Страница 1 от 1

Турбина и газ?

Публикувано на: 02 Май 2006 00:45
от kmetax
mellow.gif Извинете за глупавия въпрос,но понеже на сайта на Ловато видях че има изпарители за турбинни двигатели-Някой може ли да ми каже възможно ли е това по принцип и дали в БГ. може това да се реализира? Благодаря ви предварително :thumbsup:

Публикувано на: 02 Май 2006 00:57
от juri_galev
delete

Публикувано на: 02 Май 2006 01:14
от sluchaen_fen
Имам колега с АГУ на пропан-бутан, монтирано на Сааб 9-3 турбо 280 коня. Работи перфектно. Колегата съвсем сам си направи тунинга от 150 коня на 280 коня и много разбира от турбини.

Не съм фен на АГУ, но ето пример за Съвместна работа на АГУ и турбина:
Скорост - 190 км/ч
Обороти - 4200 об/мин
Налягане във всмукателния колектор - 1.6 бара
Ето снимка, на която се вижда, че турбото работи на високо налягане. Следователно турбото работи както трябва и не се "плаши" от АГУ.

Публикувано на: 02 Май 2006 09:48
от El Camino
LPGто има октаново число 100 спрямо 95 примерно на безина, което ще рече, че ако може да се извлече полза от това, се очаква повишаване на мощността.
Което обаче не е случая при работа със стандартния компютър, който има настройки за бензин.

Ако можеш да се оправиш с един custom computer за колата, действително можеш да извлечеш полза от газта.

Публикувано на: 02 Май 2006 10:26
от b_d
El Camino написа:LPGто има октаново число 100 спрямо 95 примерно на безина, което ще рече, че ако може да се извлече полза от това, се очаква повишаване на мощността.
Което обаче не е случая при работа със стандартния компютър, който има настройки за бензин.

Ако можеш да се оправиш с един custom computer за колата, действително можеш да извлечеш полза от газта.
Не е точно така. Газта е с по-високо октаново число, но с по-малко калории. С други думи е по-устойчива на детонации, но дава по-малко сила. Т.е. на газ няма как да има повече сила при равни други условия. От друга страна някои газови системи връскват течна газ, която при изпаряването си охлажда въздуха в колектора, което от своя страна позволява в цилиндъра да влезе повече горивна смес и съответно да има леко покачване на мощността - ама това е друга тема.

Публикувано на: 02 Май 2006 10:30
от El Camino
Така е, заради октановото число може да се вдига наляганего повече, но за всичко това си трябва допълнителен компютър.

Не съм много на ти със газовите, но мисля, че притока на газ не е подчинен на компютъра, както бензина, което усложнява нещата.

Публикувано на: 03 Май 2006 17:19
от the_rider
El Camino написа:Така е, заради октановото число може да се вдига наляганего повече, но за всичко това си трябва допълнителен компютър.

Не съм много на ти със газовите, но мисля, че притока на газ не е подчинен на компютъра, както бензина, което усложнява нещата.
зависи, има системи с газов инжекцион и по-ефтини с нормален изпарител но с ламбда контрол на газта

Публикувано на: 03 Май 2006 17:38
от El Camino
the_rider написа:
El Camino написа:Така е, заради октановото число може да се вдига наляганего повече, но за всичко това си трябва допълнителен компютър.

Не съм много на ти със газовите, но мисля, че притока на газ не е подчинен на компютъра, както бензина, което усложнява нещата.
зависи, има системи с газов инжекцион и по-ефтини с нормален изпарител но с ламбда контрол на газта
A газта от компютъра на колата ли се командва? Двете горива не са с еднакви характеристики, та как се напасва това?
Трудно ми е малко да си представя дори физически как изглежда една подобна система rolleyes.gif

Публикувано на: 03 Май 2006 18:02
от b_d
El Camino написа:
the_rider написа:
El Camino написа:Така е, заради октановото число може да се вдига наляганего повече, но за всичко това си трябва допълнителен компютър.

Не съм много на ти със газовите, но мисля, че притока на газ не е подчинен на компютъра, както бензина, което усложнява нещата.
зависи, има системи с газов инжекцион и по-ефтини с нормален изпарител но с ламбда контрол на газта
A газта от компютъра на колата ли се командва? Двете горива не са с еднакви характеристики, та как се напасва това?
Трудно ми е малко да си представя дори физически как изглежда една подобна система rolleyes.gif
При газовите инжекциони има най-общо казано два типа:
1. Паралелен - т.е. има още една кутийка, която прави същото като ECU-то на колата, само че на газ;
2. Piggy-back - има една кутийка, която само изменя сигнала към инжекторите и го пренасочва към газовите. Т.е. за истинските сметки разчита на бензиновото еку. Според мен тази система е по-добра.

Публикувано на: 04 Май 2006 08:57
от the_rider
а при ламбда контрола. на входящия колектор има нещо като шибър, той има и някакъв управляващ блок, който взима данни от ламбда сондата и управлява количеството на постъпващата в колектора газ.
Най-грубо казано. Тази система е с около 200-300 лева по- скъпа от конвенционална. Докато газовия инжекцион е мин. 2 пъти по-скъп /при това руски/

Публикувано на: 05 Май 2006 22:18
от DANIEL
та колко излиза газецефиране на турбинна кола и кой се занимава с това