...
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
2007 Субару Импреза STi
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 46 госта