Страница 1 от 2

Новобрански въпроси за Ярис

Публикувано на: 20 Мар 2010 11:06
от moonwind
Здравейте!

От съвсем скоро съм собственик на употребяван Yaris 1.0 2000 година.
Карал съм я около 200-300 километра само в града и вече се появиха първите въпроси в зелената ми глава.

Първо да кажа, че е сменено само маслото и масления филтър.

Следващия месец предстои да й направя обслужването. Какво е добре да сменя освен ремък(до колкото разбрах бил само един, а самия двигател бил с верига), въздушен и поленов филтър? Да сменям ли горивен филтър, свещи, кабели за свещите, нещо друго... ?

До тук съм забелязал следното: разхода в градски условия по метода с пълния резервоар ми излиза около 9 на 100 в изминалите студени дни, но при условие, че изобщо не я настъпвам. До колкото знам е малко височък? Компютъра, пък обикновено показва стойности между 6 и 8, ама разбрах, че не трябвало много да му се вярва. Друго, което забелязвам е, че когато моторът загрее хубаво, оборотите падат доста и на светофарите, когато държа педала на спирачката натиснат и фаровете включени, колата започва да се тресе, но не гасне.

Ходовата част ми се струва здрава. Само от време на време чувам нещо да хлопва отпред или отзад, но иначе стои стегната на пътя.

Съединителя сякаш малко изтърва като потеглям, ама ще го чакам съвсем да замине, че много разход ще стане.

Колата е със сервизна книжка, ама няма много подробности вътре. Най-вероятно са сменяни само филтри и масло на няколко пъти. Километража показва малко над 96000 км, в момента.

И тъй, отворен съм за идеи и съвети за изказаните по-горе съмнения и въпроси.

П.П. Може да съм малко подробен, ама предпочитам да познавам това, което имам, отколкото да чакам изненади. Освен това не познавам хора с Ярис и няма с кого да си споделя каквото съм забелязал :) така че разчитам на форума :thumbsup:

Публикувано на: 20 Мар 2010 18:39
от kanazuchy
Здрасти, колега. И аз като теб съм бос и освен това зелен в автомобилните проблеми, обаче жената кара Ярис и когато съм се качвал, съм забелязъл проблема с ниските обороти на свободен ход - сменявах бензина, смених свещи - никаква разлика, на компютърна диагностика не излизат никакви грешки. Молбата ми е, ако разкриеш мистерията - пиши от какво е тази пущина.

Публикувано на: 20 Мар 2010 18:45
от zi_zi_top
Трицилиндров ДВГ е трудно да бъде добре балансиран на ниски обороти и това е проблем на всички подобни малолитражки (независимо бензинови или дизелови).
А разхода е наистина висок!

Публикувано на: 20 Мар 2010 18:55
от kanazuchy
Как така трицилиндров ДВГ? Мисля, че са с четири цилиндъра

Публикувано на: 20 Мар 2010 19:46
от desSs
kanazuchy написа:Как така трицилиндров ДВГ? Мисля, че са с четири цилиндъра
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/11495.html
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/14354.html

Публикувано на: 20 Мар 2010 20:44
от didak
За да си сигурен провери тук по VIN:
http://www.toyodiy.com/

Би трябвало да е 4-цилиндров, японска сглобка.
Ако е така /ако е японка/, имай го в предвид при евентуални проблемни детайли - често тези които можеш да си купиш от магазина като нови, са с по-лошо качество от тези в колата, стига да са оригиналните.
По отношение на обслужването - може да помислиш за смяна на спирачната течност /да се огледа цялата спирачна система/, масло в ск. кутия, свещи.
Кабелите за свещите и ремъка бих ги сменил при видими дефекти или евентуални проблеми имащи отношение към тях.

Не бързай да се притесняваш от разхода на градско - толкова странични фактори му влияят, че би било прибързано да смяташ, че имаш технически проблем.

Публикувано на: 20 Мар 2010 21:50
от moonwind
Японска е и е с 4 цилиндъра. Проверявах това още преди сделката.
Първите две-три години от производството на Ярис са изминали само в японските заводи. Освен това VIN-а ми е с първи символ J.

kanazuchy - на мен не ми пречи, стига да не се влоши. Просто исках да знам дали не е признак за нещо неприятно.

Edit: didak - благодаря за информацията, колега и извинявай, че в последствие ти отговарям. А можеш ли да ми кажеш за какво да се ослушвам, за да следя ремъка? Какви са първите признаци за проблем?

И още нещо се сетих - водната помпа май е за смяна, защото се чува някакво жужене като дам повечко газ. Всъщност изобщо нямам представа дали е от нея, но се чува нещо, което може и да е нормално. Може би е по-добре да питам направо като ида в сервиза?

Публикувано на: 20 Мар 2010 23:23
от LEXUS
moonwind написа:
И още нещо се сетих - водната помпа май е за смяна, защото се чува някакво жужене като дам повечко газ. Всъщност изобщо нямам представа дали е от нея, но се чува нещо, което може и да е нормално. Може би е по-добре да питам направо като ида в сервиза?
biggrin.gif Водната помпа на 100000км. не може да ти е за смяна.Как пък реши ,че е тя. biggrin.gif Ако отидеш в сервиз, не им говори така, че като те видят какъв си дилетант, директно ще ти кажат,че водната помпа ти е за смяна, дори да не е. :whistle:
Двигателят ти е 4 цилиндров,но ти харчи повечко. Смени си въздушен филтър, ако трябва филтъра за бензина, нека проверят дали свещите са за смяна, защото от недобра искра качва разхода на гориво. Оригиналните кабели не ги пипай, освен ако не е сигурно,че са за смяна, което не ми се вярва изобщо- колата не е стара.

Публикувано на: 20 Мар 2010 23:49
от Vesko
LEXUS написа:
moonwind написа:
И още нещо се сетих - водната помпа май е за смяна, защото се чува някакво жужене като дам повечко газ. Всъщност изобщо нямам представа дали е от нея, но се чува нещо, което може и да е нормално. Може би е по-добре да питам направо като ида в сервиза?
biggrin.gif Водната помпа на 100000км. не може да ти е за смяна.Как пък реши ,че е тя. biggrin.gif Ако отидеш в сервиз, не им говори така, че като те видят какъв си дилетант, директно ще ти кажат,че водната помпа ти е за смяна, дори да не е. :whistle:
Двигателят ти е 4 цилиндров,но ти харчи повечко. Смени си въздушен филтър, ако трябва филтъра за бензина, нека проверят дали свещите са за смяна, защото от недобра искра качва разхода на гориво. Оригиналните кабели не ги пипай, освен ако не е сигурно,че са за смяна, което не ми се вярва изобщо- колата не е стара.
И как реши че за 100к водната помпа не е за смяна? Но колко км. предните накладки са за смяна?

Публикувано на: 21 Мар 2010 01:15
от LEXUS
Vesko написа:
LEXUS написа:
moonwind написа:
И още нещо се сетих - водната помпа май е за смяна, защото се чува някакво жужене като дам повечко газ. Всъщност изобщо нямам представа дали е от нея, но се чува нещо, което може и да е нормално. Може би е по-добре да питам направо като ида в сервиза?
biggrin.gif Водната помпа на 100000км. не може да ти е за смяна.Как пък реши ,че е тя. biggrin.gif Ако отидеш в сервиз, не им говори така, че като те видят какъв си дилетант, директно ще ти кажат,че водната помпа ти е за смяна, дори да не е. :whistle:
Двигателят ти е 4 цилиндров,но ти харчи повечко. Смени си въздушен филтър, ако трябва филтъра за бензина, нека проверят дали свещите са за смяна, защото от недобра искра качва разхода на гориво. Оригиналните кабели не ги пипай, освен ако не е сигурно,че са за смяна, което не ми се вярва изобщо- колата не е стара.
И как реши че за 100к водната помпа не е за смяна? Но колко км. предните накладки са за смяна?
Защото не е нормално за 100000км. водна помпа на Тойота да е за смяна. Разбира се, не изключвам и излключения. А и диагностиката "нещо ми жужи под предния капак, като дам повечко газ - значи ми е за смяна водната помпа на 96000км." ми звучи много неправдоподобно.
Не знам опита с Тойоти на всеки оттук, но моят скромен опит и всичките ми допитвания до хора с Тойоти изобщо не ми дават основание да мисля,че водна помпа ще скапе на 96000 или 100000км.

