Страница 1 от 2
ПРОБЛЕМИ С МАСЛОТО ВЕРСО 2,2Д
Публикувано на: 13 Фев 2010 15:18
от emil 2
МОЛЯ АКО НЯКОЙ ИМА ПРОБЛЕМИ С РАЗХОДА НА МАСЛО НА ВЕРСО 2,2Д ДА ГО СПОДЕЛИ .МОЯ АВТОМОБИЛ Е ЗАКУПЕН МАЙ 2009Г. И ДО ПЪРВАТА СМЯНА БЕШЕ ИЗГОРИЛ 1,5Л,АСЕГА Е НА 23000КМ И ВЕЧЕ Е
ИЗ ГОРИЛ 2Л.Т.Е. ДО ВТОРАТА СМЯНА НА 30000-ЩЕ СТИГНЕ 4Л.
ПРЕДВАРИТЕЛНО БЛАГОДАРЯ.
Публикувано на: 13 Фев 2010 17:07
от павел павлов
Колега какъв е стила ти на шофиране?Ако го настъпваш и държиш над 3000 оборота ще гори масло!И въпреки всичко ми се струва че е доста това което е изгорило..............!Маслото което ти слагат в Тойота, наливно ли е или бутилирано ?
Публикувано на: 13 Фев 2010 18:15
от jim_beam
не се шашкай,лека полека разхода ще почне да пада,но трябва да вземеш читаво масло.не карай с тойота наливното масло и не слагай в никакъв случай 10w масла.оптимално е 5w30/5w40,гледай по възможност да има спецификация C3 или поне B4!
има една малка вероятност твоят мотор да има дефектни сегменти,подменят се в гаранция,понякога заедно със целия блок(short block).рекламирай го за всеки случай в сервиза,но е възможно да искат само пред тях да го проверяваш,за да са сигурни.докато е в гаранция прави каквото ти казват от тойота,но маслото им е калпаво и го гори,защото отговаря само на B1-B2.
и още едно нещо ме притеснява,ако ще трябва да ти разглабят колата дали после ще успеят да я сглобят както си е билa.
ps:със същия полски двигател съм и разхода падна от 2-3л/15к в началото на 1л.
Публикувано на: 13 Фев 2010 19:33
от Scott
jim_beam написа:...гледай по възможност да има спецификация C3 или поне B4...
Само С3/С4, предполагам колата е с DPF.
Публикувано на: 14 Фев 2010 00:34
от Me4oKyX
Първо, маслото е гадно на Тойота, второ - 15000км са много за България - маслото става на гъз за толкова километри тук... Моята е карам често с 3000об и не ми гори повече от 3-400 грама от смяна до смяна, но и аз не карам повече от 8-9000км с едно масло. Но за Тойота маслото е нормално да го гори, при това, колкото си иска laugh.gif Нашето версо беше също така, но откакто слагам друго масло, не го пипа

И да отговоря на следващия ти въпрос - ДА, Тойота България могат да ти слагат скапано масло, въпреки, че са официален представител.... Те и китайски парктроник буклук слагат, но ти казват, че е италиански и горят като крушки .... така че, нищо да не те учудва и не очаквай чудеса, нито дори компетентно бораване с колата ти от Тойота Бг.... Успех и спокойствие

Публикувано на: 14 Фев 2010 00:45
от jim_beam
нищо че е с dpf колата,C3 има нищожни загуби от изпарение,B4 също не е лошо.както казва един немец много мъдро копеле по-добре след 200к да ти се скапе dpf-а отколкото след 100к двигателя,и това е истина!
ps:мечo арe дa не почвам пак: AGR-вентил made in vietnam,стартер made in italy,двигател+скорости made in poland и т.н. какво ли всъщност е made in japan?
ps1:пояснение:тойота маслото не е лошо,но има много високи загуби от изпарение,откъдето идва големия реален разход.доколкото си спомням някой тук от форума се беше наврял в тойота сервиза и какво да види-на варелите с масло тойота отдолу прозира надпис валволин.нищо лошо,само че аз реших да проверя доколко е читав оригиналния валволин 5w30 и го поръчах от германия.резултата беше плачевен-същия много висок разход около 2-3 литра/15к,т.е. между 2 смени.за по-сигурно се огледах в някой друг немски форум и какво да видя-потвърди се теорията за висок разход поради големия коефициент на загуби от изпарение.иначе това масло е доста евтино,но в тойота го таксуват скъпо.
aре прaвeтe си изводи,от мен толкова!
Публикувано на: 14 Фев 2010 11:01
от АВЕНСИСА
Един познат имаше същия проблем със същата кола и мисля,че му смениха мотора по гаранция,така,че най добре отиваи в тм ауто
Публикувано на: 14 Фев 2010 12:40
от Me4oKyX
jim - от маслото тук, до маслото при теб, разликата е от тук до небето и обратно.... Да не говорим за горивата.... А и нямам нищо против твоите идеи като цяло, но не си карал тук по-дълго време, за да усетиш за какви лайна става на въпрос. Нашия Рав4, същия като твоя, строши дюзите на 80хил.км, щото братчеда и той като теб викаше, че тойота си знаели и не пишело никъде.... Всичките ни други Д4Д-та нямат НИКАКВИ грижи, а те също не са изцяло Made in Japan..... Така че user manual-a не влиза в особена употреба по нашите красиви лунни пейзажи, наречени пътища... biggrin.gif Не споря, просто казвам факти, които вече са доказани, не само от мен, а и от много други съфорумници. И да, разликата от тукашното гориво, да това в Австрия, Германия и другите страни е ОГРОМНААААА!!! Зареждам по 2 тона нафта, директно от Лукойл в два бидона по 1тон. След 4-5 зареждания, на дъното има 2 пръста лайна и гомна.... Айде после ми говорете, че нямало разлика чак такаваа.... Правил съм кви ли не експерименти, просто ужаса тук е факт и просто и ясно си караш с добавките и сменяш маслото по-често, за да си пазиш двигателя. И да, всичко е до лична преценка, но аз не мога да не се грижа за колата си... Ако някой може - негова си работа, аз мойта си е гледам както трябва, троша я уж от каране с тоя бокс и APEXi филтър за въздуха и не ми пипа маслото, но то НЕ Е от Тойота..... И да, Тойота България продават предимно и най-вече лайна на безумно високи цени - кой както иска да го разбира, аз това съм го гледал в сервиза им, първо лице, не някой да ми го е казал..... Кой както го кефи, но фактите са си факти - тук сме в Българистан, така че това са нещата, които трябва се направят, за да нямате грижи и да дишате спокойно

Публикувано на: 14 Фев 2010 13:41
от jim_beam
Me4oKyX написа:... Зареждам по 2 тона нафта, директно от Лукойл в два бидона по 1тон. След 4-5 зареждания, на дъното има 2 пръста лайна и гомна...
ба ма.. му,е няма ли някакъв начин да се намери виновния,чрез тв ли,преса или по-нависоко?винаги съм бил за крумови закони отново,пък да видим после.проблема винаги е бил че няма отговорни за нищо,това трябва да се регламентира някак си чрез закони.
ако верно е така то да се кара дизелова кола си е чисто безумие,особено по-новите като знам какви цифри са частите.
значи би трябвало на всяко сервизно обслужване да се изисква сваляне и промивка на резервара.

