Страница 1 от 3

въздушен и гпривен филтър

Публикувано на: 08 Фев 2010 17:42
от kikooo
здравейте колеги.моля кажете ми на колко километра се сменят ваздушния и горивния филтър на корола версо 2.0-д4д :help:

Публикувано на: 08 Фев 2010 21:55
от павел павлов
30000 км!Имам една експлоатационна книжка на английски ,мога да я подаря на някой ако е мераклия!

Публикувано на: 08 Фев 2010 22:07
от Uncle Dido
Каране градско в София - въздушен, горивен и маслен - на 8К максимум.

Заедно с маслото.

Публикувано на: 08 Фев 2010 22:10
от павел павлов
За София може.... guns.gif Аз си ги сменям на 30 000 км и нямам ядове!Маслото на 15 000 км!

Публикувано на: 08 Фев 2010 23:00
от MEGAHARD
Въздушния може да се поиздухва с компресорче или да се поотупва от прахоляка. Изминатите километри не са критерии са смяната му.

Публикувано на: 09 Фев 2010 02:42
от Me4oKyX
Как ги смятате тия 15000км с едно масло.... И чистене на филтъра.... Без да се обижда някой, но това са глупости на, ама пълни и много лоши за колата.... В София или не, въздушния става на гъз за няма и 10000км.... Никъв компресор, никво издухване, защото има голям шанс да скъса материята и през дупките минават по-големи буклуци - смятайте кво прави на колата това.... А маслото се скапва доста по-бързо с нашите горива, отколкото в Англия, така че тия не ги бройте за много достоверни книжките :thumbsup: Още повече, че нивата на чистота в градове и извън тях в Европа, нямат НИЩО общо с тези из България.... Така че, сменяйте през 8-10 хил.км и не си правете глупави експерименти, за някви 20-30лв wink.gif

Публикувано на: 09 Фев 2010 10:05
от diver
MEGAHARD написа:Въздушния може да се поиздухва с компресорче или да се поотупва от прахоляка. Изминатите километри не са критерии са смяната му.
Перник Перник....

Публикувано на: 09 Фев 2010 10:09
от jim_beam
в австрийската книжка на рав4 за 2.2д4д пише следното:

възд. филтър нормален режим-смяна на 60.000км
горивен филтър нормален режим-пак на 60.000км
само вътрешния филтър(на климатика) на 30.000км.

при утежнен режим,тук поясняват :
такси,много оффроад,много теглене на ремаркета,много прашно,много аутобан с висока скорост,много км на голяма надморска височина(над 1200м ли беше) да се сменят на 50% от нормалния режим.
значи би трябвало 30к за вас да е интервала.
ако се сменя по-начесто няма лошо,но надали е необходимо.

ps:забравих нещо интересно: маслото на ск. кутия при нормален режим го дават само да се проверява нивото на 60.000км.ако колата се експлоатира в утежнен режим обаче да се сменя на всеки 60.000км!става въпрос за прословутата 6-ст. полска кутия.

Публикувано на: 09 Фев 2010 10:22
от Petar
Zaedno s masloto smeniam vyzduhen filtyr na 10 000 km. .Goriven na 40 000 km.

Публикувано на: 09 Фев 2010 13:18
от kikooo
мерси колеги за отговорите, а като стана дума за филтъра на купето той каде се намира ,как се вади . той един ли е за купето и за климатика или са два отделни?

Публикувано на: 09 Фев 2010 13:22
от павел павлов
Под жабката е филтъра за купето!Сваля се вратичката на жабката и филтъра се вижда веднага!Много е елементарно и става бързо!!

Публикувано на: 09 Фев 2010 15:00
от drishko
Fido Dido написа:Каране градско в София - въздушен, горивен и маслен - на 8К максимум.

Заедно с маслото.
Трябва през 2 месеца да съм в бокса, защо да го сменям на 8,000 при положение, че е пълна синтетика?
Въздушен и маслен при всяка смяна на маслото - 15,000, а горивен през път - 30,000.

Публикувано на: 09 Фев 2010 15:13
от diver
drishko написа:
Fido Dido написа:Каране градско в София - въздушен, горивен и маслен - на 8К максимум.

Заедно с маслото.
Трябва през 2 месеца да съм в бокса, защо да го сменям на 8,000 при положение, че е пълна синтетика?
Въздушен и маслен при всяка смяна на маслото - 15,000, а горивен през път - 30,000.
Имало е месец в който два пъти съм сменял масло и накладки на джипа, а ти ако искаш сменай масло и на 30 000км ако ще двойна пълна синтетика да са... Ще ми снимаш ли опаковката маслото с което караш и на която пише сменя се на 15000км, леле па на дизел...

Публикувано на: 09 Фев 2010 15:20
от drishko
Колата е на 120,000 км, маслото е Есо 5W40, така е предвидено в сервизната книжка, така ми го сменят в сервиз.
Ако за 120,000 км, сменям през 8,000км, това са 15 смени срещу 8, който съм направил аз... Сметни си маслото, филтрите и тн... Сметни и че аз тая кола няма да я карам вечно и разбери, че тия 8,000 км са прекалено малко и в крайна сметка си назад с парите.

Публикувано на: 09 Фев 2010 15:22
от CuMo
Моите втори масло, възд. филтър и маслен филтър смених след около 8-9хил км.
Само 1000км каране зимата в "лайната" по пътищата са достатъчни въздушния филтър да засмуче достатъчно мръсотия. Верно, като го извадих не беше нещо фрапиращо, но необходимо ли е да се стига до там?
От маслото не бях доволен и го смених с друга марка, а като за стар автомобил като моя - 13г. пробег с едно масло повече от 10-12 000км някак си ми се струва опасно.. rolleyes.gif