Страница 1 от 3
Затягане на волана Карина
Публикувано на: 30 Яну 2010 20:37
от Siviq
Здравейте,
от няколко дни ми се яви следния проблем: когато въртя волана на колата се усеща едно силно затягане на волана (все едно хидравличната помпа не работи) и след това се нормализира. Независимо дали въртя за десен или ляв завой това затягане го има. Лошо е че при движение и в завой волана понякога не се връща сам а остава на затегнатото половение и трябва аз да го връщам в неутрално положение. Масло в съда има. Няма никакви течове от системата. Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем ще съм благодарен на някакъв съвет че вече не знам какво да проверя. Мерси предварително

Публикувано на: 30 Яну 2010 21:00
от LEXUS
Това ти е от карето на волана.То предполагам трябва да ти потропва някъде в колонката на волана. Щом ти затяга , го смени,щото може да блокира в някой завой и да не го вземеш,или го смажи.
Публикувано на: 30 Яну 2010 21:04
от Siviq
Потропване не усещам, но това за завоя е сериозно. Дефекта се получи докато естествено не бях на паркинга пред нас. Та се прибирах 10-на километра, през които завоите бяха доста натоварващи... за малко да взема два три завоя направо. Ако се окаже карето на волана, предполагам няма да е скъпо като смяна и част. Нямам условия да го ремонтирам на паркинга...
Публикувано на: 30 Яну 2010 21:46
от zi_zi_top
Цената само на карето е около 450-500 лв. Така, че не бързай с купуване на части преди да си установил точната причина за проблема.
Цената на труда е според сервиза.
Публикувано на: 30 Яну 2010 22:22
от LEXUS
Стига,той ще си вземе каре за полуоска по-евтино. Предполагам си виждал за кое каре говорим- това на пръта на волана,то е малко и съвсем не скъпо.
Публикувано на: 30 Яну 2010 22:46
от zi_zi_top
Знам за кое каре говориш, намира се над педалите. Толкова струва за моята Корола и то не в ТМ Ауто, а от другиге магазини-доставчици.
Преди 2 години ми се беше появило чукане в кормилния вал и бяха започнали да ме "сапунисват" от кормилна рейка до каре на вала, та тогава се интересувах от цени на части. После се оказа, че проблема е елементарен и често срещан - луфт в шлиците на вала - и го реших с един пръст и малко медна грес (от тогава няма чук, няма мук biggrin.gif ).
А колегата не е споделил каква му е Тойотата

? По това, че говори за хидравлична течност предположих, че става дума за Авенсис и едва ли неговото каре е по-евтино.
Публикувано на: 30 Яну 2010 22:50
от miLen4o
zi_zi_top написа:Знам за кое каре говориш, намира се над педалите. Толкова струва за моята Корола и то не в ТМ Ауто, а от другиге магазини-доставчици.
Преди 2 години ми се беше появило чукане в кормилния вал и бяха започнали да ме "сапунисват" от кормилна рейка до каре на вала, та тогава се интересувах от цени на части. После се оказа, че проблема е елементарен и често срещан - луфт в шлиците на вала - и го реших с един пръст и малко медна грес (от тогава няма чук, няма мук biggrin.gif ).
А колегата не е споделил каква му е Тойотата

? По това, че говори за хидравлична течност предположих, че става дума за Авенсис и едва ли неговото каре е по-евтино.
Още в името на темата е споменато каква му е тойотата.
Публикувано на: 30 Яну 2010 22:52
от zi_zi_top
Вярно, ама година, модификация ...???
Публикувано на: 30 Яну 2010 23:00
от miLen4o
zi_zi_top написа:Вярно, ама година, модификация ...???
Тука вече ме хвана на тясно biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Re: Затягане на волана Карина
Публикувано на: 31 Яну 2010 11:16
от MEGAHARD
Siviq написа:Здравейте,
от няколко дни ми се яви следния проблем: когато въртя волана на колата се усеща едно силно затягане на волана (все едно хидравличната помпа не работи) и след това се нормализира. Независимо дали въртя за десен или ляв завой това затягане го има. Лошо е че при движение и в завой волана понякога не се връща сам а остава на затегнатото половение и трябва аз да го връщам в неутрално положение. Масло в съда има. Няма никакви течове от системата. Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем ще съм благодарен на някакъв съвет че вече не знам какво да проверя. Мерси предварително

Възможно е да се е натрупал лед м/у предната гума и подкалника.
Публикувано на: 31 Яну 2010 16:18
от cokata
Най-вероятно е карето!и аз имах същия проблем,е още не съм го сменил ама в най скоро време ще го направя

Публикувано на: 31 Яну 2010 19:37
от LEXUS
zi_zi_top написа:Преди 2 години ми се беше появило чукане в кормилния вал и бяха започнали да ме "сапунисват" от кормилна рейка до каре на вала, та тогава се интересувах от цени на части.
Те от рейка почват в сервиза на ТМ-Ауто, та тогава стигат до карето!!!...но нали японците плащат гаранционен сервиз или пък клиентът ще е натоварен след гаранционно-почват от най-сложното и стигат до най-простото-типично за мързеливи и безотговорни майстори. Проблемът може да се реши със смазване на карето,защото при новите Короли потропването се появява заради недостатъчна грес,която изтича,но не съм чувал за затягане на волан при новите.
zi_zi_top написа:После се оказа, че проблема е елементарен и често срещан - луфт в шлиците на вала - и го реших с един пръст и малко медна грес (от тогава няма чук, няма мук biggrin.gif ).
Да,затова предложих на колегата с Карината да смаже карето,но ако карето е разбито много,е по-добре да се смени,особено като затяга волана. Може да пробва да го смаже и ако затягането изчезне,да кара още.
Публикувано на: 31 Яну 2010 21:04
от 4a-fe
Защо, всички решихте, че е от каренцето, аз имах същия проблем преди време, бях решил че помпата е заминала но смених маслото, в старото имаше доста боклуци, налях ново масло и проблема се реши.
А също така, такова затягане може да се получи от заминали лагери на макферсоните.
Публикувано на: 31 Яну 2010 23:14
от zi_zi_top
zi_zi_top написа:Цената само на карето е около 450-500 лв. Така, че не бързай с купуване на части преди да си установил точната причина за проблема.
Не съм казал, че със сигурност е карето, НАПРОТИВ!
Публикувано на: 31 Яну 2010 23:46
от Bass_Man
4a-fe написа:Защо, всички решихте, че е от каренцето, аз имах същия проблем преди време, бях решил че помпата е заминала но смених маслото, в старото имаше доста боклуци, налях ново масло и проблема се реши.
А също така, такова затягане може да се получи от заминали лагери на макферсоните.
Не сме го решили но е много вероятно да е от там . Може и да е от лагерите на макферсона . Но от помпата/маслото няма как да ти стегне волана .