Страница 1 от 1
обърнати зимни гуми отзаде на предно
Публикувано на: 08 Фев 2010 22:56
от MEGAHARD
мислех и се чудих колеги, дали на автомобил с предни водещи колела за задните колелета не би ли било по-добре ако гумите имат посока, то да се обърнат срещу движението? или идеята е че грайфера с посока да захапва по-добре в завой и да държи задницата в желаната траектория.
п.с. имам предвид зимни гуми на сняг, за лятните е ясно че посоката е за да отвежда водата от сцепното петно.
Публикувано на: 09 Фев 2010 04:11
от Bass_Man
Можеш ли малко по-подробно да си разясниш идеята ?
Публикувано на: 09 Фев 2010 14:01
от PESHO OT MARS
Винаги когато съм гледал профила на зимната гума съм си представял че тя е такава за да СПИРА по-добре отколкото може да тръгва. Ако я обърнеш рискуваш според мен точно това. Не случайно например ако кола с предно неможе да изкатери определен баир назад значи никак няма да може.
Басс-ман профила на повечето е като на профила на борче (стрелка или каквато и да е асоциация) и посоката е такава че захапва на тръгване с с тяната част и все едно избутва снега навън, докато в обратната посока или при спиране "загребва" с широката част.
Но това май важи за не толкова много шарки гуми.
Публикувано на: 09 Фев 2010 15:36
от diver
PESHO OT MARS написа:..Не случайно например ако кола с предно неможе да изкатери определен баир назад значи никак няма да може.
.
Според мен това е по-скоро свързано с разпределянето на тежестта и редукцията, отколкото с посоката на шарката. Когато катериш масата отива назад а движещи са предните колела, съответно сцеплението е по-малко. Когато я завъртиш масата вече отива където са и задвижващите колела съответно сцеплението става по-голямо.. Така си мисля поне...
Публикувано на: 09 Фев 2010 18:35
от Kiki
Ако обърнеш посоката на движети на гумата, при спиране на сняг тя ще събира снега под себе си вместо да го отблъсква.
Публикувано на: 09 Фев 2010 19:20
от slowtraveler
Колеги, гумите с посока на въртене се слагат така, че при нормално въртене да изхвърлят вода/киша извън контактната площ на гумата.
Това спомага за по-висока скорост на аквапланинг, и съответно - по-голяма безопасност.
Няма такова понятие като 'захапване'...
Една 'обърната' гума ще излезе в аквапланинг на много по-ниска скорост от тази, която се върти в правилната посока.
Представете си го така - при правилна посока 'борчето' насочва водата/кишата от средата по 'клонките' настрани.
А ако е обърната гумата - 'клонките' ще събират водата/кишата и ще я насочват към центъра на гумата. И когато събраното количеството вода/киша стане голямо, гумата ще загуби контакт с пътя...
Другите гуми - с 'външна' страна пък използват това, че външната част на външната гума при завой е по-натоварена и практически понася почти цялата тежест на автомобила.
Затова обикновено там слагат само надлъжни канали (като сликове) или по-големи плочки, за да има по-добро поведение гумата на сухо при сериозно натоварване в завой...
Публикувано на: 11 Фев 2010 21:15
от MNK
Идеята за обръщане на гумите е интересна. Трябва да се подшушне на някой конструктор. Къде им е бил акъла до сега, не се сещам...

Майтап, колеги. Да не се разсърдите.
...
Публикувано на: 12 Фев 2010 01:01
от rudolf
мисля че схванах идеята на колегата:
.....но няма смисъл---при недвигателно колело и спиране -то не копае в обратаната посока,,а при блокиране-посоката на шарката няма да работи така или иначе,,,
Публикувано на: 12 Фев 2010 07:25
от slowtraveler
Идеята е ясна, ама когато е обърната посоката, имаш ли скорост и вода/киша, гумата така и така няма да има контакт с пътя - ще си 'плува' отгоре...
