Страница 1 от 3
Avensis 2000 D4D - горивен филтър?
Публикувано на: 22 Юни 2010 22:05
от drbr
Колеги, преди 7 месеца ми докараха от Милано Авенсис D4D, първа регистрация там през март 2001. Кубатура 1995мл, 81kw. Предполагам, че е производство 2000г. на 170 хил.км е. Повече не знам нищо за типа й, предполагам че е втора генерация. Моето веро е всеки да си знае работата, аман от самодейности! Затова уж доверени хора ми смениха ремъци, филтри и каквото трябва, въпреки че хванах несвършени дреболии. Проблемът ми е как да разбера подробности за типа и модела, ако се наложи да търся например крушка за фар? Имам код разбира се, но не върви да го изтипосвам в мрежата.Искам да си имам и ръководство за колата - как да разбера кое е за мене да го изтегля? Откъде да го взема?
Вторият въпрос обаче е спешен - няколко пъти светна лампичката за боклук или вода в горивото, или запушен филтър и посред лято спря. Току що бях заредил на Петрол на Симеоновско шосе в посока центъра преди Фантастико, преди Студентският град. Сега няма никаква мощност. За да поръчам филтър в магазин трябва да знам точно модела.За два дена трябва да се оправя без да мога да излизам от работа. ВСЯка помощ ми е от полза и благодаря в аванс! Тук във форума четох много за филтри и зацапани променливи геометрии, но за новият Авенсис. Апропо някой ми каза, че моят модел е от последните правен от японци или в Англия? Но не е турски със сигурност! Може ли за няколко хиляди км да се задръсти сменен филтър? Благодаря ви пак!
Публикувано на: 22 Юни 2010 22:18
от miLen4o
Здравей колега и добре дошъл във форума!
Ето тук
http://news.automedia.bg/read/47.html може да добиеш най-обща представа каква кола караш.Прегледай обстойно форума има доста теми за този Авенсис(които е 1-ва генерация).
Лично аз сменям горивния филтър на 10к,като си сменям и маслото.А иначе може да разбереш по рамата дали е японски или англииски.Ако рамата ти започва с
J значи е япоски,ако с
S значи е англииски.
Публикувано на: 22 Юни 2010 22:21
от Rudy
Авенсис е само английски, няма турски или японски.
Напиши си vin # тук (
http://www.toyodiy.com) и ще видиш номера на горивния филтър.
Публикувано на: 23 Юни 2010 09:21
от drbr
Благодаря, колеги! Значи Първа генерация?

Днес ще поровя сайтовете и ще докладвам резултата. Приятен ден!
Публикувано на: 23 Юни 2010 18:04
от drbr
Смениха филтъра за нула време! Тръгнах да направя по-голям кръг и да "продухам" системата както писаха форумци. Уви - в най-голямото задръстване на околовръстното се повтори кошмарният ритуал: светва жълтата лампичка за вода в горивото, аз давам газ до дупка а оборотите спадат бързо, мъчат се малко и угасва двигателят D4D. 15 мин не пали, добре че акумулаторът е чисто нов. Накрая полека запали и с много духане се прибрах до един светофар в квартала, когато всичко се повтори. Запали малко по-бързо обаче...
ВЕРСИЯ ПЪРВА - водата е в резервоара и докато не свърши лошата нафта няма изход. Междувременно затлачването отива към дюзите. От къде смуче горивната помпа - от ниско или е с поплавък? Второто е по-логично. Тогава как вади вода?
ВТОРА ВЕРСИЯ е да съм просто карък. Една от най-сигурните коли ме заплашва с лоша перспектива, далеч преди да й се насладя...
Колеги, дайте съвет за диагностик и дизелджия на ниво. Във форума сервиз Тойота е мръсна дума.Както се казва Скъпо и тъпо . Или все пак е едиствен изход?! Моля ви подскажете възможностите и стъпките! Загазих, а това е първият дизел в живота ми.
Публикувано на: 23 Юни 2010 18:20
от drbr
Апропо - сега виждам J в големият талон и се сещам, че този модел Авенсис е последният произвеждан в Япония. Добавям го повече за ваша информация, едва ли има отношение към проблема ми.
Публикувано на: 23 Юни 2010 18:28
от diesel_power
Докато не си изчистиш резервоара няма да се оправи.
Публикувано на: 23 Юни 2010 18:28
от zi_zi_top
drbr написа: ...Във форума сервиз Тойота е мръсна дума.Както се казва Скъпо и тъпо ...
Нещо си се объркал!
