Страница 1 от 2

автоматично вдигане на стъклата

Публикувано на: 20 Фев 2010 16:21
от kikooo
тойота корола версо. колеги някой може ли да ме посаветва как става автоматичното вдигане на стъклата при заключване на колата.чувал съм че на някои коли се обучават стъклата като се дава на контакт и се задържа копчето в положение на вдигане за около 10 секунди и после се изключва контакта.така пробвах на едно пежо 307 и стана.ама на ВЕРСОТО нещо не става работата.ако може някой да ми помогне-пишете.
тойота корола версо 2.0 д4д 2004г.

Публикувано на: 20 Фев 2010 16:37
от АВЕНСИСА
Провери,мисля,че този автомобил няма такава опция.Ако я имаш мисля,че нищо не трябва да обучаваш

Публикувано на: 20 Фев 2010 17:51
от coolone
не се обучават. поне това ми казаха в сервиза. А иначе това се води модул 'комфорт' , струва около 20 лева, но никой майстор няма да се навие да сложи такова нещо в японска колица, защото тоя модул внася грешка(променя съпротивлението) в съответната верига, а компа ги следи тези неща и с две думи удряш греда. Но все пак питай някои който поставя аларми може да се навие, но за по новите модели направо ти казват чао :whistle:

Публикувано на: 20 Фев 2010 21:25
от slowtraveler
Всеки майстор ще се навие да ти сложи комфорт модул...
Слагахме на Авенсис 2002, Версо и на Корола 2004/6г...
На королата имаше автоматично дозатваряне на всички прозорци и директно вързаха алармата към управлението на прозорците - нямаше нужда да се слага комфорт модул.
На авенсиса AUTO имаше само на шофьорската врата - трябваше да сложим 2 модула (всеки управлява до 2 стъкла, и тогава струваха 40лв в Импас).
На Версото нямам спомен как стана (дали с модул или директно) , но резултата бе на лице..

Публикувано на: 21 Фев 2010 10:05
от kikooo
баси идиотщината е това.да не го доизмислят жълтите мозъци.браво на французите по тоя въпрос

Публикувано на: 21 Фев 2010 11:33
от slowtraveler
Не знам как е при французите - имал съм само един френски дарак (талбот - издържах го 3 месеца и го разкарах) преди много години, и той нямаше ел-стъкла...

Но и на Тойота (а и на всички коли, които съм виждал) така се обучават стъклата за функцията им AUTO (автоматично затваряне при еднократно натискане на копчето на вратата) ако е откачан акумулатора и ако функцията е налична (пише AUTO на копчетата).
Тогава ако алармата е включена както трябва, може да се направи да да дозатваря прозорците автоматично без закупуване на допълнителни модули.....

Но автоматичното дозатваряне при заключване е функция на алармата (правилен монтаж), а не вградена по подразбиране.
Като гледам японците имат друга визия върху това дозатваряне - шофьора трябва да контролира колко и кога да се затворят прозорците, за да не остане например човек/животно заключен и без отворен прозорец.
При мен мога дистанционно да затворя или отворя прозорците (и шибидах - ако има) като те се отварят/затварят само докато държа копчето на дистанционното, вградено в ключа... В момента в който пусна копчето - прозорците спират...

Публикувано на: 21 Фев 2010 12:00
от Scott
slowtraveler написа:...Като гледам японците имат друга визия върху това дозатваряне - шофьора трябва да контролира колко и кога да се затворят прозорците, за да не остане например човек/животно заключен и без отворен прозорец.
При мен мога дистанционно да затворя или отворя прозорците (и шибидах - ако има) като те се отварят/затварят само докато държа копчето на дистанционното, вградено в ключа... В момента в който пусна копчето - прозорците спират...
Слоу, това е по-скоро плод на сътрудничеството Мазда-Форд. tongue.gif

Публикувано на: 21 Фев 2010 12:16
от slowtraveler
Scott написа:..Слоу, това е по-скоро плод на сътрудничеството Мазда-Форд. tongue.gif
Напълно е възможно - Тойотите, които имахме, нямаха такава функция biggrin.gif
Но смятам, че е много удобна - ако си оставил отворен прозорец можеш лесно да си го затвориш дистанционно без да влизаш отново в колата и да даваш контакт. Отваряне/затваряне се командва от дистанционното, вградено в ключа. Алармата също няма отделно дистанционно - включва се при заключване на автомобила и се изключва при отключване.
А и при такава функция лятото много бързо се проветрява автомобила - докато отиваш към него сваляш четирите стъкла, и когато влизаш в автомобила вече не е такава печка.. :thumbsup:

Публикувано на: 21 Фев 2010 14:43
от makpac
slowtraveler написа: Но и на Тойота (а и на всички коли, които съм виждал) така се обучават стъклата за функцията им AUTO (автоматично затваряне при еднократно натискане на копчето на вратата) ако е откачан акумулатора и ако функцията е налична (пише AUTO на копчетата).
Тогава ако алармата е включена както трябва, може да се направи да да дозатваря прозорците автоматично без закупуване на допълнителни модули.....
Може ли да поясниш малко за това с акумулатора, видях такова нещо и в ръководството, но там пише да се направи докато стъклото се движи?

