Страница 1 от 1

Смяна на масло в спирачната система и съединителя

Публикувано на: 02 Май 2010 01:15
от krasikalchev
Привет,
Искам да споделя опита си за смяна на маслото в спирачната система и съединителя. Преди около месец направих въпросната подмяна с мой приятел и останах много доволен от начина по който я извършихме. Хитрината се състои в това че смяната се извършва без нужда от обезвъздушаване или каквито и да е специализирани инструменти. За целта са необходими 2- ма човека. Направихме следното:
1.С помоща на спринцовка и игла изтеглихме старото масло от резервоарчето на спирачната система и съединителя.
2. Наляхме до горе резервоарчето на спирачките с новата течност.
3. Вдигнахме колата на крик и развихме пробката за обезвъдушаване на най- далечното колело ( задно дясно).
4. Поставихме шлаух на пробката и започнах да помпя педала на спирачките. След около 20 -ина напомпвания пробката се притяга ( този който помпи натиска и задържа, а другия притяга, за да не влезе възду през щуцера обратно в магистралата. Желателно е другия край на шлауха да бъде потопен в съда с изтичащата течност ) и се долива спирачна течност в резервоарчето, след което следва ново помпене. И така докато потече съвсем чиста спирачна течност - познава се по цвета. Трябва да се внимава резервоарчето да не се изпразни напълно и системата да засмуче въздух, че после трябва да се обезвъдушава
5.Пробката се притяга и се местим на задно ляво колело. процедурата се повтаря и за него.
6. Следва предно дясно и накрая предно ляво колело.
Лека особенност е че резервоарчето на спирачната система е с 2 отделения за двата кръга и е необходимо с иглата да бъде изпразнено съдържанието и от двете отделения преди наливане на новото масло.

Процедурата за съединителя е същата. Само че там маслото беше в изключително лошо състояние - приличаше по скоро на кал от колкото на масло. За това го източихме напълно и след това заредихме новото като направихме лека промивка с него и съответно обезвъздушване, което обаче стана бързо и лесно.

В заключение ще кажа, че посочените по горе действия ни отнеха по- малко от час, с малко по- голям разход на спирачна течност но бързо лесно и най важното безплатно. В сервиз ми искаха 50 лв. за въпросните замени. При мен операцията ми струваше точно 1л. спирачна течност RAVENOL DOT3 на цена 9 лв. Това беше единствената марка DOT3 която успях да намеря на пазара ( изключая руската НЕВА), щото DOT4 не ми се слагаше - на капачките и на двете резервоарчета пишеше "USE DOT3 ONLY !!!", макар че в сервизното ръководство пише , че може и DOT4. Ще се радвам ако горната процедура бъде полезна на някой. Лично аз не бях чувал за подобен начин на подмяна, а до колкото знам при автомобили с ABS това е препоръчително да се прави през 2 -3 години. И ако в спирачната ситема маслото не беше в чак толково лош вид ( поне на цвят), то за съединителя смятам че е абсолютно наложително смяната да се прави регулярно.


Поздрави на всички !!!

Публикувано на: 02 Май 2010 10:12
от slowtraveler
Правилно си действал колега....
На мен ми искаха в сервиза 16лв и стана за 5 минути.
Правят го с машинка, която постоянно допълва казанчето (завива се на мястото на капачката).
И създава налягане в системата - няма нужда да помпиш. Просто отваряш щуцерите един по един...

Миналата година по книжка на 30х.км трябваше да сменям сп.течност, но сервиза предлагаше някаква измислена марка, и не посмях.
Реших, че японска спирачна течност на няколко месеца и 30х.км. ще издържи повече от неизвестна марка...

Публикувано на: 02 Май 2010 12:16
от Petar
Bravo kolega naistina temata e polezna za tezi koito hte smenat spira4na te4nost v domahni uslovia .Skoro mi spedstoi smiana na spriranata te4nost mislia da probvam po tozi na4in.Za syedinitelia pri men es jilo i mislia 4ee ne hidravli4en moia