Има все пак и други варианти (виж раздела Сервизи и магазини). В сервиза на ТМ Ауто със сигурност ще ти поправят колата, а крайната сметка е трудно да се каже къде каква ще бъде.
Аз лично лоша дума за ТМ Ауто не мога да кажа!

Публикувано на: 23 Юни 2010 21:07
от Rudy
drbr написа:Апропо - сега виждам J в големият талон и се сещам, че този модел Авенсис е последният произвеждан в Япония. Добавям го повече за ваша информация, едва ли има отношение към проблема ми.
Сигурен ли си че не караш Caldina? Щото авенсис не е произвеждан извън Burnaston, Derbyshire, UK. Втората генеация е изнасяна за Япония, но не и първата.
Публикувано на: 24 Юни 2010 09:42
от drbr
Пише си Авенсис D4D на колата. А в талона пише J. Между другото някъде тук срещнах, че добавката Bradhl или нещо подобно, сега не мога да търся точно името, била много подходяща за случая - 500мл за 20л нафта в резервоара. Докато я изгаряш тази нафта чистела всичко. Възможно ли е или е скрита реклама? И най-важното има ли риск ако я добавя да се оплеска нещо съвсем? Отделен въпрос че и тя била 15лв флакона. Освен това трябва ли да престои след сипването в резервоара или мога да опитвам да карам веднага?!
Колкото до сервизите - питам, не ги коментирам,защото нямам личен опит и се надявах да не придобивам скоро такъв! biggrin.gif
Публикувано на: 24 Юни 2010 17:46
от Rudy
drbr написа:Пише си Авенсис D4D на колата. А в талона пише J.
Напиши си VIN # (ако не искаш да го пишеш тук замени последните цифри с хххх) и ще ти дадеем повече инфо.
Иначе добавката е Bardahl ( има цяла тема за четене).
Публикувано на: 25 Юни 2010 12:35
от drbr
vin# SB172DBN00E03xxxx
Благодаря! Отивам да сипвам добавка STP, но се чудя да доливам ли след нея догоре преди да съм сигурен дали пък няма да се наложи да се изпразва резервоара?! Сипвам, доливам нафта ОМV и се мъча да карам докато изчисти системата... Bardahl не намерих, а темата съм я чел.
Публикувано на: 25 Юни 2010 12:49
от Rudy
drbr написа:vin# SB172DBN00E03xxxx
Благодаря! Отивам да сипвам добавка STP, но се чудя да доливам ли след нея догоре преди да съм сигурен дали пък няма да се наложи да се изпразва резервоара?! Сипвам, доливам нафта ОМV и се мъча да карам докато изчисти системата... Bardahl не намерих, а темата съм я чел.
Както и очаквах - къде видя
J?
Както ти казахме по горе SB е означението на завода в Burnaston, UK
без последните цифри не излиза цвета на каросерията и тапицерията. Ето ти другото инфо:
GRADE: TERRA: TERRA TYPE
DESTINATION: EUR: EUROPE
BODY: SED: SEDAN
DRIVER'S POSITION: LHD: LEFT-HAND DRIVE
ENGINE: 1CDFTV: 2000CC DIESEL TURBO
FUEL SYSTEM: DCR: DIESEL COMMON RAIL INJECTION SYSTEM
TRANSMISSION: MTM: MANUAL TRANSMISSION
Публикувано на: 25 Юни 2010 13:12
от TATI
drbr написа:vin# SB172DBN00E03xxxx
Благодаря! Отивам да сипвам добавка STP, но се чудя да доливам ли след нея догоре преди да съм сигурен дали пък няма да се наложи да се изпразва резервоара?! Сипвам, доливам нафта ОМV и се мъча да карам докато изчисти системата... Bardahl не намерих, а темата съм я чел.
Колега, защо се мъчиш нарочно да си отвориш допълнителна работа. Да беше вдигнал колата, да източиш резервоара, вместо да наливаш добавки, които няма да ти решат проблема, а може да ти доведат още главоболия, които струват много пари.
Всеки сам си решава, но аз така бих постъпил и вече щях да съм забравил за проблема.
Публикувано на: 26 Юни 2010 18:55
от димитър бижев
Колега,преди месец имах същия проблем с моята Тойота 2000 ТД/99г./При мен беше затлачена с парафин цедката вътре в резервоара и не пропускаше гориво.Направиха ми профилактика на резервоара,горивопроводите и смяна на горивния филтър 2 пъти/първият се оказа дефектен"Филтрон"/Пожелавам ти успех!