Страница 1 от 3
Смяна масло и промивка...
Публикувано на: 26 Фев 2010 17:52
от jumper
Предстои ми смяна на маслото за първи път (естествено в ТМ Ауто защото колата е нова и е в гаранция). Говорих на приемната с приемчика за това дали се препоръчва промивка на двигателя с промивно масло, но той ми каза, че при тях не правят това. Понеже във Форд Мото Пфое го правят без замисляне зададох въпроса... Естествено не ми се понрави отговора и явно приемчика го е видял, и ми предложи промивка с добавка към маслото... Не съм много сигурен дали върши същата работа - с промивното масло съм виждал какво става... а с добавка нямам идея. Те в ТМ Ауто предлагат добавка на Тойота, но ми казаха, че може с всякаква добавка, която донеса аз. Та въпроса ми е дали сте пробвали с добавка да прочистите двигателя и каква. Аз съм 2,2 D4D дизел от тип помпа-дюза и леко не съм ориентиран на къде да се ориентирам. Ако някой има инфо ще съм благодарен...
Публикувано на: 26 Фев 2010 18:23
от Xeku
До първата смяна на маслото едва ли двигателят ти се е замърсил толкова, че да му трябва промивка. Тази процедура се прави на далеч по-дълго поработили моторетки.
Публикувано на: 26 Фев 2010 18:36
от TATI
Брех, кога са пуснали тойота с помпа-дюза? Колега, извън шегата, нямаш нужда от промивка, още повече пък на дизел за какво ти е промивка? След има няма 2 мин работа ефекта ще е като да не си го промивал. Другото колегата Хеки ти го е казал. И за протокола колата ти е комън рейл. Помпи дюзи за ВАГ-овете
Публикувано на: 27 Фев 2010 09:00
от desotodorov
Един колега така си промива дизеловия Фолксваген -колата беше старичка - а на него му се щеше да е изрядна...след процедурата - започна да гори масло и да пуши синяо отзад

има ли нужда да казвам какво му идеше да направи на човека...
Публикувано на: 27 Фев 2010 10:28
от Petar
Pri redovno smeniane na masloto spored men nebi imal nujda dvigateliat ot provika
Публикувано на: 30 Мар 2010 14:42
от Petar
Kolegi dali moje da imam niakavi problemi vegnaga sled izto4vaneto na masloto za 15-20 sekundi da poraboti dvigayeliat bez maslo . Tova go pravia s cel za po-pylno izto4vane na staroto maslo no neznam kakvi mogat da bydat posledtviata sled tazi operacia
Публикувано на: 30 Мар 2010 19:25
от АВЕНСИСА
Изобщо не си прави такива експерименти
Публикувано на: 30 Мар 2010 20:05
от Uncle Dido
Масло се сменя при двигател в работна температура. Колкото е по-топло - по-рядко, толкова по - добре се оттича.
Номера със запалването на двигателя вършеше работа едно време при Жигула, когато източваш водата, та да сипеш антифриз. И то когато пробката на блока не ще да се развие.
За маслото това е абсурд. Най-много помпата да качи още малко по валовете, та и него да го чакаш..... biggrin.gif
Публикувано на: 30 Мар 2010 23:15
от zi_zi_top
Petar написа:Kolegi dali moje da imam niakavi problemi vegnaga sled izto4vaneto na masloto za 15-20 sekundi da poraboti dvigayeliat bez maslo . Tova go pravia s cel za po-pylno izto4vane na staroto maslo no neznam kakvi mogat da bydat posledtviata sled tazi operacia
Е, това ще влезе в класацията "ТОП ИДИОТ"!!!
На 46 тодини съм и от 26 г. карам и обслужвам автомобили. Такава глупост нито съм чувал, нито съм чел!
Винаги съм имал угризения на съвестта, когато сменям маслото и запалвам ДВГ след това, за времето необходимо да се напълни филтъра и сухата работа на газоразпределението. Преживявам го, де biggrin.gif , но не ме кефи този момент.
НИКОГА НЕ БИХ СИ ЗАПАЛИЛ ДВГ преди да съм го заредил с масло!!!!!
Публикувано на: 31 Мар 2010 09:29
от Petar
Mersi kolegi .Iavno tova s paleneto na dvigateliat ne triabva dase pravi bez maslo a imali niakakyv drug na4in za po-pylno izto4vane na staroto maslo ?
Публикувано на: 31 Мар 2010 12:21
от TATI
Начина е разглобяване на двигателя, но кому е нужно. Аз като го източвам ми остават около 150-200 гр. Това го измервам след като напълня системата. Тия 200 гр. на 6л. масло за капка в морето. Освен това, при редовна смяна на масло не са никакъв проблем.
Публикувано на: 31 Мар 2010 13:10
от slowtraveler
На бензинката тази промивка беше много полезна...
В тойота го правиха точно така - с добавка към маслото, след което двигателя работеше на празен ход няколко минути (2-3).
След това около 3-4х.км. маслото си бе съвсем чисто, докато иначе маслото веднага ставаше батак..
Правих я от 30х.км на автомобила и не съм имал проблем.
При дизела саждите в картера са още повече, и бих я правил тази промивка ако имах дизел...
Публикувано на: 01 Апр 2010 09:28
от djofi_m
аз доколкото знам това е задължително само при смаяна на вида на маслото т.е. при преминаване от минерално към синтетика или полусинтетика. но щом ти е първа смяна на масло при теб е безсмислено да промиваш.
Публикувано на: 01 Апр 2010 10:46
от LEXUS
Да използвам темата да питам- на старата ми Корола един приятел ми долял полу-синтетика 10W40 ,а Королата я карам в момента с 15W40 минерално. Вчера полудях като разбрах. Питах няколко човека, казват няма проблем, имало проблем ако се смеси минерално с пълна синтетика, тогава се пресичало. Ама аз не съм убеден още. Да източвам ли цялото масло и да го сменям , и трябва ли да направя промивка? Мерси.

Публикувано на: 01 Апр 2010 11:12
от Petar
Az znam 4e niama problem dase mesi polusinteti4no s pylna sintetika no mislia 4e nee jelatelno dase mesi polusintetika s mineralno . Li4no tozi vypros sym go zadaval ido ihjenerite na Prista oil i te otgovariat 4e niama nikakyv problem dase smesvat sinteti4ni s polusinteti4ni masla no ne is mineralnite zahtoto e vyzmojno dase presekat