Страница 1 от 1

Скъсана шпилка на джанта - АУРИС

Публикувано на: 13 Май 2010 22:40
от iivanov
Извинявам се за дебилния въпрос но сменях днес гуми и ми скъсаха шпилка гумарите. Нямаха на място а магазина на тойота не работи толкова късно. Утре имам ранно пътуване, дали изваждането на строшената шпилка ще отнеме много време в случай че трябва да се сваля целия диск за да се отстрани останалото вътре ? А и не ми се е налагало да ползвам сервиз, дали ще е проблем ако отида при гумарите да си оправят бакиите безплатно, или трябва задължително да е в сервиза на ТОЙОТА за да не ми отпадне гаранцията ? Ако попитам тях знам какво ще ми кажат :) а ми се иска само шпилката да си купя от тях ...

Публикувано на: 13 Май 2010 22:49
от TATI
Сори за ОФФ-а, ама това е сигурно 5-тата тема тая година за скъсани шпилки. Как ви ги затягат тия гайки та ги късат? Точно там няма нужда да се стягат до скъване и после четвърт назад.

Сега за колегата. С гаранцията няма да имаш проблем. Можеш да си купиш шпилка от ТМ и там да ти я сменят - работа за 10 мин е. Ако те притеснява цената, просто питаш и си решаваш дали ти е изгодно там, а може и да намажеш безплатна смяна да стане. Другия вариант е сам да си я смениш или пък при гумаджийте.
Лично аз ако ми скъсат шпилка ще се замисля много сериозно дали повече да ползвам точно тези гумаджий. Мойте гумаджий, които ползвам без да им казвам каквото и да било няколко пъти ме питат дали си нося книжката, за да видят с каква сила се затягат гайките. Сега вече не ме питат, щото се познаваме добре, а и аз вече им имам пълно доверие, когато им оставам колите си за някаква интервенция.

:)

Публикувано на: 13 Май 2010 23:07
от iivanov
Мерси за отговора, безплатната смяна ЩЕ я намажа в такъв случай, цената принципно не ме притеснява но е редно да си поправят грешката и съм много настоятелен, а сам не мога да си я сменя защото за разлика от много други области, съм технически неграмотен, а и казаха че трябва да свалят диска за да я извадят. Благдаря за отговора, дано имат шпилки на склад :)

П.С. Момчето принципно я затягаше на ръка, колко сила да има, явно шпилката си е заминавала по незнайни причино, но само гадая защото не разбирам.

Публикувано на: 13 Май 2010 23:24
от TATI
Ако тръбата за стягане е метър дълга, не му трябва почти никаква сила, за да я скъса.
По-важно е всичко да мине наред. Не че е проблем известно време да караш така, но е неприятно.
Успех в подмяната

Публикувано на: 14 Май 2010 09:38
от Рошко
Kолега, няма да ти падне гаранцията, но закарай колата в Тойота да сменят шпилката и после с фактурката - при "майсторчето"! Да се научат, че не се стяга като джелатин!

Публикувано на: 14 Май 2010 19:26
от sacho7803
гумаджията явно не е виновен--щом е стягъл на ръка.те стягат с кръстачки ..няма как да скъса шпилката.немога да разбера какво значи "стягане до скъсване и връщане четвърт"???примерно аз стягам с нормален Г-образен ключ на ръка колкото мога.е това стягане до скъсване ли му се казва?????мисля че това си е нормално стягане--рамо на ключа около 25см--и стягане на ръка.

Публикувано на: 14 Май 2010 22:20
от mitoko
TATI написа:. Мойте гумаджий, които ползвам без да им казвам каквото и да било няколко пъти ме питат дали си нося книжката, за да видят с каква сила се затягат гайките. .
браво на примерните момчета....
чак ми стана интересно пише ли наистина в книжката с колко се затягат?

Публикувано на: 14 Май 2010 22:53
от sacho7803
mitoko написа:
TATI написа:. Мойте гумаджий, които ползвам без да им казвам каквото и да било няколко пъти ме питат дали си нося книжката, за да видят с каква сила се затягат гайките. .
браво на примерните момчета....
чак ми стана интересно пише ли наистина в книжката с колко се затягат?
то в книжката пише ама гумаджия да иска да види книжка biggrin.gif biggrin.gif явно са искали че да преценят на коя степен да сложат гайковерта biggrin.gif .майтапа настрана--на 1-ва степен гайковерта стяга колкото аз си стягам на ръка.умишлено пробвах при познат гумаджия.а туй че са късат шпилки......бахти--сега и динамометричен ключ ли да си купя щото шпилките явно са .....боклуци

Публикувано на: 14 Май 2010 23:58
от desotodorov
...ми май си прав колега - качествена стомана М10 или М12, бая трудно се къса...по скоро - могат така да ти я стегнат че да трябва скачане по ключа при развиването...виж вече ако стоманата е нискобюджетна - тогава късането е въпрос на малко повече сила даже и със стандартния ключ.

Публикувано на: 15 Май 2010 00:16
от Рошко
За всички, дето шпилките са им калпави и не може да се скъат на ръка е следващата история, разказана ми от баща ми, когато той е бил войник....

Та имало един манго в тяхното поделение и познайте колко често излизал в отпуска... Та примолил се на старшината за отпуска и оня му казал, че ще излезе отпуска, когато скъса шпилката на ЗИЛ-а... И к'во манго къса не една, а 5!!! ИзображениеИзображениеИзображение На ръка!!! Фатмакът се хванал за главата - не можел да повярва, обаче.... Казал на мангала, че ще излезе, ама първо да смени шпилките и така,... Явно и ЗИЛ-а е бил с калпави шпилки... :whistle:

Публикувано на: 16 Май 2010 11:19
от jingo
:thumbsup: Страхотен отговор ! :whistle: