Страница 1 от 1

"Заводско ограничение"

Публикувано на: 03 Фев 2010 10:38
от Dizzle
Здравейте,чувал съм много мнения от сорта "Като минеш 10 000/25 000км... падат заводските ограничения и колата се "отпушва"... Като минах 10 000, 15 000, 20 000 никаква разлика не усетих.Снощи ги направих 25 000 и тепърва ще пробвам има ли разлика. Та това само някакви митове ли са или реално в ЕКУ-то настъпват някакви промени??

Re: "Заводско ограничение"

Публикувано на: 03 Фев 2010 11:17
от Creep
Dizzle написа:Здравейте,чувал съм много мнения от сорта "Като минеш 10 000/25 000км... падат заводските ограничения и колата се "отпушва"... Като минах 10 000, 15 000, 20 000 никаква разлика не усетих.Снощи ги направих 25 000 и тепърва ще пробвам има ли разлика. Та това само някакви митове ли са или реално в ЕКУ-то настъпват някакви промени??
И аз се присъединявам към въпроса. Според мен единственото ограничение е това за максималните обороти, което си е еднакво от самото начало... Иначе не мога да си представя какво друго ограничение може да има и как ще е реализирано?!

Публикувано на: 03 Фев 2010 11:35
от Ael
При мен след 15к се усети разлика ,колата стана по динамична , мотора като чели вече не беше толкова тромав,в ниските обороти наемаше повече. Иначе като мощност не съм разбрал да има разлика, преди 15 спираше да набира на 193км и след 15 пак не можах да дигна повече.

Публикувано на: 03 Фев 2010 18:53
от slowtraveler
И аз не съм усетил някакво отпушване (колата е на 35х.км)...
Разбира се, че има известно разработване, напасване на детайлите, което е нормално за всеки механизъм.
И разбира се влияят следните фактори:
първите няколкостотин километра колата я жалиш (разработваш).
Съответно Еку-то се настройва за този стил на каране.
Като спреш да я жалиш (различно при различните шофьори 1-10х.км), ЕКУ-то пак се пренастройва за няколкостотин километра, и тогава вече е в оптимален режим (докато изключиш акумулатора, и тогава пак трябват няколкостотин километра за да се пренастрои ЕКУ-то)...
Поведението на автомобила се променя осезателно и това може да е създало някому впечатлението, че са 'паднали заводските настройки'.
Втория фактор - в началото не си свикнал с автомобила, и не го юркаш толкова (или поне не толкова оптимално). След известно време вече си правиш каквото си искаш с автомобила, не се притесняваш да го вкараш в обороти и затова ти се струва, че повече върви biggrin.gif

Публикувано на: 04 Фев 2010 18:22
от tntony
Чувал съм че в ДАЧИЯ които са на лизинг им слгат някакво ограничение на оборотите и това било по искане на лизингодателя с цел да не стопиш двигателя за 2- 3 месеца и после да я върнеш на лизинговата къща и да им кажеш че не си в състояние да плащаш , а да притежават вече една МОРГА с умряли 20 коня

Публикувано на: 04 Фев 2010 19:11
от Genuine Modest
@tntony: А лизингодателят не слага ли максимален брой километри, които можеш да караш за година? Щото тук така си гарантират, че ако им върнеш колата без да можеш да си платиш ще си избият парите, като я продадат.

Публикувано на: 04 Фев 2010 19:51
от slowtraveler
Лизингодателя няма никакви изисквания тук, освен да си плащаш пълно автокаско..

Публикувано на: 04 Фев 2010 20:00
от kickata
slowtraveler написа:Лизингодателя няма никакви изисквания тук, освен да си плащаш пълно автокаско..
Освен ако не е взета на оперативен лизинг. Там я караш 3 години и я връщаш, като не можеш да навърташ повече от 100 000 км. за тези 3 години.

Публикувано на: 05 Фев 2010 13:09
от tntony
За VW в лизинга пишеше че колата е тяхна собственост и ТИ нямаш право да правиш никакви промени по колата и си здължен освен каско, лизинга и, да си сменяш и консумативите в техните сервизи и ако те разберат че ти си недобросъвестен ползувател на тяхната собственост могат всеки един момент да си я поискат незабавно .

А за ДАЧИЯ знам че ако при 6000 оборота си в червено то някои лизингови къщи ги ограничават на 5000

Публикувано на: 05 Фев 2010 19:18
от Dizzle
предлагам да се върнем към темата някой ако знае нещо

Публикувано на: 08 Фев 2010 04:01
от dil
Чувал съм от приятел ОНДАджия, че на ХХХХ км в официалния сервиз донастройват ECU-то и съответно поведението на колата се променяло чувствително.

Публикувано на: 14 Фев 2010 17:47
от steel1978
Не знам дали е внушение ,но като минах 15к и на мен ми се стори ,че колата стана по-пъргава.Преди като дам газ при 2к оборота до 2,6к ги правеше по-бързо от колкото от 3к до 3,6к където е макс мощността.Сега вече е обратно,но може и да си внушавам,защото преди избягвах да я настъпвам много.

Публикувано на: 15 Фев 2010 12:28
от kopche
Не съм забелязал някаква разлика. И да има е минимална и се дължи на разработването на механизмите. ЕКУто също се самообучава и променя работата си, но фрапиращи разлики като претърколиш 10/15/20К км не очаквай.