Страница 1 от 1

Малко тунинг на 1.3 12v

Публикувано на: 30 Апр 2006 10:48
от Hebo
Искам малко да си пипна количката тук-там.. Corolla AE92 Hatch 1.3 12v моно... трябва ми нещо за малко повечко кончета.. или може и сега някакви настройки да направя ако ми кажете.. че докато я сменя с др. по-мощна корола има доста време.. 10х

Публикувано на: 30 Апр 2006 16:43
от ugabuga
ti imash dvigatel podoben na tozi koito az imah.
tvoia e 2e ili 2ee. moia beshe 3ee (sushtia ama 1.5l)

dobri dvigateli ama ne sa za sastezatelni celi.
edinstvenoto neshto koeto bih ti preporuchal e engine swap (da smenish dvigatelia) sas 4efte ili 5efhe i da turbinirash nego. 4efte e tova koeto imam sega i idva turbiniran ot fabrikata, makar che az sega zavurshvam stage 2 i imam po goliamo turbo i kolektori i drug intake i valove tai che ne sam stock.

tazi smiana e dosta prostichka. ne triabva da se praviat nikakvi promeni po shasito. Transmisiata s koiato idvat sushto e po-zdrava ot taia koiato imash v momenta, taka che niama da ima problem s povecheto koncheto.

Prosto vadish staria dvigatel i slagash novia. edinstvenoto slojno neshto sa jicite, no v BG shte namerish koi da ti pomogne za malko pari.

procheti infoto na tia siteove:

http://board.tercelonline.com/
http://www.toyotagtturbo.com/forum/index.php

Mojesh da pitash tam kakvoto ne znaesh no tam ima sxemi na ECU-to na 4efte-tata i na 5efhe.

aa da ne zabravia, shte ti triabva ECU ot takava kola, igniter i coil (bubina). igniter ne znam kak se kazva na BG.

Za sega bih ti preporuchval podobrenia po okachvaneto i drugi chasti koito ne sa specifichni za 2ee dvigatelia. Hodi cheti, osobeno na toyotagtturbo ima mnogo chlenove ot Malta, taka che triabva da mogat da ti nameriat edin dvigatel.

Rezervni chasti niama da imash problem shtoto sas sushtite kato na 4efe dvigatelia koito se prodvava i v BG.
Estestveno mojesh da vzemesh i 4efe i da si kupish karantiiki ot 4efte za da ne ti prashtat cial blok no pak shte si s tvoiata transmisia koiato moje da se stroshi ako pochnesh da upgrade-vash.

Публикувано на: 30 Апр 2006 17:06
от Hebo
ако става дума за смяна на двигателя.. навит съм на 4A-GE 20v .. ама затова ще купувам нова кола (пак същата)

а на тази искам само да кача 5-10кончета.. колкото за малко по-добро поведение.. не искам да я точа на 150коня примерно.. тя е 75коня някаде.. аз искам 80-85 дая точна..

Публикувано на: 30 Апр 2006 18:53
от ugabuga
be ti akata govorish ama kato lepnesh edno 4efte 135hp i shte zapeesh druga pesen :)

puk ne prechi da si vzemesh 20valver pak.

da napravish kolata da izglejda taka a da e 80 konia si e prestaplenie.

Публикувано на: 30 Апр 2006 19:39
от sluchaen_fen
Hebo написа:... искам само да кача 5-10кончета...
Това може да стане с минимални средства, но не си заслужава да качиш мощността с 10 % и разхода да ти скочи с 20 %

Публикувано на: 30 Апр 2006 22:03
от ugabuga
sluchaen_fen написа:
Hebo написа:... искам само да кача 5-10кончета...
Това може да стане с минимални средства, но не си заслужава да качиш мощността с 10 % и разхода да ти скочи с 20 %
ako sloji 4efte moje daje po dobar razhod da ima.
az izkarvah 38 mili na galon - na dulgo. Sega s po-goliamata turbina ne znam sigurno pak sushtoto.

ne znam v litri na 100 kolko e ama e MNOGO za tukashnite standarti.

Публикувано на: 30 Апр 2006 22:56
от sluchaen_fen
Турбо версията е малко по-икономична от атмосферната версия, което е по-осезателно при високите скорости. Основната причина е, че при турбо версията налягането на въздуха в смукателния колектор може плавно да се променя от отрицателно налягане (разреден въздух) до положително налягане (сгъстен въздух), за да може във всеки момент да се образува най-подходящата горивна смес. Много малко хора знаят, че турбо версията работи като атмосферната версия и само при необходимост се повишава подаваното количество въздух към цилиндрите. Друг е въпроса, че турбо версията е много по-скъпа за поддържане.

Публикувано на: 30 Апр 2006 23:37
от b_d
sluchaen_fen написа: Основната причина е, че при турбо версията налягането на въздуха в смукателния колектор може плавно да се променя от отрицателно налягане (разреден въздух) до положително налягане (сгъстен въздух), за да може във всеки момент да се образува най-подходящата горивна смес.
Налягането (под или над атмосферното) не образува горивна смес, а горивната смес се образува с малко сметки базирайки се на налягането. С други думи имаме определено количество въздух и смятаме колко гориво му трябва.
sluchaen_fen написа:Много малко хора знаят, че турбо версията работи като атмосферната версия и само при необходимост се повишава подаваното количество въздух към цилиндрите.
Значи ли това, че мога да си карам колата като атмосферна и като искам налягане да натисна копче и налягането да се появи. Налягане има като се развърти турбината казано най-просто.
Също така, ако сравним турбо и аналогичен атмосферен мотор ще се види, че има разлика в степените да сгъстяване в полза на атмосферния. С други думи, ако откачим турбото от турбо мотора и го сравним със същия атмосферен - турбо мотора ще е по-слаб и неефективен.

Публикувано на: 01 Май 2006 05:14
от ugabuga
bad dog, turboto ne viangi e spoolnato i v povecheto vreme kato karash na magistralata naliaganeto e otricatelno, demek vse edno karash atmosferka. kato natisnesh gazta (otvorish droselovata klapa) stiga da si na pravilnite oboroti turboto shte se spool-ne pochti vednaga. taka che ako imash tova predvid kato kazvash "kopche" togava - da taka stava.

az si mislia che poradi po-niskata kompresia i fakta che turboto ne raboti pri cruizing (raboti no na bavni oboroti i ne pravi naduv) tova e prichinata za po-dobria razhod. Makar i tvoiata teoria che po visokata kompresia = po dobra efikastnost ima logika, mislia che po-niskata kompresia e vsushtnost tova koeto doprinasia za po malkia razhod.

bad_dog написа:
sluchaen_fen написа: Основната причина е, че при турбо версията налягането на въздуха в смукателния колектор може плавно да се променя от отрицателно налягане (разреден въздух) до положително налягане (сгъстен въздух), за да може във всеки момент да се образува най-подходящата горивна смес.
Налягането (под или над атмосферното) не образува горивна смес, а горивната смес се образува с малко сметки базирайки се на налягането. С други думи имаме определено количество въздух и смятаме колко гориво му трябва.
sluchaen_fen написа:Много малко хора знаят, че турбо версията работи като атмосферната версия и само при необходимост се повишава подаваното количество въздух към цилиндрите.
Значи ли това, че мога да си карам колата като атмосферна и като искам налягане да натисна копче и налягането да се появи. Налягане има като се развърти турбината казано най-просто.
Също така, ако сравним турбо и аналогичен атмосферен мотор ще се види, че има разлика в степените да сгъстяване в полза на атмосферния. С други думи, ако откачим турбото от турбо мотора и го сравним със същия атмосферен - турбо мотора ще е по-слаб и неефективен.

