Страница 1 от 23
най икономична тойота
Публикувано на: 26 Юни 2010 20:25
от nikolov22
гледам тука се носи един мит че дизеловата кола гори наи малко
нека да дадем малко реални данни коя колко харчи
за 1.8 двигатели на бензин дизел или газ
какви разходи ви дават на 100км градско и извън градско
като за в града до 60-70км скорост а за извън 111-120км
щото ми прай впечетление че някакви хора ви обеждават че дизела харчел малко а то всъщност маи не е така
Re: най икономична тойота
Публикувано на: 26 Юни 2010 20:37
от Scott
nikolov22 написа:... някакви хора ви обеждават че дизела харчел малко а то всъщност маи не е така
Тези хора са всъщност почитатели на омразните VAG и BMW, техните дизели със сигурност горят по-малко.
Иначе, по темата, Celica 1.8 VVTi смесено (всеки ден по един и същи маршрут 50:50 градско и извънградско) 7.5-7.8 л/100км. По същия маршрут със същия маниер на каране, Приус 2 - 6.3 л/100км по БК, който 'лъже' с около 5% (засечено), т.е. реално 6.6 л/100км. Пак по същия маршрут Х3 2.0d - 6.9 л/100км
Публикувано на: 26 Юни 2010 20:59
от nowyaris
Дизеловия двигател при едни и същи условия на експлоатация е по-икономичен от бензиновия при една и съща кубатура на двигателя.Обаче благодарение на горива и други нещица дизела според мен е по-проблематичен.Гледам,в форума все дизелджии отправят въпроси , а за бензинови мотори нищо,или почти.
Публикувано на: 26 Юни 2010 21:13
от nikolov22
аз по принцип съм фен на газта и никои не може ме убеди че има по икономично нещо от нея освен метана преди време
Публикувано на: 26 Юни 2010 23:30
от Scott
nikolov22 написа:аз по принцип съм фен на газта и никои не може ме убеди че има по икономично нещо от нея освен метана преди време
Някак си не можах да разбера тънкия замисъл на темата? 'Колко харчи' ..... и сетне - 'газта ... икономично нещо'

Явно не съм разбрал и трябваше да сложа резултатите в лв/100км
Re: най икономична тойота
Публикувано на: 26 Юни 2010 23:52
от Bass_Man
Scott написа:.................Тези хора са всъщност почитатели на омразните VAG и BMW,
Само VAG са омразни !
nowyaris написа:Дизеловия двигател при едни и същи условия на експлоатация е по-икономичен от бензиновия при една и съща кубатура на двигателя.Обаче благодарение на горива и други нещица дизела според мен е по-проблематичен.Гледам,в форума все дизелджии отправят въпроси , а за бензинови мотори нищо,или почти.
Това въобще не е вярно ! Най-малкото защото от една и съща кубатура при едни и същи условия никога не можеш да изкараш една и съща мощност . Или иначе казано дизела без як надув става само за промишлени цели , кораби и тн . А бензин с як надув отива там където дизела май никога няма да стигне .
И понеже съм го казвал поне 5 пъти в този форум ще повторя : дизела има огромни преимущества при високонатоварени бавнооборотни процеси ( до към 2000rpm) . Благодарение на много сложни технологии получи приложение и в областта на средните обороти ( 2000-4000rpm) но с доста спорен успех . Но при обороти над 4000rpm вече никой не говори за дизели .
Та където трябва въртящ момент и няма ток се слага дизел . При останалите варианти е просто уж за по-голяма икономия ама не е много ясно от какво пестиш и какво губиш особенно и с качването цената на нафтата . Разбира се съвсем логично е дизела да е предпочитаната технология за всички машинисти , тираджии , рейсаджии , оператори на строителна техника и тн .
Друго нещо , което съм забелязал , че дизела позволява да се кара икономично и не предразполага към по-агресивно каране . Което неминуемо води до по-нисък разход . Направо ти убива желанието да се бягаш , като тамън стигнеш 4000 оборота и забие муцуната

.
.
Публикувано на: 26 Юни 2010 23:56
от kaloian311
гр.Пловдив 1550кг. градско7.7л до 70км./ч извън градско 5.2л.до 110км/ч 1.9Д4Д 116к.с.

