Страница 1 от 2

Биене във волана на TOYOTA AVENSIS!!!

Публикувано на: 02 Май 2010 19:08
от misho09
Здравейте колеги,
миналата година взех TOYOTA AVENSIS 2.2D-4D , която беше с летни гуми GOODYEAR EAGLE NCT5.След около 2-3 хиляди километра (малко след като ми бяха сменили рейката ) се появи биене в волана при скорост над 110km/h. Карах я поне три пъти миналото лято на баланс, но биенето си остана, после сложих зимни и проблема се реши.Сега като сложих пак летните пак се появи биенето, при което отидох в „Радиал” на лазерен баланс и ги помолих да кажат дали има крива гума или джанта за да знам от какво е. След баланса казаха, че и гумите и джантите са прави и няма причина да е от гумите, но биенето си остана!

Моля ако някой предполага от какво може да е това биене във волана, да сподели опит и мнение.Ако има и други колеги с AVENSIS-и същите гуми, да споделят при тях как е! Предварително благодаря!!!

Публикувано на: 02 Май 2010 20:52
от АВЕНСИСА
Смени си майсторите,гумаджиите де или гумите

Re: Биене във волана на TOYOTA AVENSIS!!!

Публикувано на: 02 Май 2010 20:54
от rav 4
misho09 написа:Здравейте колеги, ....

Моля ако някой предполага от какво може да е това биене във волана, да сподели опит и мнение.Ако има и други колеги с AVENSIS-и същите гуми, да споделят при тях как е! Предварително благодаря!!!
На колко хилядарки са летните гуми?
Аз имах същият такъв проблем два пъти, и двата пъти се оказа от гумите. Баланса не помага.

Публикувано на: 02 Май 2010 21:00
от slowtraveler
Биене при 110км/ч се появява при дисбаланс или при асиметрия на гума/джанта...
Имал съм асиметрия на чисто нова гума. На баланс излизаше 0/0, но като се загледах при поредния баланс (може-би 3-4 смъкване на гумата), имаше издатина на протектора на едно място. Смениха гумата гаранционно (бе на 300км).
Втория проблем бе с алуминиеви джанти. На баланс и гумите и джантите бяха идеални.
Но се оказа, че централната втулка не ляга добре (бе метална, и не е центрира добре джантата). Смених втулките с текстолитови, и по-точно изработени - и всичко заспа...

Публикувано на: 02 Май 2010 21:34
от misho09
Джантите са оригинални (вървяха си с колата) затова не вярвам да е от тях.Точно заради гумите ходих на лазерен баланс и ме увериха, че ако има крива гума ще си покаже на машината, уж ги гледаха и били наред.Иначе гумите са карани около 15к.

Публикувано на: 02 Май 2010 21:48
от Kiki
misho09 написа:Джантите са оригинални (вървяха си с колата) затова не вярвам да е от тях.Точно заради гумите ходих на лазерен баланс и ме увериха, че ако има крива гума ще си покаже на машината, уж ги гледаха и били наред.Иначе гумите са карани около 15к.
Ако не е от гумите защо със зимните не бие волана? wink.gif

Гуми

Публикувано на: 02 Май 2010 22:55
от slu4aen
+1 гуми или втулки,а пробва ли да сложиш задните гуми отпред и виж дали и с тях ще тресе при същата скорост :thumbsup:

Публикувано на: 03 Май 2010 03:30
от LEXUS
Криви гуми са доста вероятната причина.

Публикувано на: 03 Май 2010 05:33
от Boris71
Zdravei. Problema ti e v gumite. Az imah sashtia problem.Na balans-mashina vsichko e idealno, zashtoto niama radialno biene, i zatova ti pokazva che gumite sa OK.V deistvitelnost problema e v aksialen disbalans na gumata(poluchava se neshto kato izkorubvane , toest chastichno izpakvane na protektora).Problema se reshava s novi gumi :thumbsup: :thumbsup:
Pri men se poluchi taka.Az sashto hodih na balans pri razlichni maistori, pone 5 pati wacko.gif wacko.gif ,posle smenih gumite i vsichko ZASPA :thumbsup:
Izviniavam se za latinizata , no v momenta ne sam v BG. Uspeh :thumbsup:

