Страница 1 от 1

ниско ниво на маслото - авенсис 2006

Публикувано на: 28 Яну 2010 18:12
от iovkito
Здравейте колеги! Авенсиса не беше каран около 3-4 седмици поради лошото време в Добрич. Днес преди да запаля колата погледнах маслото и останах много учуден - беше под минимума . Имах идея вече да не ходя в сериза на тойота за поддръжка , защото така и така след 4000 км изтича гаранцията. Имате ли някакви идеи от какво може да е тази загуба на масло ? Ходих до Германия и 5000 км са минати само със скорост над 160 , не знам турбината колко масло може да изгори , но щом маслото е под минимума не знам колко има в двигателя - вероятно 3-4 литра. Какво ще ме посъветвате , да си го сменя сам с масло мотул 5в30 или да отида пак в сервиза на тойота и да не рискувам последните 4000 км от гаранцията колата да се повреди? Колата е авенсис 2006 д4д 126 коня дизел.

Публикувано на: 28 Яну 2010 18:29
от Kiki
Колега, този двигател събира 5.9 литра масло.
Когато се кара с такава скорост си го гори. Явно не си чел коментарийте във форума по този въпрос.
Загубата на масло не е от това, че не си го карал две седмици, а от това, че си го карал много километри със 160.
Колкото до това, дали да го смениш, ако маслото има още ресурс само си долей и си карай. :thumbsup:

Публикувано на: 28 Яну 2010 20:26
от iovkito
Маслото е на 11 000 км , по принцип го сменям на 15 000 км. Значи да не се притеснявам , направо да си взимам масло и да си го сменям вече сам?
И още един въпрос , когато си сменям сам маслото , трябва ли да се занулява някаква инспекция или колата чак такива екстри няма ?

Публикувано на: 28 Яну 2010 22:40
от Kiki
iovkito написа:Маслото е на 11 000 км , по принцип го сменям на 15 000 км. Значи да не се притеснявам , направо да си взимам масло и да си го сменям вече сам?
И още един въпрос , когато си сменям сам маслото , трябва ли да се занулява някаква инспекция или колата чак такива екстри няма ?
Нищо не се занулява.Сменяй и карай смело.
Само не забравяй, че с маслото се сменя и маслен филтър, въздушен филтър, горивен филтър/на 30 000км/, а защо не и поленов /филтъра на купето/.

Публикувано на: 28 Яну 2010 22:50
от iovkito
Благодаря за отговорите колега! Обезателно ще сменя маслен и въздушен , а този на купето си го сменям като вземе да духа по-слабо вентилатора.

Публикувано на: 29 Яну 2010 00:00
от rashkov
колата е перфектна. изгорила е маслото от многото хвърчане по аутобаните. Всички Д4Д над 150-160км/ч подчват да си харчат с кеф. Само си долей 1 кило и след 2-3000км си го смени.

Публикувано на: 29 Яну 2010 20:39
от tihomirn
мойта е 2006 но е 2.2 д4д .нищо не съм доливал а е юркам като чужда булка нали за това е кола.не съм доливал сигурно гори масло то е ясно но не съм доливал.не знам но мойта има и зануляване на смяната на маслото но оригинално е направено на 30000 км светва един гаечен ключ изкара ми акъла на карнобат посока софия.прочетох в книжката и се успокоих че показва че съм за смяна на масло но аз вече го бях сменил малко преди 30000км така е има зануляване нещо беше ключа на първа степен после копчето за километрите абе в тойота го правят безплатно

Публикувано на: 30 Яну 2010 14:58
от iovkito
Днес смених маслото в гаража , колата си промени малко звука :) Взел съм и един литър масло за резерва , ако се наложи доливане. 7 литра масло мотул 5в30 , маслен филтър , въздушен филтър , добавка за дизел - 196 лв. Смятах , че за същото нещо в сервиза на тойота ще ми вземат 330лв.

Публикувано на: 30 Яну 2010 19:27
от Kiki
iovkito написа:Днес смених маслото в гаража , колата си промени малко звука :) Взел съм и един литър масло за резерва , ако се наложи доливане. 7 литра масло мотул 5в30 , маслен филтър , въздушен филтър , добавка за дизел - 196 лв. Смятах , че за същото нещо в сервиза на тойота ще ми вземат 330лв.
И си е така. :thumbsup: Дори и повече.