Публикувано на: 27 Юни 2010 00:11
от cargobg
При мен е 7.5/100 градско София и не мърда на горе, от време на време пада на 7.3-7.4/100.При максимално натоварване не иска да скочи на повече от 7.9/100км в пресечена местност.На извънградско от 130 до 140км/ч.зависи от терена от 5 до към 5.6/100.
Re: най икономична тойота
Публикувано на: 27 Юни 2010 00:13
от zi_zi_top
Bass_Man написа:...Направо ти убива желанието да се бягаш , като тамън стигнеш 4000 оборота и забие муцуната

.
Да ти кажа моята Корола на 5-та при 4000 оборота забива стрелката 180 км/ч, а не муцуната и понеже искам да си остана жив и здрав (с шофьорска книжка в джоба) се връщам на 140.

Публикувано на: 27 Юни 2010 00:21
от slowtraveler
zizi, за удоволствието от дизел при 4х.об не каза нищо
Bass_Man написа: че дизела позволява да се кара икономично и не предразполага към по-агресивно каране . Което неминуемо води до по-нисък разход . Направо ти убива желанието да се бягаш
Публикувано на: 27 Юни 2010 00:22
от nowyaris
Бас-ман,винаги съм уважавал мнението ти,ама сега не мога.Остави Тойота , аз с едно Пежо 306 1,9 турбодизел модел 95г.такива неща съм правил,че като се сетя сега,ми настръхва косата.Няма баварка,няма мержан,няма ауди-всичко в канала.на светофарите спираха до мен разни келеши след кушия и ме питаха колко му искам.Тъй че,читавия дизел е голяма работа.Обаче много е кахърен-помпи,дюзи,грее лятото,задръства,много грижи.В това отношение бензина е много по-лек за гледане.
Публикувано на: 27 Юни 2010 00:37
от zi_zi_top
Слоу, честно ти казвам не си спомням нещо да ме е дразнило или притеснявало при 4000-4500 об/мин.
Публикувано на: 27 Юни 2010 00:38
от mitkoa
То щото е гадно с як надув и за нищо не става, затова и бензиновите все повече ги правят с надув. laugh.gif
Даже и БМВ на М серията си вече слага надув и по-малки двигатели.
Темата май ще се превърне......в " и рибар, и ловец съм", но
дизел 90 к.с сравнено с бензин 110 к.с при мен е 2л надолу.В полза на дизела, ама предид темата......явно бензинката нещо не е наред... laugh.gif какво си мисля аз, дизел да харчи по-малко...
Реални данни - дизел - извънградско с мноооооого икономично каране 3.8, с нормално до бързо каране и повечко изпреварвания - 4.5, Стара Загора - София....с 160-170....6,5, градско на много къси разстояния - 6.0.Климатроника не се спира.
Публикувано на: 27 Юни 2010 00:51
от cargobg
mitkoa написа:laugh.gif какво си мисля аз, дизел да харчи по-малко...
Повече обороти повече гориво, при дизела използваш мощноста в по ниски обороти следователно отива по малко гориво.
Bass_Man написа:Направо ти убива желанието да се бягаш , като тамън стигнеш 4000 оборота и забие муцуната

.
Е щом забива на 4000об. муцуна, начи си се забавил с превключването и при бензина е абсолютно същото след определени обороти пак си забива муцуната.
Публикувано на: 27 Юни 2010 02:27
от Dizzle
1.4 Д4Д
градско с настъпване - 6,5л
градско икономично - 5,2/5,5 с включен климатик + фарове
извънградско около 80км/ч- 4,5,към 120 - 5
т.е.
градско средно 6л/100км - 15лв /100км
извънградско ~11лв
сега като вдигнаха нафтата в града стъпва на кантар с газовата уредба