Страница 1 от 1
Няколко въпроса за Корола Е12
Публикувано на: 04 Май 2010 23:44
от djoni
Скоро се сдобихме с една Корола Е12 3ZZ-FE мотор. Та има-няма 100 километра след като я изкарахме от автокъщата светна енджин чека. Закарахме я на диагностика в Тиксим Пазарджик и там казаха че проблема идвал от датчика за температурата на входящия въздух(за който искаха над 400 лева). Та да попитам къде се намира тая пущина и възможно ли е да гори повече от колкото показва на б.к. задари тоя датчик? Намира ли се втора ръка или трябва да събираме за нов?
Другия ми въпрос е от къде мога да си купя крушки за централната конзола? Две за копчетата на климатроника и една за копчето на авариините.
Поздрави!
Публикувано на: 04 Май 2010 23:49
от Me4oKyX
От България, такъв датчик ще намериш доооста трудно на поносима цена. Ей сега чакам отговор за такъв датчик, но за Рав4 -ка от Англия, като надали ще надхвърли 160лв с доставката

Ако искаш, пиши ми, ще питам и за твоята, но ми дай номера, който пише върху датчика. А той се намира веднага след кутията на въздушния филтър, с две болтчета е захванат диагонално.

Публикувано на: 05 Май 2010 00:08
от zi_zi_top
Опитай 2 начина за ремонт преди да търсиш нов:
1. Провери куплунга за окисляване (често се случва след измиване на ДВГ от автоджамбазите) - почисти го внимателно и го напръскай с контакт шпрей. Откачи акумулатора за 10 мин., после го свържи отново и покарай.
2. Ако въпреки тази процедура пак светне "Check engine" премерете с мутицет кабела, който води до датчика. Възможно е да е с нарушена цялост на някой от проводниците, защото при смяна на въздушния филтър монтьорите си спестяват откачането на куплунга и кабела е подложен на силно дърпане.
Успех!

Публикувано на: 05 Май 2010 23:12
от LEXUS
Това не е ли т.нар. дебитомер?
Публикувано на: 05 Май 2010 23:18
от zi_zi_top
При D4-D е дебитомер, а на VVT-i е температурен датчик.
Публикувано на: 06 Май 2010 07:46
от didak
По принцип този датчик, ако твоя е същия, подлежи на почистване със спрей за почистване на карбуратори.
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p ... 2e48585e3a
Публикувано на: 06 Май 2010 23:46
от zi_zi_top
Какво да му чистиш на температурен датчик освен куплунга?

Много интересно, до къде я докара Джони с този проблем, нищо не пише?

Публикувано на: 08 Май 2010 19:16
от djoni
Извинявам се, ама много именници тия дни, събори и други работи biggrin.gif и не съм бил около колата. А аз си мислех, че тва и е дебитомера и си го търся тоя темп. датчик като луд. biggrin.gif
А може ли да се премери тоя датчик с мултицета?
Публикувано на: 09 Май 2010 21:29
от didak
На първо време можеш лесно да провериш положението визуално - датчика е около 2мм., ярко сребрист. Почисти го без да до пипаш и ресетни компа.
Публикувано на: 09 Май 2010 21:42
от mitoko
djoni написа:Извинявам се, ама много именници тия дни, събори и други работи biggrin.gif и не съм бил около колата. А аз си мислех, че тва и е дебитомера и си го търся тоя темп. датчик като луд. biggrin.gif
А може ли да се премери тоя датчик с мултицета?
трябва да има в репеар мануала как се мери като ти дава номера на грешката (Енгин чека)
Публикувано на: 10 Май 2010 23:53
от djoni
Ето го датчика:

Аз такъв спрей за почистване на катализатори сефте чувам?

Буксата по чиста неможе да бъде, но утре ще премеря датчика

В
http://www.toyodiy.com го изкарва 111 евро, в Тиксим ми искаха 420 лева.

Аз ли нещо прпоускам или?
Ето какво казва мануала, за който изобщо не се сетих
П.П: За крушките по таблото никой нищо не каза.

Публикувано на: 11 Май 2010 09:34
от didak
djoni написа:Аз такъв спрей за почистване на катализатори сефте чувам?
Не катализатори, а карбуратори.
Извинявай, грешка на езика!
Публикувано на: 11 Май 2010 14:50
от niki60
ами в менюала ти е описано отлично процедурата при която се замерва-ако бях на твое място бих процедирал така-един мултицет със двойка за мерене на температура(продават се по магазините за електроника ако не можеш да намери) ,слагам датчика във фризера като меря и температурата с мултицета(там е около -15 ,-20 градуса и сравнявам със тези които са дадени по каталог,след това за + 20 градуса на атмосферен въздух сега температурите са толкова а за + 60 градуса или във загрята вода като меря с мултицета или го загрявам леко със сешоара ..целия номер е да провериш дали характеристиката на датчика отговаря ,след това меря дали имам постоянно напрежение до датчика(а с това се проверява дали захранващите проводници не са прекъснати също) и ако има паля колата и проверявам дали датчика работи с волтметър(трябва напрежението да се променя в зависимост от температурата на въздуха или от дебита,ако е дебитомер ...нищо сложно няма в процедурата
Публикувано на: 11 Май 2010 21:21
от djoni
Днес почистих датчика се един контактен спрей(дават го за почистване на букси и други такива работи). От страната на въздушния филтър се беше зацапал яко:
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2792 ... Q1fmhp.JPG, а от страната откъм двигателя си беше лъскав:
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2379 ... kpbNuq.JPG. Сега и от двете страни е чист. Премерих го и с мултицет. Самия дебитомер си работи, но за темп. датчик неможах да го премеря точно, защото температурата около него беше по-голяма от 20 градуса. Даде ми 1.7кОм, а не 2.68 както го даваха за 20 градуса. Друго има ли да се чисти по тоя дебитомер? Изчистих и грешката и сега ще чакам да видя дали ще светне отново.

Публикувано на: 12 Май 2010 15:15
от djoni
Е да ама не... Днеска пак светна лампата.

Ще търся друг датчик.
В София освен в ТМ Ауто къде на друго място могат да ми направят хубава диагностика?
Поздрави!