Публикувано на: 14 Фев 2010 17:23
от slowtraveler
Нормално е да има утайка в горивото, и тази утайка би трябвало да се хване от горивния филтър.
И бензин да сложиш в прозрачен съд, ще видиш утайка след няколко дни...
Неслучайно резервоарите на бензиностанциите са конструирани така, че да имат мъртъв, неизточваем обем, в който да се събират утаената вода и кал.
Тази утайка би трябвало да е в нормални граници - според БДС/ ISO би трябвало да имаш около 120гр сухо вещество, около 1л вода и 0.5кг пепел(което като кал разбира се, че би могло да бъде и 2 пръста)...
Публикувано на: 14 Фев 2010 23:38
от rashkov
Колега, Емил,
за съжаление няма с какво да те успокоим. Моето ВЕРСО е точно като твоето от същата разпродажба, но го купих Март.2009.
Реално обяснение на ситуацията дават много хора тук, но фактите си остават.
Моето изяде 1.5л за първите 15000км. Не се разтревожих много, защото 10000км от тях бяха карани с 3000 оборота, т.е. 160км/ч. А се говори, че всички Д4Д-а при това натоварване си харчат. От турбината ли, от другаде ли .., но е факт.
ОК, разработи се, и днес на 25000км реших да видя маслото, защото твойта тема ме "възбуди". И кво виждам?!?! Маслото е под минимума на щеката. Т.е. отново 10% загуба. 1л. за 10000км и то при доста културно шофиране. Добре, че от ТМА ми бяха оставили 1 бутилка 5/30 почти пълна та я изсипах.
Сега чета и Jim Beam и мисля, че мотора вечно ще харчи. Според мен е страшно много за нова кола да харчи 10%, но не виждам решение. Чувам смяна на двигателя ....... Това да го видя в БГ - няма да го повярвам .....
На предстоящото сервизно обслужване ще понадигна глас, пък да видим кво ше ме баламосват.
Публикувано на: 15 Фев 2010 00:14
от jim_beam
колега,аз мисля,че до 1,5л/15.000км може да се приеме за нормален разход.все пак това е дизел,който се кара с много рядко масло.бензинова кола е съвсем друго,не може да става дума за сравнение.
този 2.2 мотор от полския завод е съвсем различен от стандартната представа за дизел,сегментите му са от специален материал,нещо подобно на тефлон.не ми се рови из немските форуми за точна информация,но всякакви експерименти с маслото са опасни.тойота са решили да наливат това тяхно масло и смятат 3л/15к за нормален разход.аз ви казвам от личен опит,че с едно качествено масло разхода се сваля на 1-1,5л това е.ако ти се вижда много трябва да се огледаш за бензинова кола,това е истината.това е нищо,ауди/vw tdi си носят с туби за доливане в багажниците,също mb cdi горят здраво.
ps:имаше на времето едни масла с молибденови съединения,те в никакъв случай не бива да се слагат на тоя двигател,пак информация от немците.!
случаите на сменени блок+сегменти не са много,става въпрос за дефектни сегменти на немската фирма kolben-schmid.те се зачекват и тогава губи страшно много масло.в общи линии причината за всички проблеми в тойота са 100% не японски компоненти!
Публикувано на: 15 Фев 2010 03:33
от Me4oKyX
Първо 5w30 е рядко масло и не е за БГ - поне 5w40, дори 10w40 синтетика

И не слагаш Тойота масло - сложи BP, Morris, Motul - нещо истинско и ще имаш минимален разход на масло.
А колкото до горивата - мога да ти снимам колко е бидона и да се обедиш със сигурност, че утайката по дъното далеч не е толкова малко, колкото трябва да е по стандарт... А да се оправят тези неща - няма как. Реално, Лукойл и Нефтохим предлагат горива с Евро4 и скоро Евро5 норми. Реално, горивата, които правят са наистина качествени, но по пътя до различните нефтопроводи и цистерни, се губят разни литри, а трябва все с нещо да се заместят, за да отговарят количествата в крайна сметка. Точи се от къде ли не, как ли не, а аз лично познавам един бивш петролен "купувач", който си купи едно селце малко, за да го направи скромно курортче..... Така че, ако можеш да измислиш реален начин, всичко това да се спре - евала от мен... То не е един, те не са двама тия дето дърпат ......Сипвайте си добавки за горивата и слагайте доказани масла, че да нямате грижи

Публикувано на: 15 Фев 2010 11:34
от COSTA
Давал съм си мнението по темата, но ето фактите отново. Със същото Версо Форте съм от май 2008г. на 11 хиляди, светва лампа на масло в Сърбия = смяна на маслото и прибиране в БГ - извод за тия километри бе изядено всичкото фабрично сипано масло, като нова. На 17 000 пак светва лампата - извод за 6хкм изядени 5 литра масло = ужас и бегом в сервиза, сманя за тяхна сметка уж с нов вид масло и наистина този път нямаше проблеми. Сега е сменено преди 6 хиляди в тойота Търново, вчера го гледах наполовина е, като гледам май към гаранционна смяна вървят нещата. казаха ми че ако продължава да харчи толкова много ще поръчат сегменти нови и като отворят двигателя ще преценят дали има проблем и съответно ще го сменят. Да видим!
Преди карах Авенсис и с него постъпвах както Мечо препоръчва - смяна извън сервиза на тойота на 8-9 хиляди и нямах грижи
Публикувано на: 15 Фев 2010 11:44
от jim_beam
чакай малко,доколкото знам лампата светва като отиде на минимума,а не като се изгори цялото масло.защото ако беше така както ти казваш двигателя още първия път просто е бил за смяна и то целия!някой да ме поправи,ако греша.