Турбина и газ?

kmetax
Мнения: 4
Регистриран на: 07 Апр 2006 01:05
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Турбина и газ?

Мнение от kmetax » 02 Май 2006 00:45

mellow.gif Извинете за глупавия въпрос,но понеже на сайта на Ловато видях че има изпарители за турбинни двигатели-Някой може ли да ми каже възможно ли е това по принцип и дали в БГ. може това да се реализира? Благодаря ви предварително :thumbsup:

Аватар
juri_galev
Мнения: 739
Регистриран на: 24 Дек 2004 23:45

Мнение от juri_galev » 02 Май 2006 00:57

delete

Аватар
sluchaen_fen
Мнения: 510
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от sluchaen_fen » 02 Май 2006 01:14

Имам колега с АГУ на пропан-бутан, монтирано на Сааб 9-3 турбо 280 коня. Работи перфектно. Колегата съвсем сам си направи тунинга от 150 коня на 280 коня и много разбира от турбини.

Не съм фен на АГУ, но ето пример за Съвместна работа на АГУ и турбина:
Скорост - 190 км/ч
Обороти - 4200 об/мин
Налягане във всмукателния колектор - 1.6 бара
Ето снимка, на която се вижда, че турбото работи на високо налягане. Следователно турбото работи както трябва и не се "плаши" от АГУ.

El Camino

Мнение от El Camino » 02 Май 2006 09:48

LPGто има октаново число 100 спрямо 95 примерно на безина, което ще рече, че ако може да се извлече полза от това, се очаква повишаване на мощността.
Което обаче не е случая при работа със стандартния компютър, който има настройки за бензин.

Ако можеш да се оправиш с един custom computer за колата, действително можеш да извлечеш полза от газта.

b_d

Мнение от b_d » 02 Май 2006 10:26

El Camino написа:LPGто има октаново число 100 спрямо 95 примерно на безина, което ще рече, че ако може да се извлече полза от това, се очаква повишаване на мощността.
Което обаче не е случая при работа със стандартния компютър, който има настройки за бензин.

Ако можеш да се оправиш с един custom computer за колата, действително можеш да извлечеш полза от газта.
Не е точно така. Газта е с по-високо октаново число, но с по-малко калории. С други думи е по-устойчива на детонации, но дава по-малко сила. Т.е. на газ няма как да има повече сила при равни други условия. От друга страна някои газови системи връскват течна газ, която при изпаряването си охлажда въздуха в колектора, което от своя страна позволява в цилиндъра да влезе повече горивна смес и съответно да има леко покачване на мощността - ама това е друга тема.

El Camino

Мнение от El Camino » 02 Май 2006 10:30

Така е, заради октановото число може да се вдига наляганего повече, но за всичко това си трябва допълнителен компютър.

Не съм много на ти със газовите, но мисля, че притока на газ не е подчинен на компютъра, както бензина, което усложнява нещата.

the_rider
Мнения: 411
Регистриран на: 18 Окт 2004 13:40
Местоположение: София

Мнение от the_rider » 03 Май 2006 17:19

El Camino написа:Така е, заради октановото число може да се вдига наляганего повече, но за всичко това си трябва допълнителен компютър.

Не съм много на ти със газовите, но мисля, че притока на газ не е подчинен на компютъра, както бензина, което усложнява нещата.
зависи, има системи с газов инжекцион и по-ефтини с нормален изпарител но с ламбда контрол на газта

El Camino

Мнение от El Camino » 03 Май 2006 17:38

the_rider написа:
El Camino написа:Така е, заради октановото число може да се вдига наляганего повече, но за всичко това си трябва допълнителен компютър.

Не съм много на ти със газовите, но мисля, че притока на газ не е подчинен на компютъра, както бензина, което усложнява нещата.
зависи, има системи с газов инжекцион и по-ефтини с нормален изпарител но с ламбда контрол на газта
A газта от компютъра на колата ли се командва? Двете горива не са с еднакви характеристики, та как се напасва това?
Трудно ми е малко да си представя дори физически как изглежда една подобна система rolleyes.gif

b_d

Мнение от b_d » 03 Май 2006 18:02

El Camino написа:
the_rider написа:
El Camino написа:Така е, заради октановото число може да се вдига наляганего повече, но за всичко това си трябва допълнителен компютър.

Не съм много на ти със газовите, но мисля, че притока на газ не е подчинен на компютъра, както бензина, което усложнява нещата.
зависи, има системи с газов инжекцион и по-ефтини с нормален изпарител но с ламбда контрол на газта
A газта от компютъра на колата ли се командва? Двете горива не са с еднакви характеристики, та как се напасва това?
Трудно ми е малко да си представя дори физически как изглежда една подобна система rolleyes.gif
При газовите инжекциони има най-общо казано два типа:
1. Паралелен - т.е. има още една кутийка, която прави същото като ECU-то на колата, само че на газ;
2. Piggy-back - има една кутийка, която само изменя сигнала към инжекторите и го пренасочва към газовите. Т.е. за истинските сметки разчита на бензиновото еку. Според мен тази система е по-добра.

the_rider
Мнения: 411
Регистриран на: 18 Окт 2004 13:40
Местоположение: София

Мнение от the_rider » 04 Май 2006 08:57

а при ламбда контрола. на входящия колектор има нещо като шибър, той има и някакъв управляващ блок, който взима данни от ламбда сондата и управлява количеството на постъпващата в колектора газ.
Най-грубо казано. Тази система е с около 200-300 лева по- скъпа от конвенционална. Докато газовия инжекцион е мин. 2 пъти по-скъп /при това руски/

Аватар
DANIEL
Мнения: 133
Регистриран на: 18 Ное 2005 20:07
Местоположение: Sliven

Мнение от DANIEL » 05 Май 2006 22:18

та колко излиза газецефиране на турбинна кола и кой се занимава с това
Изображение
ИзображениеИзображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 47 госта