Публикувано на: 03 Май 2010 11:48
от misho09
Благодаря за отзивчивостта, явно че проблема е в гумите, и в този ред на мисли бихте ли споделили вашето мнение как мога да разбера коя от гумите е крива, че не ми се вярва и четирите да са криви, а за метода да подменям една по една ще дам пари за монтаж/демонтаж и баланс колкото да си купя нови!!! mellow.gif

Публикувано на: 03 Май 2010 13:23
от IvoDobrev
Варианта да ги сменя една по една сам по себе си не съществува. Със сигурност ще смениш поне предните 2.

Публикувано на: 03 Май 2010 14:36
от misho09
Тези които бяха отзад миналото лято сега съм ги сложил предни и както миналото лято, така и сега във волана има биене, което трябва да означава че и четирите са криви???

Публикувано на: 03 Май 2010 16:02
от slowtraveler
Колега, смъкни гумите и ги развърти на баланс, като гледаш протектора докато гумата се върти. Така ще можеш да забележиш малки деформации и може да те упъти коя гума е най-проблемна.
Но е възможно и всичките ти гуми да са деформирани...

Публикувано на: 05 Май 2010 11:51
от baba_metca
Ако ще пробваш една по една, няма ли някой с твоята кола, на която две по две да ги пробвате. Ръчно ще си ги смените и ще стане малко играчка. Аз лично се предлагам като опитно зайче, само където незнам дали ще ти станат джантите на моята (колата е от подписа ми). Моите са 16" джанти, останалите параметри на джантата не ги знам. Ако решиш нещо пиши на лично, но съм свободен от другата седмица.

Публикувано на: 05 Май 2010 13:40
от desotodorov
Горещ съвет от препатил (бих добавил и похарчил около 1000лв заради проблема "биене" във волана). Описвам поред - тресеше ми над 110км/ч.
1. Смених предни лагери (само единия беше разбит).
2. Смених вътрешни и външни кормилни накрайници.
3. Купих си 15" лети джанти и нови гуми
4. Пребалансирах ги 4 пъти (Диана) и поне още толкова на други места.
5. Регулирах предния мост.
6. Купих си конусни (оригиналните са със сферични глави) гайки за летите джанти.
7. Взех зимните гуми от старата кола и ги качих на "оригиналните 14" джанти на колата.
След 7 - проблема изчезна - възрадвах се... след което:
8. Продадох летите джанти - имаха втулки и имах съмнение че може от там да идва проблема.
9. Купих си 15" метални джанти от Авенсис и качих 15" гуми.
Очакването беше, че няма да тресе повече - да - ама не....тресеше...
8. Като крайна мярка - реших да престържа спирачните дискове...макар че нямаше логика - с 14" и зимните гуми не тресеше, както не тресеше и при спиране - т.е. - нямаше как да е от дисковете...
ДА АМА НЕ - след като престъргах дисковете - волана ми заспа...и досега нямам обяснение защо с 14" джанти нямах проблем а с 15" имах...предполагам - всъщност - логично е - амортисьорите на колата да не са в цветущо състояние --> при по леката 14"джанта+ гума резонанс с кривите дискове щеше да се появи на примерно 160 км/час - с колкото никога не съм се движил, а при по-тежката (около 1кг е разликата - мерил съм ги) 15" джанта+гума резонанса се е изместил надолу т.е. - 110-120км/час....направете си изводите, колко пари, нерви и време изхабих заради пустата логика - "От спирачен диск тресе само при спиране"...и всъщност на предишната ми кола беше точно така - от кривите и дискове ми се разиграваше волана, ама само при спиране...а съм я карал със супер криви гуми и джанти...ама там двигателя беше дизелов - съответно доста по тежък и съответно - по време на движение волана ми не мърдаше...абе мани...дълго стана...
С две думи - вземи я направи тая операция - сваляне и престъргване на спирачните дискове - повече от 30лв няма да ти излезе...па ако се окаже че съм помогнал...е айде няма да говорим за бири...просто няма да съм единствения минал по тоя път. :thumbsup: