Страница 1 от 2

Климатик/мощност

Публикувано на: 23 Апр 2010 19:36
от Dizzle
Някой знае ли горе долу колко % пада мощността при включен климатик? В youtube четох някакъв коментар - около 10 до 15 hp. Някой ако знае или е замервал моля да каже :whistle:

Публикувано на: 23 Апр 2010 19:52
от zi_zi_top
На моята Корола изобщо не усещам спадане в мощността при включен климатик.

Публикувано на: 23 Апр 2010 20:03
от TATI
Около 10% пада, като зависи от режима в който е настроен климатика (климатроника)

Публикувано на: 23 Апр 2010 20:04
от Bass_Man
Аве как 15 коня ве не повече от 3 киловата . 15 коня може да консумира климатика на S klasse и подобни на него автомобили .

Публикувано на: 23 Апр 2010 21:06
от Dizzle
Казвам само кво съм чел.Затова питам някой ако знае повече-да каже

Публикувано на: 24 Апр 2010 00:44
от slowtraveler
Около 8-10к.с.
За справка - мощността на парното е около 5-7KW...
Усеща се сериозно на коли с мощност под и около 100к.с.
При 150+к.с. се усеща само на пълна мощност (иначе компа си компенсира допълнителния товар).
П.С. управлението на повечето климатици/климатроници е направено така, че да изключва компресора при кик-даун, за да разполагаш с цялата мощност на двигателя..

Публикувано на: 24 Апр 2010 00:47
от Dizzle
Благодаря. Tова вече беше изчерпателно и ясно :)

Публикувано на: 24 Апр 2010 09:30
от diver
Физиката вика 5Kw * 1.36 = 6.8 коня. laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Публикувано на: 24 Апр 2010 09:41
от slowtraveler
diver написа:Физиката вика 5Kw * 1.36 = 6.8 коня. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
А литературата 'вика' на едното 'парно' а на другото - климатик biggrin.gif
Дадох за ориентир каква е горе-долу отделената мощност за загряване на купето, която навярно е съпоставима с внесената мощност за охлаждане.
Като имаш предвид и ел-консуматорите - вентилатори , които са поне около 300W (например два външни и вътрешен), електрическата муфа и т.н.... Неслучайно алтернаторите на автомобилите с климатик имат поне едни 20А отгоре в сравнение със стандартния модел.
Ако някой иска точни данни - да си завърти компресора с дрелката, мерейки отделената мощност, имайки предвид КПД, и т.н. и т.н., но 8-10к.с. ми се струва достатъчно конкретно :thumbsup:

Публикувано на: 25 Апр 2010 19:25
от Petar
Pri 1,6 dvigatelia na Avensis leko se usehta pada na mohtnosta pri vklu4en klimatik no nima problem ako se dvijih sam .Ina4e pri pove4e tovar triabva daia natiskah na pove4ko oboroti

Публикувано на: 26 Апр 2010 09:09
от LiakaDJ
Не знам аз нямам климатик , а и така ми е по добре , не ми трябва biggrin.gif tongue.gif laugh.gif .

Публикувано на: 26 Апр 2010 19:52
от Bass_Man
slowtraveler написа:
diver написа:Физиката вика 5Kw * 1.36 = 6.8 коня. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
А литературата 'вика' на едното 'парно' а на другото - климатик biggrin.gif
Дадох за ориентир каква е горе-долу отделената мощност за загряване на купето, която навярно е съпоставима с внесената мощност за охлаждане.
Като имаш предвид и ел-консуматорите - вентилатори , които са поне около 300W (например два външни и вътрешен), електрическата муфа и т.н.... Неслучайно алтернаторите на автомобилите с климатик имат поне едни 20А отгоре в сравнение със стандартния модел.
Ако някой иска точни данни - да си завърти компресора с дрелката, мерейки отделената мощност, имайки предвид КПД, и т.н. и т.н., но 8-10к.с. ми се струва достатъчно конкретно :thumbsup:
Слоу сметни го и по друг начин . За един хол 20 квадрата един домашен климатик 2KW електрическа консумация прави студ достатъчно . Не вярвам в кола да ти трябват 10KW , което 5 пъти повече . Пак казвам за нисък и среден клас. В големите гондоли може и по 20KW да са .
А отоплителната мощност до колкото си спомянм на радиаточето от ладата беше към 25KW . На големия радиатор мисля , че беше към 60 или 80KW . Разбира се всичко зависи от доста неща . Говорим за порядъци !

Публикувано на: 26 Апр 2010 19:59
от slowtraveler
Въобще не го сравнявам с битовите приложения, защото знаеш колко е един 5Kw калорифер и можеш да си представиш ако този обем не бе автомобил какво би станало в него...
А отделената мощност на парното мисля че е някъде там (5кВт ~ 7к.с)...

Публикувано на: 26 Апр 2010 20:14
от Bass_Man
slowtraveler написа:Въобще не го сравнявам с битовите приложения, защото знаеш колко е един 5Kw калорифер и можеш да си представиш ако този обем не бе автомобил какво би станало в него...
А отделената мощност на парното мисля че е някъде там (5кВт ~ 7к.с)...
Честно казано това за калорифера не го разбрах unsure.gif .
За радиаторчто и аз се учудих , когато го бях чел но със сигурност е много над 10KW . Друг е въпроса реално колко от тях ползваш .

Публикувано на: 26 Апр 2010 20:21
от slowtraveler
Bass_Man написа:Честно казано това за калорифера не го разбрах unsure.gif .
За радиаторчто и аз се учудих , когато го бях чел но със сигурност е много над 10KW . Друг е въпроса реално колко от тях ползваш .
Имах предвид, че ако включиш в същата стая калорифер 5кВт няма да може да се стои от жега, а ако го включиш в обем като автомобил ще стане печка. Но при автомобила с големия въздухооборот, ниската термична изолация (много стъкла, желязо и обдухване с въздух с голяма скорост) ефекта рязко се губи...
Та затова се ползват и по-мощни отоплители. Това важи и за охлаждането :thumbsup: