Страница 1 от 1
ПОМОЩ КОЛЕГИ!!!
Публикувано на: 22 Мар 2010 19:29
от plomba
КОЛЕГИ имам следния проблем.изключва ми 5-та скорост на рав4 1999
2000-бензин.отворих скоростната кутия,имаше износване на зъбното на 5-та и една муфа,днес благодарение на Марин голега в форума,който много коректно и точно ми достави резервните части ги подмених.
проблема е следния:5-та си влиза без проблем и като я държиш си работи ,освободиш ли си ръката-изключва.
преди да подменя частите въобще не можеше да се задържи.
всички части по 5-та скорост са перфектни(муфа ,синхронизатори,лагер,всичко.
моля ако някой се е сблъскал с подобен проблем нека сподели.нали затова е форумът

biggrin.gif
предварително БЛАГОДАРЯ.
Публикувано на: 22 Мар 2010 19:35
от мехаННика
Явно не всички части са перфектни.Помисли какво си опитал да спестиш и вероятно то ти създава проблема
Публикувано на: 22 Мар 2010 21:16
от slowtraveler
Центровал ли си добре лоста на скоростите...
Да не би лоста в купето да опира в крайно положение, без лоста на скоростната кутия да е достигнал крайното положение?
Публикувано на: 23 Мар 2010 06:37
от мехаННика
Това не може да се получи при Тойота защото избирането на предавката става с жила а те са с фиксирана дължина.Щом пета самоизключва значи нещо не е видял вътре в ск кутия.
Публикувано на: 23 Мар 2010 07:31
от slowtraveler
мехаННика написа:Това не може да се получи при Тойота защото избирането на предавката става с жила а те са с фиксирана дължина.Щом пета самоизключва значи нещо не е видял вътре в ск кутия.
Наистина ли няма никаква центровка на жилата????
Публикувано на: 23 Мар 2010 08:58
от plomba
няма никаква центровка на жилата,влиза перфекно и изключва.а за 5-та скорост убеден сам че всичко е както трябва

Публикувано на: 23 Мар 2010 09:01
от мехаННика
На някои нови модели мисля че има някаква възможност за регулиране вътре в купето,но това няма връзка с проблема за който става дума.Ако мислиш да ме застреляш с теории от нета ОК, но чисто практически това не се пипа никога.
Публикувано на: 23 Мар 2010 09:06
от plomba
прав си колега.просто аз си отворих кутията и сам убеден какво ремонтирах

Публикувано на: 23 Мар 2010 10:06
от slowtraveler
мехаННика написа:На някои нови модели мисля че има някаква възможност за регулиране вътре в купето,но това няма връзка с проблема за който става дума.Ако мислиш да ме застреляш с теории от нета ОК, но чисто практически това не се пипа никога.
Колега, смятам, че това е 'творческа дискусия' и не смятам да оборвам никого на теория
Просто съм имал случай със самоволно изключване от 'крайна' скорост - тези скорости, при които лоста е най-отдалечен от неутрално положение.
И доста хора ме убеждаваха, че проблема е в скоростната кутия, а дефакто лоста (ръчката, която държиш), поради появили се луфтове (а може и заради проседнал тампон на двигателя) бе започнала да опира в механичния ограничител на купето - лоста вече е в крайно положение, а привода към скоростната кутия не е включил дадената скорост докрай....
Една проста центровка на привода от този лост към ск.кутия ми реши проблема (при мен проблема бе с изплюване на 2-ра предавка, а привода се регулираше на входа на скоростната кутия)
Давам този пример само като вариант - добре е да се започне от лекото и лесно за проверка, към по-сложното (смъкване и отваряне на скоростната кутия)

Публикувано на: 23 Мар 2010 19:09
от мехаННика
Да така е при Дачия,някои Опели и сигурно има и други,но при тойота не.Ако са здрави жилата и планката която ги държи със сигурност избираш и включваш която предавка искаш.Вече ако има шум при включване или самоизключване- кутията долу и на трески.Към автора ,пич ,ако всичко е ОК нямаше да пишеш тука.Помисли какво си сменил и какво си оставил старо и ще се сетиш.Ако не значи този ремонт ти идва сложен.
Публикувано на: 24 Мар 2010 23:17
от Vokil
Автора на темата погледна ли как са лагерите на валовете и лагерчето под зъбчатката на 5-тата подобен проблем се наблюдава и при крива или нерегулирана вилка на 5-та скорост

успех.
Публикувано на: 24 Мар 2010 23:26
от мехаННика
Какво кара една вилка да се изкриви? Как се регулира вилка?Колко криви вилки си регулирал колега?
Публикувано на: 25 Мар 2010 13:39
от plomba
Публикувано на: 25 Мар 2010 14:14
от Uncle Dido
Готово!