Страница 1 от 2
Газова уредба за двигател D4
Публикувано на: 07 Апр 2010 12:08
от tntony
Интересува ме някой да ли е слагал газова уредба ( пропан – бутан ) на бензинов двигател D4 . Номера на двигателя е 1AZ-FSE и се води че е D4 а не VVTi . Във форума доста четох и не видях да има тема или мнение за този тип двигател , за VVTi има много мнения. Мерси
Публикувано на: 07 Апр 2010 12:11
от Petar
E d4 neeli dizelov dvigatel kakva gazova hte mu slagah

Публикувано на: 07 Апр 2010 12:46
от Владислав
Petar-e,1AZ мотора е бензинов с директно впръскване,затова е D-4(подобно на дизеловите).Мисля че е 2.0 литра и се поставя на Avensis 2003-2006 на SOL-оборудване.Възможно е вече и на други модели да се влага.
Публикувано на: 07 Апр 2010 13:45
от Petar
Da ima takiva dvigateli eto malko info
Технология на двигателите с директно впръскване VVT-i D4
Призьорът на награди двигател VVT-i на компанията Toyota е подобрен чрез една малка, но много ефективна нова идея. Бензинът сега вече се впръсква директно във всеки от цилиндрите чрез една нова дюза с напречно сечение във вид на тесен процеп (вижте диаграмата и снимката по-долу).
Отлично разпръскване на горивото в горивните камери
Може би си спомняте как като деца сте си играли с маркуча в градината: С притискане на края на маркуча водата започва да се разпръсква като фонтан при така създаденото по-високо налягане. Новият двигател VVT-i D на компанията Toyota използва същата идея за фино разпрашаване и разпределяне на горивото в горивните камери на цилиндрите. Предимствата са следните: Повишава се финото разпрашаване на горивото за получаване на по-равномерно изгарян; Степента на сгъстяване се увеличава до 11,0 (в сравнение с коефициента 9.8 за двигателя VVT-i); Бензинът вече не прилепва към инжекционния отвор по време на инжекцията на студено гориво, в резултат на което се получават по-малко въглеводороди, което означава по-чист двигател, и по-висок коефициент на полезно действие. Двигателят VVT-i D4 е с коефициент на полезно действие с 8% по-висок от също награждавания и много икономичен двигател VVT-i на компанията Toyota. Но най-важното е, че двигателят D4 работи по-различно, и вие можете реално да видите и усетите тази разлика.
Публикувано на: 07 Апр 2010 14:17
от xtreme
Може да се сложи газ като се разглоби мотора и бензиновите дюзи се заменят с газови такива. Т.е колата става само на газ. Но е много сложно и не съм чул някой досега да се е нагърбил да го прави.
Публикувано на: 19 Апр 2010 17:58
от tntony
Никой ли друг във форума няма автомобил с такъв двигател. А газаджии няма ли
Публикувано на: 19 Апр 2010 18:04
от krasy7
Аз съм с такъв двигател, но засега не мисля да слагам газ

Публикувано на: 19 Апр 2010 18:41
от angellov
В последно време чувам за газови уредби и на ДИЗЕЛОВИ двигатели ....???? странно, но факт!!!
Публикувано на: 19 Апр 2010 19:04
от lewstherin
Не е от скоро. Преди 4 години работих лятото на бензиностанция, и зареждах камион с газ. Като спря и му викам-дизела е на другите колонки, а той вика за газ съм biggrin.gif
Публикувано на: 19 Апр 2010 19:37
от Uncle Dido
ЕКО-автобусите с какво карат мислите? Имат едни големи бели бутилки по покривите - виждат се на Икарусите.
Метан му е майката, ама много скапва окачването отзад....
А карбоновите бутилки са по 3К парчето....
П.П. Има слух, че руснаците ще смъкнат цената на метана с 25%.
Публикувано на: 20 Апр 2010 17:00
от shoker
При дизела може да се слага газ, но тъй като дизела се самовъзпламенява двигателя не можа да работи само на алтернативното гориво. Ето защо при тези двигатели се работи на смесен цикъл, т.е. дизел и газ едновременно, като дизела служи за запалване на сместа. И като се има в предвид, че тези уредби са и по-скъпи се оказва че да имаш файда трябва да имаш мнооого голям разход (камион, автобус и т.н.)
Публикувано на: 21 Апр 2010 12:00
от tntony
angellov написа:В последно време чувам за газови уредби и на ДИЗЕЛОВИ двигатели ....???? странно, но факт!!!
Колега много ясно и точно съм написал че двигателя е БЕНЗИНОВ D4 ето какво са написали от ТОЙОТА
http://www.toyota.bg/innovation/technol ... vt_id.aspx
Моля правете разлика м/у D4 (бензинов)и D4D (дизелов)
И запитването ми е за пропан бутан

Публикувано на: 21 Апр 2010 16:26
от shoker
Този двигател на Тойота не знам точно какъв е. Митцубиши имат двигател с директно впръскване (GDI), на който със сигурност не може да се сложи газова уредба. Предполагам, че тук положението е същото - с други думи забрави за газ. От друга страна, ако двигателя е с тази технология би трябвало да е по-икономичен, така че помисли до колко ще ти спести газовата уредба...
Публикувано на: 21 Апр 2010 20:53
от diver
shoker написа:Този двигател на Тойота не знам точно какъв е. Митцубиши имат двигател с директно впръскване (GDI), на който със сигурност не може да се сложи газова уредба. Предполагам, че тук положението е същото - с други думи забрави за газ. От друга страна, ако двигателя е с тази технология би трябвало да е по-икономичен, така че помисли до колко ще ти спести газовата уредба...
Дрън дрън дрън.... газ може да се тури на всичко. Конкретно за ГДИ му се вика газ в течна фаза или от сорта..... По италия ги раздават на къде 4000лв. По повод едно паджеро четох бая на времето, мноо интересна е идеята. Чудно че ги няма още масово...
Публикувано на: 21 Апр 2010 21:06
от Uncle Dido
diver написа: газ в течна фаза или от сорта.....
Точно така.
Но проблема е в газовата помпа, а нова не е евтина - 600 лв.