Това копче, което имаш на дистанционното някакво специално ли е или е някое от стандартните три(заключване, отключване, багажник)?

Публикувано на: 21 Фев 2010 14:56
от coolone
@slowtraveler
пак се оказа човека с инфото, и ни хвърли в размисъл :thumbsup:
явно моята информация е неточна, и още утре ще поразпитам пак как аджеба да се уредим и ние с тая благинка, дето японците са над нея и мислят перспективно как да не си заключиш кучето вътре при затворени стъкла laugh.gif
ще споделиш ли как точно се обучават да се вдигат с едно докосване. това ще е полезно за повечето форумци smile.gif

Публикувано на: 21 Фев 2010 14:57
от Scott
makpac написа:...Това копче, което имаш на дистанционното някакво специално ли е или е някое от стандартните три(заключване, отключване, багажник)?
Не знам как е при Мазда, но на европейските автомобили като задържиш бутона за отключване и стъклата се смъкват (докато го държиш), същото при заключване - стъклата се вдигат. Ако е откачан акумулатора първо се прави процедура отключване с ключа на шофьорската врата, задържане в отключено състояние докато стъклото започне да се смъква, повтаря се процедурата при заключването, задържане докато стъклата почнат да се вдигат и си готов

Публикувано на: 21 Фев 2010 15:40
от slowtraveler
На повечето автомобили за да сработи one touch (AUTO функцията) опцията на бутоните за вдигане/сваляне на стъклата след изключване на акумулатор трябва да се направи следното: стъклото се смъква до ограничителя, и се задържа бутона още 2-3 секунди (докато му сработи защитата). След което стъклото се вдига и бутона отново се задържа натиснат още няколко секунди. На някои модели това трябва да се направи на всяка отделна врата (например не можеш да настроиш пасажерското стъкло, ако натискаш бутона на шофьорската врата - трябва да направиш процедурата на конкретната врата)...

Иначе при мен сега е както обяснява Scott - управлявам стъклата чрез задържане бутона за отключване или заключване на колата. На Маздата процедурата за възстановяване на функцията след изключване на акумулатора според книжката е 1към 1 с описаната по-горе ..
На Королата в сервиза (процедурата я правиха в Импас) настроиха алармата да затваря прозорците в момента на натискане бутона за заключване (всички стъкла имаха AUTO функция). Но прозорците не се затваряха плътно ако не е възстановена AUTO функцията на всяко стъкло - правиха само опит да се затварят. Навярно алармата подава само импулс към управляващия модул, че са натиснати FULL UP бутоните на всички стъкла, а вече самото управление на стъклата, вградно в автомобила прави останалото (както писах - никакъв допълнителен модул не вложиха - просто свързаха алармата към управлението на стъклата).
На Авенсиса алармата бе с отделно дистанционно и заради двата модула (само шофьорското стъкло имаше AUTO функция) стъклата се затваряха последователно - първо се затваряше шофьорското, след което задно дясно, и почти едновременно - задно ляво и предно дясно стъкло... Практически тези допълнителни модули май представляваха времезадържащи вериги - получават импулс от алармата, и държат например 5-8сек напрежение към изхода - моторчетата на стъклата.

Публикувано на: 29 Май 2010 23:09
от diesel_power
coolone написа:не се обучават. поне това ми казаха в сервиза. А иначе това се води модул 'комфорт' , струва около 20 лева, но никой майстор няма да се навие да сложи такова нещо в японска колица, защото тоя модул внася грешка(променя съпротивлението) в съответната верига, а компа ги следи тези неща и с две думи удряш греда. Но все пак питай някои който поставя аларми може да се навие, но за по новите модели направо ти казват чао :whistle:


Аз бих се навил за 100-тина лева.Няма да ми е за първи път.

Публикувано на: 30 Май 2010 20:25
от stfn
при мен на шофьорската врата на копчето ми пише АВТО ама не работи и като го пробвам ще споделя дали ще се прогромира с едно натискане да се сваля и вдига, явно ми е откачан акумулатора?

вече проработи! Благодаря за инфото

автоматично вдигане на стъклата

Публикувано на: 05 Сеп 2020 20:17
от ssando
Здравей те имам АВЕНСИС 2010Г СЕДАН как да разбера дали може тази функция да сработи и дали колата я има.