Страница 1 от 2
Много старанно.Nokian wr g2
Публикувано на: 10 Мар 2010 22:21
от koko89
Здравейте,преди два дни сменях спуканата ми гума Nokian wr g2 и забелязах,че грайферът на 2те леви и 2те десни гуми е "обърнат"Двете десни,поне на външен вид са направени да изхвърлят водата,докато двете леви са направени да "загребват"Ще прикача снимка,за да видите за какво говоря.Въпросът ми не е дали са дефектни(защото outside си е отвънка),а Защо са направени така и като са с различна шарка винаги едната има по-добро сцепление? от другата и постоянно ми свети traction controla,какъв е смисалът от цялата работа?Защо са направили левите"обърнати"?Ако може някой да ми обесни Мерси

Публикувано на: 10 Мар 2010 22:54
от Rudy
Аз съм със същите, не съм ги заглеждал, но тракшъна не ми е светвал, освен когато съм карал върху лед. Но като издрапа да снега и угасва веднага.
Публикувано на: 11 Мар 2010 09:08
от newmiro
странно
П.С>мислех че нокиа(н) произвеждат само телефони:РР
Публикувано на: 11 Мар 2010 09:27
от diver
newmiro написа:странно
П.С>мислех че нокиа(н) произвеждат само телефони:РР
Тц. Почнали са с гуми.. Телефоните са на шега по-късно....
Публикувано на: 11 Мар 2010 10:46
от koko89
Rudi,моляте ги загледай следващият път.И made in къде са

А,ако сменя предните две с goodyear utragrip 7 как ще се промени поведението на колата спрямо абс и есп?Ще има ли проблем?

Публикувано на: 11 Мар 2010 11:02
от Rudy
koko89 написа:Rudi,моляте ги загледай следващият път.И made in къде са

А,ако сменя предните две с goodyear utragrip 7 как ще се промени поведението на колата спрямо абс и есп?Ще има ли проблем?

3 са финландски, 4-тата е руска. Чак сега видях, че са различни. Иначе дота е 3609 за финските и 3209 за руската (явно в сервиза са знаели и затова са я сложили задна). На втория ти въпрос не мога да отгговоря, защото нямам никакъв проблем с ABS & ESP.
Публикувано на: 11 Мар 2010 13:02
от Nixter
От снимката която си прикачил - front left tyre е със сгрешена посока на шарката. При въртене вкарва вода с средния канал, вместо да я изхвърля към периферията на гумата.
Публикувано на: 11 Мар 2010 14:29
от slowtraveler
Гумите са си съвсем нормални....
Всички по-високоскоростни гуми, които имат 'outside', а не посока на 'rotation' имат подобна асиметрия...
Целта на конкретно тези гуми е външната част на гумата (outside), да държи по-здраво в завой - на странично натоварване (по-големи кубове гума, или само надлъжни канали при други модели).
Докато централната и вътрешната част е по-нашарена за да изхвърля повече вода и да има по-добро сцепление при движение направо или при закъсване - по добро надлъжно натоварване.
Някъде бях чел сравнение между лява и дясна подобна гума (май бе бриджстон лятна), и скоростта на аквапланинг бе с разлика под 2%, въпреки, че протектора изглежда 'нелогично' поставен...
Публикувано на: 11 Мар 2010 17:28
от didak
ок, централната и вътрешна част...
но защо самата шарка води навътре, а не навън!?
Публикувано на: 11 Мар 2010 19:17
от Uncle Dido
Щото за един модел гума се прави една матрица.
В случая ще трябва да са две - за лява и дясна, което ме съмнява да стане....
Публикувано на: 11 Мар 2010 19:19
от max-2
Защото няма леви и десни гуми от този вид(асиметрични), а ако ти сложат успоредни блокчета на протектора без ъгъл ще бучи и тресе като тракторна гума.
Публикувано на: 11 Мар 2010 20:01
от didak
Аха, ясно
На предишния Ярис имах такива:
http://www.dunlop-tires.com/dunlop_bgbg ... _sport_01/
и сега ми прави впечатление "Независимо от условията на шофиране,
дясната гума е вашият акцент."
А има ли асиметрични с посока на въртене?
Публикувано на: 12 Мар 2010 00:10
от Scott
Nixter написа:От снимката която си прикачил - front left tyre е със сгрешена посока на шарката. При въртене вкарва вода с средния канал, вместо да я изхвърля към периферията на гумата.
Снимката на гумата е кропната и не се вижда цялата шарка - канала си отива до вътрешния ръб на гумата. Освен това тези гуми са зимни и водата дето ще 'видят' е под форма на смяг.

Публикувано на: 12 Мар 2010 15:31
от koko89
А по вторият ми въпрос някой може ли да изкаже компетентно мнение?Примерно при спиране с различни предни и задни гуми абс-а няма ли прави проблеми?
Публикувано на: 12 Мар 2010 18:23
от slowtraveler
АБС ще се пренастрои и ще промени баланса...
Но все пак няма да работи в 'идеалния' случай - реакцията няма да бъде перфектна...
Същото важи и за ЕСП...
Просто колата ще започне да спира така, както спира по-лошата гума, след което ще се мъчи да оправи положението...