Страница 1 от 1

Няколко проблема с Ярис

Публикувано на: 19 Фев 2010 16:25
от botsos
Здравейте,

Както се вижда от подписа, опитът ми с Тойота е почти равен на 0. Това е колата на прителката ми и имам няколко опасения за нея. А именно:

1. Когато се кача в колата, никога не пали от първият път. В 90% от случайте пали от 2-3 път, но понякога се налага и по 5-6 пъти да въртя. Теорията, която имам за това е, че може да има проблем с атмосферите на бензиновата помпа. Това мое мнение идва и от втория проблем на колата.

2. Когато подам газ, колата се сеща какво да праи след 1-2 секунди, демек, неще да се форсира. Когато сменя предавките от 1ва на 2ра, има глъхнене, преди да започне да ускорява.

Мненията на псевдо монтьори по този въпрос са много - смяна на ангренажна верига, смяна на обтегателни конуси, реглаж на бутала, и т.н. Тъй като едната ми Алфа е с верига и е на повече от 300 000 км, много се съмнявам проблема да е с веригата (все пак не съм експерт и може и това да се окаже). На колата са и правени много диагностики и не излизат никакви грешки по запалителната система или по управлението на горивната система.

3. Този проблем е минимален, но все пак го има - докато си караш колата и всичко си е екстра, изведнъж радиото (фабрично) гасне и се пуска отново след 2-3 секунди. Проверих буксите и са си стабилно закрепени. Проблема е, че не го прави при специфични ситуации, а просто когато си реши. Някакви идей?

Предварително благодаря на всички отзовали се!

Поздрави!

Публикувано на: 19 Фев 2010 17:41
от penywise
Чисто теоритично през форума и дадената информация...

Проблема с паленето:
- запушена/запушени дюзи
- кофти гориво (освен, ако не го прави от по-дълго време)
- свещи
- стартер
- дистрибутурна капачка (не знам дали има?) + кабели до свещите
- стъпков мотор (?)
- бубина

Някои от горните може да бъдат и причина за по-късното възприемане на командата "подаване на газ".

Като цяло като включиш и датчици и всякакви видове кабели...
А и бордовия компютър...
И ламбда сондата...

Проблема може да идва почти от всякъде unsure.gif

А щом на "клюкарка" (диагностика) - не казва нищо колата, значи е изолиран случай.

Off-topic!
Имах проблем на Реното, който се изразяваше в "от-време-на-време" работа на 3 цилиндъра (от 4). Оказа се, че буксата за 4-тия цилиндър се е счупила пласмаската и чат-пат (при дупка да речем) - се "изважда и намества", давайки това прекъсване.

Но на място при тестове - грам проблем нямаше просто! На всички майстори дето съм я водил. Да не говорим, че беше скрита тая букса там дето слънце не огрява. По чист късмет намериха проблема...

Публикувано на: 19 Фев 2010 18:01
от botsos
Мерси за отговора.

Проблемът е, че не го прави от скоро - поне от 2-3 месеца (което изключва кофти гориво). Остава уикенда да се заровя по нея и да търся къде кой кабел какъв контакт дава (ебати словосъчетанието).

П.П. Някой може ли да ми каже, какво общо има ламбда сондата със запалването на мотора - тя следи стойности след запалването.....

Публикувано на: 19 Фев 2010 18:20
от diver
botsos написа:Мерси за отговора.

Проблемът е, че не го прави от скоро - поне от 2-3 месеца (което изключва кофти гориво). Остава уикенда да се заровя по нея и да търся къде кой кабел какъв контакт дава (ебати словосъчетанието).

П.П. Някой може ли да ми каже, какво общо има ламбда сондата със запалването на мотора - тя следи стойности след запалването.....
Директно няма, но сещай се 3 месеца ако колата е бачкала в сервизен режим, в както състояние е останалата част която има значение. От друга страна при крива ламбда, би трябвало да свети и чек енжина и да се хване на диагностика. Гасненето на радиото ме навежда на мъсълта по-скоро за накъв електрически проблем. Разбирасе може да е съвпадение и да няма общо. От друга страна на диагностика много ясно се вижда причината за незапалване Липса на гориво или искра Смени сервиза на първо време.

Публикувано на: 22 Фев 2010 11:56
от Espace&Yaris
Първо извади и почисти MAF сензора с MAF cleaner или както аз направих със спрей за почистване на карбуратори. Виж и свещите в какво състояние са. Странно е при тези симптоми как не е светнала check engine с някоя грешка.

Публикувано на: 22 Фев 2010 12:03
от b_d
Може и температурен датчик да провериш.

Re: Няколко проблема с Ярис

Публикувано на: 22 Фев 2010 19:04
от Uncle Dido
botsos написа:Моля модераторите да разчистят темата....

Готово.

Публикувано на: 23 Фев 2010 11:54
от SFINKS
да се потретя , смени си свещите като за начало , VVT I е доста чувствителен на тази тема :blah5: