Твърд педал на спирачките при работещ двигател на Авенсис 2
Публикувано на: 10 Мар 2010 21:50
Здравейте,
Прегледах няколко теми за педала на спирачките, но не успях да видя подобен на моя случай. Та слуая е следния. Става въпрос за Авенсис 2, ноември 2004 D4D 122 000км. Преди 5 дни баща ми кара колата и му се наложило да дърпа ръчната. Тя естествено захапва, чак на 8-9 зъб както трябва (абе общо взето почти опира в подлакътника, а на 1-вия зъб все едно не си я дърпал, което мисля че е при всички такива Авенсиси). Той се подразнил и отишъл да му я натегнат. Та натегнали му я и сега още на първия зъб държи колата на лек наклон, а до 3-тия хваща и на доста голям наклон.
Общо взето аз почнах да я карам 2 дни след като е натегната ръчната и почнах да усещам педала на спирачката по-твърд. Помислих, че ми има нещо на мен, но така 3 дни вече и съм убеден, че беше по-мек. Колата си спира, не е като да не спира, но аз спирам плавно и много умерено и равномерно натискам спирачката, а сега не ми се получава, защото усилието с което трбва да натискам е по-голямо и съответно различно от това, с което съм свикнал. От тук съм убеден че педала е по-твърд от преди.
Сега гледах течноста на спирачките (казанчето до бушоните в двигателния отсек) и е с 1мм повеч от МАКС означението когато е топла. Преди два месеца колата беше на преглед Б в Тойота Пазарджик и им казах да проверят спирачната система. Накрая като отидох да си я взема ми каза че всичко било в норма и сменили единствено задните накладки. Аз след няколко дни проверих предните накладки и бяха около 7-8мм, като на диска си имаше ръб. Не съм карал на газ спирачка за тея два месеца, че да са се изхабили, а и не свирят.
Направих си тест при работещ двигател натисках педала на спирачките силно и последователно около 6-7 пъти и педала се втвърди все едно е стяоала едно денонощие без да се пали. Лампата за ръчната почна да примигва. След като отпуснах педала за няколко секунди веднага омекна, но не толкова колкото беше преди деня в който натегнаха ръчната. Пак си остана така твърдичък.
От една страна това, че течността е в норма ме успокоява, но от друга тази твърдост ме притеснява. Това, че ръчната е била натегната може да е чисто съвпадение с друг проблем, който е станал докато я е карал баща ми, но дали може да се получи този ефект и от това натягане? Баща ми не знае, той не я кара всеки ден и не му е направило впечатление някакво.
Вероятно мога да пробвам да отхлабят ръчната до предишното си ниво, но това може да стане чак след няколко дни, а и ми се иска да получа някакво мнение, че може тея от сервиза да си измислят нещо и да ме гътнат с някой ремонт. Имам упътване за Авенсиса и от картинките гледам че разхлабването става от едно болче на самата ръчна (между двете предни седалки). Според това упътване ръчната трябва да измине между 6 и 9 зъбчета за да затегне докрай (както си беше преди). От тук си мисля че има проблем с това затягане още на 3-тото зъбче. Ето и снимката отдолу. Това което ме притеснява е че нямам инструменти за измерване на силата на затягане, иначе предполагам, че мога и сам да я отпусна, но със сигурност ще я върна в старото състояние (защото си е било в норма според упътването), ако не лично то в някой сервиз.
Ще се радвам на всякакви мнения и препоръки.
Прегледах няколко теми за педала на спирачките, но не успях да видя подобен на моя случай. Та слуая е следния. Става въпрос за Авенсис 2, ноември 2004 D4D 122 000км. Преди 5 дни баща ми кара колата и му се наложило да дърпа ръчната. Тя естествено захапва, чак на 8-9 зъб както трябва (абе общо взето почти опира в подлакътника, а на 1-вия зъб все едно не си я дърпал, което мисля че е при всички такива Авенсиси). Той се подразнил и отишъл да му я натегнат. Та натегнали му я и сега още на първия зъб държи колата на лек наклон, а до 3-тия хваща и на доста голям наклон.
Общо взето аз почнах да я карам 2 дни след като е натегната ръчната и почнах да усещам педала на спирачката по-твърд. Помислих, че ми има нещо на мен, но така 3 дни вече и съм убеден, че беше по-мек. Колата си спира, не е като да не спира, но аз спирам плавно и много умерено и равномерно натискам спирачката, а сега не ми се получава, защото усилието с което трбва да натискам е по-голямо и съответно различно от това, с което съм свикнал. От тук съм убеден че педала е по-твърд от преди.
Сега гледах течноста на спирачките (казанчето до бушоните в двигателния отсек) и е с 1мм повеч от МАКС означението когато е топла. Преди два месеца колата беше на преглед Б в Тойота Пазарджик и им казах да проверят спирачната система. Накрая като отидох да си я взема ми каза че всичко било в норма и сменили единствено задните накладки. Аз след няколко дни проверих предните накладки и бяха около 7-8мм, като на диска си имаше ръб. Не съм карал на газ спирачка за тея два месеца, че да са се изхабили, а и не свирят.
Направих си тест при работещ двигател натисках педала на спирачките силно и последователно около 6-7 пъти и педала се втвърди все едно е стяоала едно денонощие без да се пали. Лампата за ръчната почна да примигва. След като отпуснах педала за няколко секунди веднага омекна, но не толкова колкото беше преди деня в който натегнаха ръчната. Пак си остана така твърдичък.
От една страна това, че течността е в норма ме успокоява, но от друга тази твърдост ме притеснява. Това, че ръчната е била натегната може да е чисто съвпадение с друг проблем, който е станал докато я е карал баща ми, но дали може да се получи този ефект и от това натягане? Баща ми не знае, той не я кара всеки ден и не му е направило впечатление някакво.
Вероятно мога да пробвам да отхлабят ръчната до предишното си ниво, но това може да стане чак след няколко дни, а и ми се иска да получа някакво мнение, че може тея от сервиза да си измислят нещо и да ме гътнат с някой ремонт. Имам упътване за Авенсиса и от картинките гледам че разхлабването става от едно болче на самата ръчна (между двете предни седалки). Според това упътване ръчната трябва да измине между 6 и 9 зъбчета за да затегне докрай (както си беше преди). От тук си мисля че има проблем с това затягане още на 3-тото зъбче. Ето и снимката отдолу. Това което ме притеснява е че нямам инструменти за измерване на силата на затягане, иначе предполагам, че мога и сам да я отпусна, но със сигурност ще я върна в старото състояние (защото си е било в норма според упътването), ако не лично то в някой сервиз.
Ще се радвам на всякакви мнения и препоръки.