Страница 2 от 5

Публикувано на: 18 Май 2010 20:40
от borracho
Petar написа:Kato gledam ot govorite se vijda 4e koito ima dizelova kola kazva 4e dizeloviat dvigatel e po-dobyr i koito ima benzika si kazva 4e benzinoviat dvg. e po-dobyr . No po moe mnenie e 4e idvata dvigatelia sa dobri.No za men benzinovite dvigateli sa po-dinami4ni i zatova mi dopadat pove4e .
колега, моля да пишеш на кирилица. а относно спора бензин(газ, метан)- дизел, мисля че всеки един мотор си има своите предимства и недостатъци. ако един от двата мотора беше по-добър, то отдааааааавна другия вече нямаше да го има. щом и двата ги има на пазара, значи и двата имат място на пътя. всеки си решава какво иска. аз лично - нисък разход, кеф от шофирането, здрав агрегат, на принципа сипваш и караш. на каралите само бензинови досега това просто не може да се обясни. защото и аз бях един от тях и го знам от опит. относно зимните проблеми, това са някакви стари градски легенди. ако колата ти е наред, пали си и си върви няма проблеми. все пак, успех с покупката на автора на темата, относно разхода при мен извънгр. при каране около 100-120 кмч - твърдо 5/100с вкл климатроник. при 140-160 кмч отива на 5.5-6, градско - около 6,5-6,8 най много (зимата)

Публикувано на: 18 Май 2010 21:33
от nowyaris
Стара градска легенда е ,че стара кола може да е наред.Винаги при втора употреба има едно "НО".При дизела е голямо "НО",при бензина е по-малко.Лично мнение.

Публикувано на: 18 Май 2010 21:50
от zi_zi_top
nowyaris написа:Стара градска легенда е ,че стара кола може да е наред.Винаги при втора употреба има едно "НО".При дизела е голямо "НО",при бензина е по-малко.Лично мнение.
Като си говорим за стари коли, то и твоята тази година влиза в моите стандарти за стара кола (3-4 годишна).
Е, кажи ми какви страшни проблеми имаш с нея и си направи една справка за колко можеш да я продадеш?!? :whistle:
И още един въпрос - колко години би я карал още преди "да са ти потекли лигите" по нещо ново?

Публикувано на: 18 Май 2010 22:23
от borracho
nowyaris написа:Стара градска легенда е ,че стара кола може да е наред.Винаги при втора употреба има едно "НО".При дизела е голямо "НО",при бензина е по-малко.Лично мнение.
обоснови се, кажи колко дизели втора употреба си карал? какво им е имало и въобще ако имаш нещо по темата. все пак колегата иска да си купува д-4д авензис, нека да сме полезни. виждам че караш кола в друг клас.

Публикувано на: 18 Май 2010 23:02
от sacho7803
borracho написа:
nowyaris написа:Стара градска легенда е ,че стара кола може да е наред.Винаги при втора употреба има едно "НО".При дизела е голямо "НО",при бензина е по-малко.Лично мнение.
обоснови се, кажи колко дизели втора употреба си карал? какво им е имало и въобще ако имаш нещо по темата. все пак колегата иска да си купува д-4д авензис, нека да сме полезни. виждам че караш кола в друг клас.
може ли аз да се обоснова вместо колегата.карал съм голф4-131кс-тди после голф5 тди-105кс после ауди аз-110кс.в промеждутъка на тия трите дизелови ваг-чета съм карал и бензинови--сега не ми се изброяват но....такива проблеми каквито съм имал с тия печки не съм имал дори и с 20 годишно рено.бензиновия ваг също създава проблеми но...в сравнение с дизеловия е ...цвете за мирисане biggrin.gif няма да изброявам на коя от трите кво съм сменял щото няма да ми стигнат 5 страници--само ще обобща--турбини--управление на пр.геометрии на същите--механични както и в ел.управлението.маховик-демфер.дюзи-помпа-дюза--голям .уй.наистина не съм притежавал комън рейл но карам такъв-служебен--ако заредя на лук-ойл след 10-тина дни съм в сервиза щото светва една лампа за един фап-филтър biggrin.gif .единственото хубаво на турбинираните печки е че подлежат на мнооого хубав силов-тунинг.от 130кс.с малко труд може да миниш и 200кс.//това не се отнася за японки щото още никой не е преправял японски софтуер..освен с пауър боксове biggrin.gif //но...лошото е че пък са толкова "плитки"че са неудобни за каране.и всеки си избира и си решава какво да кара.единственото странно нещо ми е ЗАЩО ДИЗЕЛДЖИИТЕ СА ТОЛКОВА НАДЪХАНИ?? biggrin.gif biggrin.gif на мен лично ми е през оная работа кво карам--дизел-бензин----въпреки че бензина ме кефи мнооого повече.а темата беше.....човека ще си купува дизел.....ний му ос..ахме темата unsure.gifа между другото който е карал бензин и седне в дизел се кефи щото въртящия момент при 1800-2000об.създава илюзия че си седнал в сууупер мощна кола biggrin.gif дизела е за спокойната и уравновесената част от населението.да не говорим че 80%от почитателите на нафтата гонят икономийка карайки в диапазон 1500-2500об biggrin.gif а останалите не надвишават 3000об.сега сигурно ще почнат спорове.......ам що да минавам 3000об като колата върви от 1800об------------ей там е разковничето wink.gif златната среда на печката е между макс.в.мом. и макс.мощност.по точно около 3000об wink.gif предлагам на модераторите да сътворят раздел--дизелови агрегати и да се приключи със сагата biggrin.gif

Публикувано на: 18 Май 2010 23:32
от Bass_Man
borracho написа:.......................... относно зимните проблеми, това са някакви стари градски легенди. ако колата ти е наред, пали си и си върви няма проблеми. ........................
Заради тия легенди няколко пъти съм тичал за добавки рано сутрин ! Викаш ако колата ти е нарад желето , леда и парафина са си перфектно гориво ( БГ нафта при -20 ) ! Да не говорим , че има доста случай и на замръзване в движение .
И не знам защо и тази тема , както темата с маслата и свещите трябва да се повтаря през 2 седмици ?

Публикувано на: 19 Май 2010 06:23
от nowyaris
zi_zi_top написа:
nowyaris написа:Стара градска легенда е ,че стара кола може да е наред.Винаги при втора употреба има едно "НО".При дизела е голямо "НО",при бензина е по-малко.Лично мнение.
Като си говорим за стари коли, то и твоята тази година влиза в моите стандарти за стара кола (3-4 годишна).
Е, кажи ми какви страшни проблеми имаш с нея и си направи една справка за колко можеш да я продадеш?!? :whistle:
И още един въпрос - колко години би я карал още преди "да са ти потекли лигите" по нещо ново?
С моята нямам абсолютно никакви проблеми-бензин на 10700 км за 30 мес.Спинка си в гаража винаги.Колегата иска обаче дизел на доста км.Карал съм три стари дизела-бусVW,Пежо306ТД и Нисан 2.0Д.Лятото без грижи-зимата не е истина.

Публикувано на: 19 Май 2010 09:59
от Kiki
sacho7803 написа:може ли аз да се обоснова вместо колегата.карал съм голф4-131кс-тди после голф5 тди-105кс после ауди аз-110кс.в промеждутъка на тия трите дизелови ваг-чета съм карал и бензинови--сега не ми се изброяват но....такива проблеми каквито съм имал с тия печки не съм имал дори и с 20 годишно рено.бензиновия ваг също създава проблеми но...в сравнение с дизеловия е ...цвете за мирисане biggrin.gif няма да изброявам на коя от трите кво съм сменял щото няма да ми стигнат 5 страници--само ще обобща--турбини--управление на пр.геометрии на същите--механични както и в ел.управлението.маховик-демфер.дюзи-помпа-дюза--голям .уй.наистина не съм притежавал комън рейл но карам такъв-служебен--ако заредя на лук-ойл след 10-тина дни съм в сервиза щото светва една лампа за един фап-филтър biggrin.gif .единственото хубаво на турбинираните печки е че подлежат на мнооого хубав силов-тунинг.от 130кс.с малко труд може да миниш и 200кс.//това не се отнася за японки щото още никой не е преправял японски софтуер..освен с пауър боксове biggrin.gif //но...лошото е че пък са толкова "плитки"че са неудобни за каране.и всеки си избира и си решава какво да кара.единственото странно нещо ми е ЗАЩО ДИЗЕЛДЖИИТЕ СА ТОЛКОВА НАДЪХАНИ?? biggrin.gif biggrin.gif на мен лично ми е през оная работа кво карам--дизел-бензин----въпреки че бензина ме кефи мнооого повече.а темата беше.....човека ще си купува дизел.....ний му ос..ахме темата unsure.gifа между другото който е карал бензин и седне в дизел се кефи щото въртящия момент при 1800-2000об.създава илюзия че си седнал в сууупер мощна кола biggrin.gif дизела е за спокойната и уравновесената част от населението.да не говорим че 80%от почитателите на нафтата гонят икономийка карайки в диапазон 1500-2500об biggrin.gif а останалите не надвишават 3000об.сега сигурно ще почнат спорове.......ам що да минавам 3000об като колата върви от 1800об------------ей там е разковничето wink.gif златната среда на печката е между макс.в.мом. и макс.мощност.по точно около 3000об wink.gif предлагам на модераторите да сътворят раздел--дизелови агрегати и да се приключи със сагата biggrin.gif
Колега, не давай в никакъв случай за пример дизелите със системата "Дюза-помпа"

Човекът пита наистина за Д4Д. Двигател, който е както сам казвеш, от другата страна на бариерата.

Кой те кара да зареждаш такава нафта на служебния ти дизел не знам, на ядовете сам си ги причиняваш.

То и на бензинов двигател да му сипеш бензин с голям процент разредители за блажна боя и него ще го караш в сирвиз след това. biggrin.gif

Защо за 170 000км не ми е светнала ниго веднъж тази лампичка, въпреки, че зареждам 95% от случайте с българска нафта?

Искаш ли да ти кажа?

Публикувано на: 19 Май 2010 10:49
от sacho7803
предполагам че нямаш филтър за твърди частици.... http://www.vsekiden.com/?p=53909

Публикувано на: 19 Май 2010 17:13
от zi_zi_top
sacho7803 написа:===

Сашо, днес бях в ТМ Ауто и направих тест драйв на Корола 1,6 Valvematic. Няма да си кривя душата, че върви лошо. Напротив много е тиха и пъргава, но за да получа същото ускорение както на 2,0 D4-D при 100 км/ч, от 5-та трябваше да мина на 4-та предавка и да я вкарам в обороти.
Не мога да кажа, че този тест драйв е голям опит. Сигурно ако карам такава Корола ще й свикна и на нея, но в момента моята ме кефи повече като вървеж, динамика и комфорт на возене.
Имай предвид, че аз много отдавна не шофирам със скорости над 140-145 км/ч и не мога да преценя разликите в поведението на двата ДВГ в такива режими.
Като си говорихме с придружаващия ме служител стигнахме до извода, че всички серийни автомобили на Тойота имат добри динамични характеристики и избора е въпрос на личен вкус и предпочитания.

Публикувано на: 19 Май 2010 17:29
от slowtraveler
sacho7803 написа:но....такива проблеми каквито съм имал с тия печки не съм имал дори и с 20 годишно рено.....
Яяяя още един в клуба laugh.gif
Първата ми кола на мое име бе Голф единичка 1.5 атмосферен дизел....
То бе кола беше чудо... От тогава заобикалям дизелите отдалеч...
От всичките дизели признавам само мерцедес с редова помпа...
Това гори всичко..
Иначе съм карал Нисан дизел и вървеше добре...
Е - една зима изведнъж загуби мощност и загасна в 2часа през нощта на около 30км от Варна, и такситата не искаха да идват. Температурата -10С. Филтъра - парафинено паве...
Оставих го да пренощува на място, а сутринта при опита да запалим помпата стана на салата. Нова помпа - 2700 марки (бе преди еврото).
Ама иначе - супер са... Докато вървят. :whistle:
Но ако колегата твърдо е решил да е дизел - Д4Д си е утвърдена класика в двигателостроенето...
ZZ, не можеш да искаш атмосферната бензинка да ти дръпне при ниски обороти... Атмосферната дизеларка също не дърпа толкова уверено.
Просто турбото вдига рязко въртящия момент при около 1500-1800об/мин, и след това го поддържа в по-голям диапазон (ограничен от клапаните по турбото), докато атмосферния двигател има по-малък работен диапазон, и за да му вкараш повече въздух/гориво, трябва да е в обороти...

Публикувано на: 19 Май 2010 19:14
от Kiki
sacho7803 написа:предполагам че нямаш филтър за твърди частици.... http://www.vsekiden.com/?p=53909
За радост, нямам.
Именно този филтър е пратил Авенсиса 2 D-CAT на 15-то място в изследването на ТЮФ за надежност от всички възможни марки и модели автомобили.. Моя е Д4Д. biggrin.gif

Публикувано на: 19 Май 2010 19:51
от zi_zi_top
slowtraveler написа:Е - една зима изведнъж загуби мощност и загасна в 2часа през нощта на около 30км от Варна, и такситата не искаха да идват. Температурата -10С. Филтъра - парафинено паве...
Тогава не е имало ОМВ Алпин дизел.:whistle:
От 1 декември до 31 март карам с Алпин дизел, през другото време с Лукойл дизел. До сега добавки не съм слагал.
Каквито и да са били температурите е палила от първи път, от 1/2 оборот (имам добър акумулатор Exide).

Публикувано на: 19 Май 2010 19:54
от Dizzle
Сипвал съм няколко пъти от Лукойл, Петрол,Еко и квото можеш да се сетиш друго. Нищо не ми е светвало нито съм имал проблеми. Зимата както вече казах Алпин Дизел от ОМВ и никакви грижи ,останалите сезони по-често Спринт Дизел(който между другото при около +6С вече се желира)

Публикувано на: 19 Май 2010 20:22
от sacho7803
като нямаш филтър за твърди частици--няма какво да ти светне.дизел с такъв филтър и малко повече градско каране wacko.gif wacko.gif wacko.gif веднага алармира за проблем.то по принцип като цяло градското шофиране в комбинация с "хубава нафта"е най големия враг на турбинирания дизел.дори и без ФТЧ се задънват доста други агрегати като променливата геометрия на турбината примерно.