Страница 1 от 3

Твърд педал на спирачка 3-4минути след изгасяне на двг

Публикувано на: 06 Фев 2010 20:18
от primus
Става въпрос за Corolla 1.6vvti, 2004

Теста е следния:
1. Държиш двигателя 1-2 минути запален
2. Гасиш двигателя
3. Чакаш 3-4 минути
5. Натискаш спирачката
-> Педала е твърд още от първото натискане,
а не от третото както се очаква да бъде

При изгасяне на двигателя и натискане на спирачката веднага
педала не е твърд (т.е. втърдява се съвсем от 3-тото натискане)

Моето предположение е в така наречения 'vacuum check valve' или
вакуумен клапан на спирачния усилвател, но не съм имал време
да го проверя. На вънешен вид не изглежда да има проблем,
но... за да знам, че функционално е ок, трябва да го сваля ...

Ако имате други предположения или решение на проблема,
ще се радвам да ги чуя ! wink.gif

Благодаря предварително :thumbsup:

Публикувано на: 06 Фев 2010 21:16
от b_d
Или това, което предполагаш, или педалът ти не е регуриран както трябва и оттам изпуска. По-скоро е първото.

Публикувано на: 06 Фев 2010 22:53
от Toyota forever
какво значение има кога се втвърдява? Спира ли както трябва? Всичко наред ли е със спирачките, че се притесняваш за втвърдяване на изключен мотор.

Публикувано на: 07 Фев 2010 08:17
от b_d
Спирачките ВИНАГИ трябва да НАПЪЛНО изправни! Прав е колегата да се притеснява и да иска да ги оправи - не е ясно дали някога няма да му се наложи да спре с изгаснал двигател.

Публикувано на: 07 Фев 2010 09:29
от diver
Toyota forever написа:какво значение има кога се втвърдява? Спира ли както трябва? Всичко наред ли е със спирачките, че се притесняваш за втвърдяване на изключен мотор.
Представи си че ти се наложи да те теглят и тези 2-3 спирания са ти важни...Да не говорим, че лично мен би ме притеснил факта, че по някаква причина налягането точно на спирачките се губи неизвесно къде и как...

Публикувано на: 07 Фев 2010 10:39
от slowtraveler
Мен не би ме притеснил горния факт.
3-4 минути не са никак малко време. Самата система не е чак толкова херметична, че да държи подналягане с часове.
Като ме теглят аз си знам, че сервоусилвател нямам. Какво ще те спасят 3-4 натискания със сервоусилвател при теглене??
Напротив - още в началото натискам няколко пъти спирачките за да няма никакъв вакуум и да съм подготвен какво усилие трябва да упражня на спирачките. Теглили са ме с тежък микробус, и пак спирачното усилие е било достатъчно.
@bad_dog - предполагам, че при току що изгасен двигател колегата няма да има проблем да си спре така както е по инструкция - еднократно силно натискане на педала до пълно спиране на автомобила. Пък ако е любознателен - може да се убеди сам, че дори и без сервоусилвател при сериозно натискане на спирачката, колелата ще блокират...
Не бих пипал нищо по системата ако не се влошава...

Публикувано на: 07 Фев 2010 10:44
от asenasy
Мекия педал на спирачкаата се осигурява от серво усилвател на спирачната система. Той работи благодарение на вакуумната система свързана с двигателя. Самата система е доста разклонена посредством различни маркучи и разширителни казанчета. Повредата на тази система или липсата на вакуум води до вдървяване на педала. Спешно си провери маркучите за вакуум системата, задължително ги усукай за да си сигурен, че не са нацепени.
Аз имах този проблем като при Нисана тази система е свързана и с лампата на таблото за ръчната спирачка. Ефекта е като цвето музика светва и гасне когато си пойска. Неприятното е, че те оставя на моменти с твърд педал, особено ако изгасне двигателя.
В твоя случай не задържа достатъчно вакуум в системата и сервото не работи.

Публикувано на: 07 Фев 2010 11:08
от primus
Така, говорим за разхерметизиране на спирачния усилвател когато
двигателя е изключен. Производителя не е проектирал усилвателя
да стои през цялото време разхерметизиран, напротив, много рядко
се очаква да е в такова състояние. Така, че ще гледам да оправя
проблема максимално бързо. Иначе не ме бърка колата спира и
без вакуум в усилвателя ..., но със сигурност дълготрайна употреба
по този начин ще навреди и на други компоненти.
А и ако проблема се окаже вакуумния клапан:

Изображение

Става въпрос за ремонт, който струва 20-30лв, да не говорим, че мога
да го сменя сам и цената ще падне още...