Не сикам да ставам досаден,но пиша само реални факти, а старата ми Корола е на 250000км. и водна помпа не е сменявана никога, на баща ми буса Hiace е на 410000км. също никога не е сменявана водна помпа. Докато на европейските Фордове ескорти, фиести др., Рена и т.н. водни помпи сменяват между 100000- 180000км. грубо казано, мои познати.

Не претендирам за изчерпателност, но, ако толкова държиш, можем да направим едно запитване тук във форума колко хора са сменили водни помпи на Тойота под 100000км.? Аз предварително знам изхода от такова запитване...

Публикувано на: 21 Мар 2010 01:19
от moonwind
Благодаря за информацията! Значи ще чакам да зажужи по-силно tongue.gif

Публикувано на: 21 Мар 2010 01:21
от LEXUS
Не, просто закарай в сервиз, да ти кажат откъде ти идва жуженето.

Публикувано на: 21 Мар 2010 01:36
от Espace&Yaris
Никакви кабели нямаш за смяна защото такива няма. Бобините са в лулите на свещите. Горивния ти филтър е в резервоара и по добре си карай така. Ако започне да се запушва ще го усетиш.
Това с празния ход не е добре. Вярно че като загрее мъника ги сваля доста оборотите почти до 500 но са стабилни и няма индикации за неравномерна работа. Смени си въздушния филтър и ако не се оправи пробвай да почистиш MAF сензора. Ако и тогава продължава проблема вече остава или позапушени дюзи или моторче за празен ход.
Като го взехме нашия Ярис след 250км. светна Check Engine. Грешката дето даваше беше за преобогатена горивна смес на банка 1. Имам приятел монтьор дето се кълнеше че според него е катализатор защото имало голяма разлика в температурите на изпускателната система преди и след него та го смених. Да ама след 20-тина километра пак си светна чека. Почистих MAF-а и оттогава повече от 1000км не е светвала.

Публикувано на: 21 Мар 2010 06:37
от zi_zi_top
Извинявам се за грешката за 3-те цилиндъра, но си мислех, че и по-старите са като новите с 3 цилиндъра! rolleyes.gif

Публикувано на: 21 Мар 2010 13:37
от moonwind
Сега бях долу при колата и се опитах да анализирам каквото мога.
Значи ремъка е бая напукан и от двете страни.. май е за смяна. Всички течности са ОК, без спирачната и маслото в скоростната, защото тях не знам къде да ги проверя, ама за скоростната подозирам, че или го сменяш или не го пипаш. Въздушния филтър го погледнах и е почти беличък, значи скоро е сменян, нали така? Опитах се да извадя този MAF-сензор, ама има една планка точно зад него, на която е жилото за газта и ми пречи да го извадя напълно. Явно трябва да се махне цялата кутия за въздушния филтър, ама нямам подходящ инструмент. Поне му развих винтчетата(едното го изтървах и се заклещи в една хралупка на главата на двигателя, ама и на едно се държи за сега) и го поогледах колкото можах и там където са двете жички изглежда съвсем чисто, все едно току що е излязъл от завода(всъщност видях една лъскава сребриста жичка с нещо като балонче по средата). Остава да проверя свещите, ама това вече на сервиз, че нямам tools, а до тогава, ще трябва поне да намеря един подходящ шестограм, че да извадя винтчето дето се затъкна под кутията на филтъра.

Благодаря още веднъж за подробната информация :)

П.П. Колко пари е обикновено труда за смяна на ремък? Ориентировъчно питам, защото изобщо нямам идея.. примерно около 50 или пък около 100 ?