Публикувано на: 01 Май 2006 10:33
от b_d
ugabuga написа:bad dog, turboto ne viangi e spoolnato i v povecheto vreme kato karash na magistralata naliaganeto e otricatelno, demek vse edno karash atmosferka. kato natisnesh gazta (otvorish droselovata klapa) stiga da si na pravilnite oboroti turboto shte se spool-ne pochti vednaga. taka che ako imash tova predvid kato kazvash "kopche" togava - da taka stava.
Имах предвид, че това кога ще се развърти турбото или дали прави налягане като караш на магистралата, зависи от големината на мотора, турбото и т.н.
ugabuga написа: az si mislia che poradi po-niskata kompresia i fakta che turboto ne raboti pri cruizing (raboti no na bavni oboroti i ne pravi naduv) tova e prichinata za po-dobria razhod. Makar i tvoiata teoria che po visokata kompresia = po dobra efikastnost ima logika, mislia che po-niskata kompresia e vsushtnost tova koeto doprinasia za po malkia razhod.
Кола с по-ниска компресия не е нито по-ефективна, нито по-икономична. Това обаче не значи, че твоята кола с по-як двигател не е по-икономична от преди. СПоред моите скромни наблюдения икономичността е пряко свързана с кривата на въртящия момент и с това как двигателя пасва на купето. Т.е. ако предишния двигател е идвал слаб, нищо чудно с малко го-голям мотор да свалиш разхода. Пример за това може да бъде мерцедеса на жената - той е 2.3 и харчи колкото (или по-малко) от същия 2.0, когато е на w124 купе и обратното, когато е на w201 (190E) купе.

Публикувано на: 01 Май 2006 11:52
от sluchaen_fen
Турбото постоянно се върти от изгорелите газове и непрекъснато надува (нагнетява) въздуха към интеркулера и оттам към всмукателния колектор. Ако в даден момент двигателят няма нужда от сгъстен въздух, то клапата изпуска това налягане, като подава сгъстения въздух отново на входа на турбото. Така в този момент във всмукателния колектор имаме разреден въздух (отрицателно налягане). При някои тунинговани коли това налягане се изпуска в атмосферата, вместо да се подаде на входа на компресорната секция на турбо агрегата.
Всъщност се задълбочихме в нещо, което няма пряко отношение към темата, но е полезно за ugаbuga. По-голямото турбо води до множество промени и настройки. С няколко думи ще спомена за турбо закъснението (turbo lag), обема на интеркулера и предпазния вентилиращ клапан (blowoff valve). От тези настройки зависи разхода при високите скорости. Спирам, защото още два три реда и ще се отплесна така, че спиране няма (ще станат 3-4 страници).
По съществото на темата.
Колега Нево, или сменяш мотора, или по-добре нищо да не инвестираш в Королата (понеже видях, че търсиш джанти и имаш намерение да я наточиш както се полага) и да си смениш колата. Лесно ще я продадеш на някой, който ще я направи на газ. Още по-лесно ще си намериш по-мощна Корола за същите пари. Тогава започваш с тунинга.
Освен това тунинга се започва със сигурността - спирачки, ролбари, предпазни въздушни възглавници. После идва ред на мотора, заради тръпката. Накрая идва ред на оптичния тунинг, заради радостта в окото.

Публикувано на: 01 Май 2006 15:36
от ugabuga
rabotat e che s po-malak dvigatel (minah ot 1.5 na 1.3) vdignah i konete i ikonomichnostta :)

p.s. glavite na tia dvigateli (E-glavite 12V) imat problemi s gorene na maslo. dori i da ia remontirash sled 50 hiliadi mili (75k km) pak shte pushi.
A dvigatelia ne e zdrav. Imat problemi s iznosvane na sigmentite i ne izdarjat na visoki oboroti.

Az sam saglasen che ne si struva da kachish s 10% konete i da zahubish 20% ikonomichnost, shtoto s tia modifikacii samo tva shte stane puk konete ia gi usetish ia ne.

Публикувано на: 01 Май 2006 18:54
от newmiro
na moita i smenqha segmenti na 2-rata godina, Corolla AE11 VVTi 1.6 16V 110hp boxed.gif boxed.gif

Публикувано на: 02 Май 2006 07:20
от LordDigital
newmiro написа:na moita i smenqha segmenti na 2-rata godina, Corolla AE11 VVTi 1.6 16V 110hp boxed.gif boxed.gif
Mda nekoi beshe razpraval za defektni segmenti na Toyota - basi uzasa sa teq za EU.

Публикувано на: 02 Май 2006 23:06
от newmiro
LordDigital написа:
newmiro написа:na moita i smenqha segmenti na 2-rata godina, Corolla AE11 VVTi 1.6 16V 110hp boxed.gif boxed.gif
Mda nekoi beshe razpraval za defektni segmenti na Toyota - basi uzasa sa teq za EU.
dobre che beshe v garanciq, pyk i az ne razbiram ama mi kazaha che taka dvigatelqt staval vechen rolleyes.gif nz dali e vqrno unsure.gif smile.gif