Страница 1 от 1

Разход на масло , добавка ?

Публикувано на: 08 Апр 2010 15:02
от berz
Здравейте колеги,

Имам селика 6та генерация. Като я взех и сложих полусинтетика 10в40 на Селения - преди това са и слагали такова, внос е от италия сигурно за това.

След това установих че има разход на масло - 1 до 1.5л. от смяна до смяна - сменям го на 10 000км.

Реших втората смяна да сложа минерално масло, мисля че урания 15в40 с идеята че е по гасто и може да падне разхода но същата работа.

Сега пак е за смяна и се чудя какво да и налея ?

Според вас някаква присадка към маслото ще помогне ли нещо?

Като развия капачката се забелязва черен нагар вътре.

Мотора е 1.8и , 97г. , колометража показва 200 000 но надали са реални.

Не ми се иска да и правя ремонт още, ако се завиши повечко разхода вече ще мисля и за ремонт.

Благодаря за отговорите предварително.

Хубав ден.

Публикувано на: 08 Апр 2010 15:44
от Petar
Nameri i hubavo maslo . Hubovo dae polusinteti4no ili sintetika .Ne mislia 4e s dobavkite nehto hte se promeni ako masloto ti e kalpavo puk i dobrite masla si imat dostaty4no dobavki .

Публикувано на: 08 Апр 2010 19:19
от an4o
сложи хубаво масло мобил или ессо 5в или 10в40 не се вкарвай във филм с добавки и ремонти от личен опит ти го казвам.разхода ти е нормален с по хубаво масло може и да го свалиш :thumbsup:

Публикувано на: 08 Апр 2010 21:43
от nov
Колегите по-горе са прави!Пробвай с по "марково"масло.Каква е тази Селения с нея карат фиатите.Много сериозно бих ти препоръчал МОТУЛ 10/40 даже и то ми се струва млако гъсто за кола 97 набор но все пак пробвай с него.Аз лично съм много доволен от него.

Публикувано на: 08 Апр 2010 21:51
от nikolov22
an4o написа:сложи хубаво масло мобил или ессо 5в или 10в40 не се вкарвай във филм с добавки и ремонти от личен опит ти го казвам.разхода ти е нормален с по хубаво масло може и да го свалиш :thumbsup:
на моята съм и сипвал мобил есо приста кома и кви ли не масла та мисълта ми ако почне повече да го гори вложки ,сегменти,основни и биелни лагери,пасване на клапаните и комплект гарнитури и много нерви или пари и ще видиш какво подобрение има

Публикувано на: 09 Апр 2010 00:30
от Me4oKyX
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Направо е хвърли тая и купи нова бе.... То като ще сменя всичко описано от оракул НИколов, смисъл има само за белканто laugh.gif


Колега, слагай си хубаво масло, 10в40 полу или синтетика - няма значка. Но преди това, сложи добавка за промиване на двигателя - слага се във старото масло, колата работи 10-тина минути на място и се точи, след което си сипваш новото масло. Ако и така не спре да гори, най-честия проблем се водят гумички, но дали е това.... Ако е така, ремонта не е сложен и не е фрапиращо скъп. Но по-скоро с хубаво масло ще я задържиш да гори в прилични граници... Ако можеш да намериш Morris 10w40 масло, пробвай го, ще останеш силно очарован, а ако кажеш и от къде си, може да сме още по-полезни :thumbsup:

Публикувано на: 09 Апр 2010 13:03
от berz
Благодаря много колеги за отговорите.

Ще пробвам с по-хубаво масло да видим какъв ще е резултата.

10в40 ще е.

Остава да преценя марката - Мобил , Мотул , Морис ?

В София съм в момента ако някой може да препорача магазин, сервиз нещо.

Чух че метро са заредили Мобил , като знам по принцип как се пазарят за цени там сигурно ще е на добра цена :)

Публикувано на: 09 Апр 2010 20:18
от мехаННика
Колега, от всички Николов е най-близо до истината.Не очаквай италианска селика на 200000 по километраж да бъде като на дедо ти жигулката-колкото масло сипем- толкова точим.Ако искаш само да намалиш разхода смени гумички на клапаните без сваляне на главата,а ако искаш да върнеш някой и друг кон в хергелето главата долу и пасване и регулировка на клапани

Публикувано на: 09 Апр 2010 21:11
от пл@мен5445
nikolov22 написа:
an4o написа:сложи хубаво масло мобил или ессо 5в или 10в40 не се вкарвай във филм с добавки и ремонти от личен опит ти го казвам.разхода ти е нормален с по хубаво масло може и да го свалиш :thumbsup:
на моята съм и сипвал мобил есо приста кома и кви ли не масла та мисълта ми ако почне повече да го гори вложки ,сегменти,основни и биелни лагери,пасване на клапаните и комплект гарнитури и много нерви или пари и ще видиш какво подобрение има
tva e re6enieto i na moita sam i slagal kavo li ne maslo i si go gore6e i gore6e i dobavki prisatki i ni6to ne pomogna sega sam se orientiral to4no kam tazi posoka remot4e po dvigatelq !!!! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Публикувано на: 10 Апр 2010 01:11
от Me4oKyX
По тая логика какво гледате като купувате кола ?!?!?! външния вид ли !? По-добре да вземете по-нова и да дадете 1000-та лв за ремонти предварително..... Нещо не хващам логика, да вземеш колата и да е директно за отваряне на двигателя... wacko.gif То като се смени всичко описано по-горе, направо си вземи друг двигател - от Англия ще ти дойде по-евтин от ремонта laugh.gif

Публикувано на: 11 Апр 2010 01:47
от berz
Не съм ходил да замеря компресия и мисля да го направя иначе като цяло мотора работи много добре.

Иначе друг съвет който получих е да сложа 10в60 или 5в50- Мобил 1

Притеснява ме при смяна на гумички примерно колко ще искарат сменените - всички сигурно сте си патили с менте части затова засега ще направя един тест с маслата и след още 10 000км то ще си покаже

Този черен нагар който се вижда като развия капачката - това от кофти масла ли се получава или от амортизацията на мотора?

Дали ще падне с 'промивна добавка' в старото масло преди да го източа или трябва с специално промивно масло

Благодаря пак за отговорите !

Публикувано на: 12 Апр 2010 00:06
от мехаННика
Точно така-сложи 5w50 ама му капни по 6 капки бозЪ на литър и нема проблеми.Явно това е отговор който търсиш.