Страница 1 от 2
Смяна на масло на Ярис седан 2007
Публикувано на: 11 Май 2010 01:34
от ncuxonam
Привет, преди 5 дни се сдобих с Ярис Седан 2007, автоматик, мотор 1,5 DOHC 16V VVTi.. Колата е на 9000 мили и има още 1000 до смяна на маслото, но човека, от който я взехме не я е карал редовно и каза, че е добре да го сменим пък и макар по рано.. Иначе на вид изглежда бистро като сипано вчера, направо не може да се познае докъде му е нивото на тази жълта щека..
В книжката пише само SAE 5W-30 и още "If SAE 5W-30 oil is not available, SAE 10W-30 oil may be used. However, it should be replaced with SAE 5W-30 at the next oil change."
Понеже не е в гаранция, мислех да си спестя ходенето до ТМ-ауто за "тойота" масло..
Изчетох повечето теми във форума за "смяна на масло" и в едната пишеше, че за БГ 5W-40 било по добър вариант..
От към кинти съм се спрял на - MOBIL SUPER 3000 X1 5W-40 - 4л. за 96 лв.
А другото MOBIL 5W-30 е по-скъпо - около 124 лв. 4л.
Но се чудя и на Castrol MAGNATEC 5W-30 A1 - то ще дойде около 147 лв. за 4 л.
Дайте акъл що да сторя?
Благодаря предварително.
Публикувано на: 11 Май 2010 12:42
от ncuxonam
По горе съм се объркал - Castrol MAGNATEC 5W-30 е 109 лв., 4л. съответно Castrol EDGE 5W-30 - 147 лв., 4л. Варианта за MOBIL 1 е ESP FORMULA 5W-30 - 4 л. на 156 лв., но там имам и отстъпка така че 4л.+1л. ще ми дойдат около 160 лв.
В книжката щом пише 5W-30 слагам такова и се приключва.. Нали затова са уж книжките ;) Остава дилемата Castrol или MOBIL 1, хехех..
Изкочиха ми и със няква оферта "краден Castrol" за 11 лв./литър, но ще пасувам, че от варел ми е леееко съмнително ;) Иначе за ладата на бащата от варел е перфектно ;)
Има ли някой добри впечатления за маслен филтър? Мисля да взема Bosch, тези Filtron са български нали?
Публикувано на: 11 Май 2010 16:32
от stfn
Филтрон си мисля, че са Полски или нищо подобно, но пак ако си сменяш маслото по книжка на 5000 мили не виждам причина да не сложиш Филтронче - то и Бош може да е правен в същата фабрика на Филтрон не се знае.
5-30 е твоето масло и от теб зависи на коя марка, но няма какво толкова да го мислиш тя колата не е карана изобщо, но не забравяй и въздушни филтър да смениш!
Публикувано на: 11 Май 2010 16:38
от mitoko
по принцип маслото на ДВГ-я се сменя или на пробега или на всяка година което настъпи първо[/img]
Публикувано на: 11 Май 2010 16:47
от ncuxonam
Благодаря. Вече поръчах маслен бош за утре.. разликата е 5-6 лв. между бош и филтрон, но въздушния ще е филтрон - 20 лв... Маслото ще е Мобил ESP FORMULA 5W-30, като успях да го спазаря на 33 лв. литъра демек за 4л. излиза 132 лв. Операция изваждане се заформя на около 170 кинта общо..
С филтъра за климатика мисля да не бързам още.. на филтрон е около 30 лв. но ще го сменя като попрецъфтят тополите и намалее малко всичката гад дето фърка във въздуха..
Публикувано на: 11 Май 2010 17:28
от петър
Ти така и така си от Пловдив може да се свържеш с Владо(ACE) продава масла на отлични цени,има тема в Магазини/Сервизи.Слагам японски филтър VIC.
Публикувано на: 12 Май 2010 16:54
от stfn
защо не си купиш един К и Н филтър за Яриса и да не се занимаваш с Филтрони и разни подобни все пак има значение...и не ги мисли толкова парите това се явява най-евтиният начин да подържаш колата в добро състояние, така че да не стигаш до сериозни ремонти - тоест няма начин и по-добре си погледни и филтъра на климатика.
Публикувано на: 12 Май 2010 20:13
от nowyaris
Колега,честито.Ярисите са бомба.Филтри каквито решиш като марка.Маслото обаче за България трябва да е 5W-40.И в диларите слагат точно такова.Трябва да е SL/SM -B3 стандарт.Гледай какво купуваш.
Публикувано на: 12 Май 2010 20:30
от sacho7803
nowyaris написа:Колега,честито.Ярисите са бомба.Филтри каквито решиш като марка.Маслото обаче за България трябва да е 5W-40.И в диларите слагат точно такова.Трябва да е SL/SM -B3 стандарт.Гледай какво купуваш.
мисля че грешиш колега.бензиновия ярис е с 5на30 и мисля че и дилърите тряяя да го сменят с такова.новия 1.33 мотор е с 0w20.дори се чудя сега като отида на първо ТО къв мъзгоч ша ми налеят.
Публикувано на: 12 Май 2010 21:52
от nowyaris
5W-30 е по тефтера.С тези температурни аномалии всеки иска допълнителна защита.Отделно в тефтера пише,че всеки оторизиран представител на ТОЙОТА има право по собствена преценка да промени начините и интервалите на обслужване,съобразявайки се с особеностите на употреба на автомобила.Така пише.
Публикувано на: 12 Май 2010 22:15
от sacho7803
5на 40 е дебело масло за нов бензинов мотор.това масло не ти осигурява никва защита...особено зимата.и дори и в"тефтера"на ярис-новия и стария го няма никъде като вариант.може 10-30.след W-то ако е 40-то мотора тряяя да е стар или дизел.тия сервизи явно не са в час с маслата ако ти колега не се бъркаш че са ти наляли 5-40
Публикувано на: 12 Май 2010 23:33
от ncuxonam
Благодаря за многото мнения, вече сложих 5w-30 Mobil ESP FORMULA.. ей на сайта им кво пише:
Meets or exceeds the following specifications:
API SJ/SL/SM/CF
ACEA A3/A5/B3/B4/B5/C2/C3
Така пише в книжката, така и направих.. 3,7 литра пише със смяна на масления и точно 300 грама ми останаха от 4 л. туба.. А и колата е нова - под и 9000 мили я взехме.. така, че гъстака по-нататък..
Благодаря на "петър", че ми каза за ACE_castrol.. Писах му ЛС и се чухме, но аз вече бях поръчал маслото и филтрите при момчето дето ни оправя служебните и беше тъпо да го вържа.. така, че от Владо, ще е следващия път кастрол едж..
Живи и здрави да сме само, та да "прайм кинЧи и да карамИ"