При запален двигател няма проблеми, което ме наведе на мисълта,
че просто клапана изпуска, нещо което не може да се наблюдава
когато двигателя е запален. Т.е. утечката е прекалено малка
и се компенсира с постоянната декомпресия от двигателя.
Всъщност даже ако проблема е, че клапана не задържа вакуума,
не би трябвало да се наблюдава проблем при запален двг.

Публикувано на: 07 Фев 2010 11:10
от kohinora
Като ме теглят аз си знам, че сервоусилвател нямам. Какво ще те спасят 3-4 натискания със сервоусилвател при теглене??
Напротив - още в началото натискам няколко пъти спирачките за да няма никакъв вакуум и да съм подготвен какво усилие трябва да упражня на спирачките. Теглили са ме с тежък микробус, и пак спирачното усилие е било достатъчно.



Това за тегленето по пътищата го има МАЙ само в България. Мисля,че трябва да го забранят. На всички се е случвало,изведнъж пред него да има кола,без светлини,без обозначения,на бавна скорост и когато я изпревариш разбираш,че я теглят. Ами като се скъса въжето или се опита да спре а стоповете не работят,ами като вземе да включва на скорост за да запали. По-страшно е от циганска каруца на пътя. Аварирала кола,само на колесар или камионче. Не си представям две коли да се дърпат и влачат през центъра на Виена.

Публикувано на: 07 Фев 2010 18:26
от Kiki
Според мен няма никакъв проблем със спирачките.

Педалът е мек докато има вакум в сервото.

Като загасиш двигатиля в сервото остава вакум точно за 2-3 натискания. След това вакумът свършва и педалът става твърд.

На всички коли които съм карал е било така.

Публикувано на: 07 Фев 2010 18:43
от primus
Kiki написа:Според мен няма никакъв проблем със спирачките.

Педалът е мек докато има вакум в сервото.

Като загасиш двигатиля в сервото остава вакум точно за 2-3 натискания. След това вакумът свършва и педалът става твърд.

На всички коли които съм карал е било така.
Не си прочел внимателно теста и резултата.

Публикувано на: 07 Фев 2010 19:21
от slowtraveler
По принцип правилно си се ориентирал за клапанчето, уплътнението му, или мембраната на сервото.
Ако пробваш 10-20 сек след изгасване на двигателя, нямаш ли 2-3 натискания преди да се втвърди педала?
Предполагам, че ще можеш да натиснеш 2-3 пъти...
Затова и мисля, че нямаш никакъв проблем със системата.
Според теб колко време трябва да държи вакуума една такава не съвсем плътна система? Тя не е предвидена да действа толкова дълго време след изгасване на двигателя.

Публикувано на: 07 Фев 2010 20:02
от primus
slowtraveler написа:По принцип правилно си се ориентирал за клапанчето, уплътнението му, или мембраната на сервото.
Ако пробваш 10-20 сек след изгасване на двигателя, нямаш ли 2-3 натискания преди да се втвърди педала?
Предполагам, че ще можеш да натиснеш 2-3 пъти...
Затова и мисля, че нямаш никакъв проблем със системата.
Според теб колко време трябва да държи вакуума една такава не съвсем плътна система? Тя не е предвидена да действа толкова дълго време след изгасване на двигателя.
Май и ти не си прочел теста и резултата внимателно tongue.gif

Първо сравнявам поведението с други тойоти, които съм карал
и не можеш да ме убедиш, че поведението на спирачката е нормално,
след като на Пасеото от подписа ми, дори да не е карано седмица,
първото натискане на педала е меко, т.е. системата не е разхерметизирана
въпреки изминалото време.
После щах да се съглася с тебе ако в ръководството на колата пишеше:

'Ако двигателят угасне по време на движение, можете да спрете
автомобила с нормален натиск на спирачния педал, но не
по-късно от 3-4минути след угасване
'

biggrin.gif

а то пише следното:

Изображение

wink.gif

все пак днес не намерих време да пробвам въпросният клапан
и може би ще прибегна направо до майстор през седмицата...

Публикувано на: 07 Фев 2010 20:11
от Scott
primus написа:Май и ти не си прочел теста и резултата внимателно...
A ти сигурен ли си че теста ти е коректен. Аз пък не видях никъде в посоченото от теб ръководство да се говори за дни или часове. Елементарната логика говори в полза на минути - ако двигателя ти угасне в движение, не вярвам да чакаш с часове преди да спреш нали? Има една хубава поговорка - което не е счупено, не се опитвай да поправяш. biggrin.gif

Публикувано на: 07 Фев 2010 20:15
от primus
Мисля, че някой хора пишат за да си увеличат брояча на 'мненията'
biggrin.gif