Страница 1 от 1
Селика-проблем с охлаждането
Публикувано на: 04 Май 2010 18:54
от sskk87
Здравейте колеги!
Изникна ми много неприятен проблем
Филма е следният:баба селика ми изхвърля водата от разширителния съд,викам си 4е съм издухал гарнитурата,отивам аз да ми направят теста с те4носта дет показва дали надува от гарнитурата-вси4ко е ОК,успокоих се и по4вам да търся другаде проблема.Смених капа4ката на радиатора защото ми се стори 4е не е както трябва,промих цялата водна система заедно с радиатора,оба4е ефект НИКАКЪВ

Това което ми прави впе4атление е 4е изхвърля водата само когато я карам в обороти,ина4е нямам проблеми.Има и друго:когато спра на място и пусна парното колата си се охлажда сами4ка нищо 4е е изхвърлила към 1,5л. вода.
Сега съм се ориентирал към водната помпа и термостата,НО ако проблема е в тях защо ще загрява само като е в обороти?Ина4е термостата скоро съм го сменял,а и перката винаги се пуска навреме

Водната помпа не съм я сменял никога,но ми се иска да съм сигорен 4е проблема е в нея,тогава да я сменя.
zdravei
Публикувано на: 04 Май 2010 19:32
от bogi555
ne iskam da te razo4arovam ma moje da ti e spukan i bloka dano da ne e
Публикувано на: 04 Май 2010 19:58
от Uncle Dido
А как е при високи обороти на дълъг път?
Пробвал ли си я?
Щото почти съм сигурен, че е водна помпа - или перката е заминала, или оста приплъзва при натоварване.
Публикувано на: 05 Май 2010 10:17
от Georgimitrovich
Аз го имам същия проблем от повече от година. Сменил съм: датчика на перката, водна помпа, радиатор, капачка иза сега без резултат. Помпата е уж някаква японска и се съмнявам да е била дефектна но е възможно. След празниците ще свалям улера на маслото да го прочистя и да сменя няколко уплатнения покраи него и може да сменя и термостата за да водя дали ще се оправи. Мислел съм си че може и да е от него. При мен обаче се наблюдава и следното, примерно от Пловдив до София с нормално каране 110-120 колата не загрява, но на входа на София радиатора вече е празен.
Ако намериш проблема казваи, а пък ако аз имам някакъв успех ще звънкам.
Поздрави

Публикувано на: 05 Май 2010 10:39
от sskk87
Fido Dido написа:А как е при високи обороти на дълъг път?
Пробвал ли си я?
Щото почти съм сигурен, че е водна помпа - или перката е заминала, или оста приплъзва при натоварване.
...ами на дълъг път на високи обороти не съм я пробвал,смисъл такъв проблема с загряването идва когато я карам между 4000-7000 оборота на 1,2 и 3-та скорост.Ако е водна помпа не трябва ли да го прави и на ниски обороти?А дали е възможно да е спукан блок както каза колегата?Как мога да го провера?Възможно ли е да "запича" термостата

Публикувано на: 05 Май 2010 10:50
от Georgimitrovich
Ми незнам. Аз се си мисля че няма да е помпата, защото помпата все пак върти и водата през парното. Ако е скапала и не върти, като пуснеш парното в началото ще духне топло и после ще изстине но колата ще си е с висока температура. Ако е термостата, ще почне да тъпче по малко топла вода в радиатора, от самото и разщирение при загряването, но долната част на радиатора ще остане студен, където е и датчика на перката. При мен радиатора си се загрява без проблеми. Замислям се над варианта който Дидо предложи, да преплъзва вала на помпата и от там при висоите обороти да не може да развърти водата като трябва, но моята помпа си е чисто нова. Колкото до блока, аз лично не мога да си го обясня като причина, защото или щеше да ти покаже на балончета или ще омеши водата и маслото в една от двете посоки. Както ти казах по телефона от това което съм ровил, единственото което не съм проверявал е ремъка дали е правилно зацепен и дали си е на меркерите. Това го дават като възможен проблем за прегряването, но ми се струва доста далечен вариант.
Публикувано на: 05 Май 2010 11:11
от Georgimitrovich
- Dirt, leaves or insects in radiator or condenser
- Hoses, water pump, thermostat housing,
radiator, heater, core plugs or head gasket
leakage
- Thermostat faulty
- Incorrect ignition timing
- Electric cooling system faulty
- Radiator hose plugged or rotten
- Water pump faulty
- Radiator plugged or cap faulty
- Cylinder head or block cracked or water
passage clogged
Публикувано на: 05 Май 2010 13:06
от Bass_Man
Ако кипва рязко значи си подухва от някъде или губиш херметизация. Ако не виж го този термостат това , че си го сменил преди не знам си колко време не е гаранция за нищо !
Водната помпа може да я провериш много лесно ! Сваляш някой от маркучите на радиатора и палиш или най-добре , като свалиш термостата . Би трябвало да стане всичко във вода biggrin.gif . Виж и ремък нещо дали не приплъзва ( зависи как и къд е зацепена ) .
Публикувано на: 05 Май 2010 14:17
от Georgimitrovich
Водната помпа се върти от ангренажа, така че преплъзването отпада. Милсех си друго. За термостата дават че отворено/затворено полужение трябва да има разлика 8 мм. Та мислех си ако термостата не отваря достатъчно няма да пуска достатъчно вода, също така ще се явява и един вид тапа в системата. В понеделник ако остане време ще го сваля моя и ще докладвам за резултата.
Публикувано на: 05 Май 2010 21:00
от Vokil
Аз имам две предположения едното е термостата да не отваря докрай (често се случва) както са ви казали по-горе. Другото е че може да е кофти лицето на което ляга уплътнителя на капачката на радиатора. Аз имах голям проблем с това лице което сега е загладено с един фрезер за дърво и обратния ход на дрелката естествено лицето потъна и се наложи да добавя още един уплътнител под капачката

Публикувано на: 05 Май 2010 21:57
от fiki
пробваи с термостата или перката ако е ел.виж дали се включва изобщо друг вариант е датчика който я управлява да е заминал или да я включва късно
Публикувано на: 14 Май 2010 20:19
от bogi555
kolega spodeli kakvo stana s oxlajdaneto ?re6i li problema?
Публикувано на: 14 Май 2010 22:59
от Georgimitrovich
Колата е в сервиз цяла седмица, щото и не върви като хората, ама никои неможе да разбере защо. И ся я копан нещо ама не съм я взимал да я пробвам.