Публикувано на: 13 Май 2010 23:36
от ncuxonam
stfn написа:защо не си купиш един К и Н филтър за Яриса и да не се занимаваш с Филтрони и разни подобни все пак има значение...и не ги мисли толкова парите това се явява най-евтиният начин да подържаш колата в добро състояние, така че да не стигаш до сериозни ремонти - тоест няма начин и по-добре си погледни и филтъра на климатика.
Ами май така ще стане.. филтрона се оказа някакъв дето не става.. уж за yaris 1,5 vvti, ма не.. по тесен дойде нещо.. направо даже се чудя дали да не си поръчам един спортен и да махна тая пласмаса.. то всеки път ако се занимавам по 3 дни да открия правилния филтър >>-->

Публикувано на: 14 Май 2010 00:10
от jim_beam
sacho7803 написа:5на 40 е дебело масло за нов бензинов мотор.това масло не ти осигурява никва защита...особено зимата.и дори и в"тефтера"на ярис-новия и стария го няма никъде като вариант.може 10-30.след W-то ако е 40-то мотора тряяя да е стар или дизел.тия сервизи явно не са в час с маслата ако ти колега не се бъркаш че са ти наляли 5-40
забрави да напишеш,че това е твоето мнение по въпроса,за да не се шашнат хората! biggrin.gif
няма ли кой да даде link какво точно означават обозначенията на маслата,за да не стават грешки?
ps:да поясня,че числото след W означава грубо казано издръжливост на високи температури.затова например при спортните коли се слагат W50 или W60 масла.
числото пред W е грубо казано гъстотата при ниски температури,демек 5W е по-рядко от 10W т.е. по-добро през зимата.
така че 5W40 е абсолютно за препоръчване не само при дизел,а и при бензин за нашата климатична зона.
но това не е достатъчно,трябва да се спази евентуално минималното изискване на авто-производителя,например ACEA A3/B4 C3.
а и също така едно full syntetic е много по-стабилно например от hydro crack,т.е. рециклирано.
има и други неща,но трябва да отворим друга тема по въпроса.не че не сме го обсъждали,но за да няма подобни изказвания,които могат да объркат някой начинаещ.

Публикувано на: 14 Май 2010 00:15
от zi_zi_top
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=13656
В тази тема има необходимата информация, стига на някой да му се чете

.