Страница 1 от 1
Вероятен теч от компресора на климатика.
Публикувано на: 27 Мар 2010 21:15
от DJordans
Интересува ме дали в компресора на климатика има някаква смазваща течност, защото видях събрала се капка отдолу с почти прозрачен цвят гъста при размазване и с почти леко доловим мирис, който не мога да определя на какво подобява. Възможно ли е при обратно завърнате на шайбата /след скъсване на ремък и завиването му околу шайбата на коляновия вал/ да се появи такъв теч и до какво води това като последствия.

Публикувано на: 28 Мар 2010 01:05
от Me4oKyX
В компресора освен фреон има и масло, подобно на моторното в двигателя. И фреона е малко мазен, но като чета, по-скоро е масалце. Няма невъзможни неща, но трябва да се прегледа по-обстойно, да забършеш мястото и ако пак появи нова капка - явно е теч. Ако загуби повече от допустимото масло, а то не е огромно количество като цяло, ще строшиш компресора тотално и най-вероятно необратимо. Затова ще е добре да го провериш по-обстойно, защото дребен ремонт може да ти спести големи пари после

Публикувано на: 28 Мар 2010 08:36
от DJordans
Благодаря зя съвета и аз на там съм се насочил. Днес ще огледам отново за теча след като вчера почистих мястото.
Публикувано на: 31 Мар 2010 21:14
от sveto2000
nai veroiatnoe te4 ot kompresora,hubavo e da vzemesh merki,zashtoto ako ostane bez maslo shte blokira i togava nov trebva,a ina4e se smenia edno uplatnenie i edno uplatnenie na osta,imah sashtiia problem i zaedno s masloto mi izti4ashe i freona,no sled remont sega na prolet si imam klimatik

Публикувано на: 31 Мар 2010 23:59
от DJordans
Предполагам, че в домашни условия няма да стане смяната на уплътненията. Някакви препоръки за качествен сервиз на автоклиматици в региона на Хасково или Ст.Загора.
Публикувано на: 02 Апр 2010 08:53
от mafiota
DJordans написа:Предполагам, че в домашни условия няма да стане смяната на уплътненията. Някакви препоръки за качествен сервиз на автоклиматици в региона на Хасково или Ст.Загора.
В домашни условия могат да се сменят уплътненията на компресора, но си е работа. После някой трябва да го напълни. А иначе за работата на климатика, ми щом има теч на масло в повечето случаи и фреона се губи, а паде ли под определено налягане компресора изобщо неще да се включи.
Публикувано на: 02 Апр 2010 09:26
от slowtraveler
Съгласен съм с mafiota...
Ако видиш следа от масло, то фреона би трябвало да е избягал, и съответно компресора да не включва въобще (по датчици на налягане).
Маслото не стои в компресора, а е смесено с фреона и компресора го разхожда из цялата система. Но следа се вижда там, където има пропуск на фреон.
Ако фреона все още не е избягал съвсем, то наистина е добре да се обърнеш към сервиз, защото те ще съберат останалия фреон и масло, след което ще ти калкулирал само добавката..
(знаейки цената на фреона, винаги ми е било чудно как сервизите за автоклиматици се опитваха да вземат за 500-800гр фреон по 50-80лв....)
Публикувано на: 02 Апр 2010 18:48
от mafiota
обикновенно клима-майсторите слагат в системата и фосфорираща добавка, така че ако има и други течове на фреон (не е задължително да е омаслено) с очила и спец. лампа се вижда всичко.