Страница 1 от 2
ДАЛАВЕРИТЕ НА ТОЙОТА - СОФИЯ
Публикувано на: 28 Яну 2010 17:28
от Boiko
Нека накратко Ви опиша преживяното във фирмените сервизи на Тойота в София:
Колата ми е Тойота Ленд Крузер - 120 на 105 000км.
На 105 000км по сервизна книжка се прави обслужване тип А, което включва смяна на масло и филтър. В двата сервиза на София искат на тези километри да се сменят всички ремъци, вкл. и ангренажен + антифриз и спирачна течност, което по сервизна книжка се прави на 150 000км., което е заложено от производителят. Доводът им беше, че пътищата в БГ били лоши. Естествено отказах да сменя частите и ми откриха разбит лагер на предно колело. Когато го поръчах, ми казаха, че този ремонт ще ми струва 1275лв. Оказа се, че с лагера сменят и цялата главина, като казват че нямало начин да се избие лагера от главината и били вървели комплект ( което е пълна глупост ).
След като отидох в друг град, но пак във фирмен сервиз на Тойота смених лагера без главината + два тампона на стабилизиращата щанга, за което ми взеха 775, 55лв.
Оказа се, че лагера може да семени съвсем спокойно без да се сменя главината. И в същият сервиз ми обясниха, че смяната на ремъците и горе посочените части се сменят на 150 000км., както препоръчва производителят на Тойота
А сега ми кажете, къде аджеба да си търся правата???
Публикувано на: 28 Яну 2010 21:07
от kiko
Комисия за защита на потребителя! Плачат за там. И не само те, и други представителства на други марки правят същото... В Абсурдистан всичко е възможно за съжаление....
Публикувано на: 28 Яну 2010 21:52
от Uncle Dido
Публикувано на: 29 Яну 2010 00:30
от Raya
тук
http://www.egov.bg/page/main/index.faces
можеш онлайн да драснеш едно оплакване
Публикувано на: 29 Яну 2010 19:19
от Toyota forever
На комисията на потребителя няма какво да им каже при положение, че не е извършен някакъв ремонт. При жалба при тях се представя документ за извършено нарушение. А това което може да направиш е да изпратиш някакво запитване до централен дилър на тойота, примерно за европа и да им разясниш за какво става въпрос. Поне сега с кеф може отидеш в софииския сервиз и да им нашокаш канчетата.
Публикувано на: 30 Яну 2010 15:19
от kiko
Как да няма какво да каже на КЗП, ако колата е закупена от този дилър и в сервизните документи пише кога трябва да се извърши смяната на тези детайли, а те искат по-рано да го направят, тогава излиза, че те зарибяват да си купиш колата от тях, а после те прецакват с гаранционното обслужване. Дори и комисията за защита на конкуренцията може да се сезира за такова нарушение! Лошото е че никой не вярва в държавата и хората нямат нерви за такива работи.
Публикувано на: 09 Фев 2010 15:46
от Boiko
Да...писах до КЗП...,но познайте кой и колко ми отговориха...басиии хората.....
Поне да знаете, че в Софийските сервизи ще ви товарят яко и тва си е!
Публикувано на: 09 Фев 2010 17:57
от kinn
Колега, мен също ТМ Ауто Изток се опитаха да ме убедят, че при обслужването на Авенсиса на 105 000 км. (по книжка ТО А), трябва да сменя задължително и антифриз, масло на скоростната кутия, външен ремък и спирачна течност. Всичко щяло да ми струва около 800 лв.
Подобно на теб направих запитване в оторизиран сервиз на Тойота в друг град (Благоевград), които потвърдиха съмненията ми, че подобни смени на този етап не са необходими. В крайна сметка си направих обслужването при тях и не сбърках.
Публикувано на: 10 Фев 2010 00:51
от zi_zi_top
kinn написа:Колега, мен също ТМ Ауто Изток се опитаха да ме убедят, че при обслужването на Авенсиса на 105 000 км. (по книжка ТО А), трябва да сменя задължително и антифриз, масло на скоростната кутия, външен ремък и спирачна течност. Всичко щяло да ми струва около 800 лв.
Подобно на теб направих запитване в оторизиран сервиз на Тойота в друг град (Благоевград), които потвърдиха съмненията ми, че подобни смени на този етап не са необходими. В крайна сметка си направих обслужването при тях и не сбърках.
Преди време гледах периодите за смяна на спирачна течност и трансмисионно масло за моята Корола и наистина по график се сменят на 5 години или на 100 000 км. За антифриза имаше значение вида - обикновен или Long life. Та не знам дали не си питал неправилните хора!? Потърси в нета сервизния график на Авенсис и си направи справка. Цената е друг въпрос и ако ти е скъпо отиди в друг сервиз. Това не са сложни процедури и във всеки читав сервиз биха ги извършили без проблем.
Публикувано на: 10 Фев 2010 07:33
от Vesko
http://techdoc.toyota-europe.com/Mainte ... /Final.pdf
А тойота наистина препоръчват смяна на ангренажен ремък на 105000км при тежки условия. Е вече е въпрос тежки ли са те в БГ

Публикувано на: 10 Фев 2010 09:28
от max-2
kinn написа:Колега, мен също ТМ Ауто Изток се опитаха да ме убедят, че при обслужването на Авенсиса на 105 000 км. (по книжка ТО А), трябва да сменя задължително и антифриз, масло на скоростната кутия, външен ремък и спирачна течност. Всичко щяло да ми струва около 800 лв.
Подобно на теб направих запитване в оторизиран сервиз на Тойота в друг град (Благоевград), които потвърдиха съмненията ми, че подобни смени на този етап не са необходими. В крайна сметка си направих обслужването при тях и не сбърках.
Тези процедури наистина са необходими, ако искаш колата ти да е в кондиция, даже ще добавя и хидравличната течност. От несмяна на консумативи започват да се развалят тойотите най-вече. А навярно знаете какво става като се смени нещо по колата-ако не ти счупят и друго покрай смяната, това, което си сменил започваш да го сменяш през една-две години.
Публикувано на: 10 Фев 2010 10:16
от kinn
zi_zi_top написа:kinn написа:Колега, мен също ТМ Ауто Изток се опитаха да ме убедят, че при обслужването на Авенсиса на 105 000 км. (по книжка ТО А), трябва да сменя задължително и антифриз, масло на скоростната кутия, външен ремък и спирачна течност. Всичко щяло да ми струва около 800 лв.
Подобно на теб направих запитване в оторизиран сервиз на Тойота в друг град (Благоевград), които потвърдиха съмненията ми, че подобни смени на този етап не са необходими. В крайна сметка си направих обслужването при тях и не сбърках.
Преди време гледах периодите за смяна на спирачна течност и трансмисионно масло за моята Корола и наистина по график се сменят на 5 години или на 100 000 км. За антифриза имаше значение вида - обикновен или Long life. Та не знам дали не си питал неправилните хора!? Потърси в нета сервизния график на Авенсис и си направи справка. Цената е друг въпрос и ако ти е скъпо отиди в друг сервиз. Това не са сложни процедури и във всеки читав сервиз биха ги извършили без проблем.
Колата е 11.2005 г., т.е. няма още пълни 5 г. Според сервизния график първа смяна на антифриз (S-LLC) се прави на 150к., а трансмисионно масло на 120к. Спирачната течност си я сменям почти при всяко обслужване, там разхода е пренебрежим и нямам нищо против смяната й. Иначе двигателят е с верига, а не с ангренажен ремък и на 105к се прави само инспекция на V-ribbed belt (което и направиха и казаха че си е здрав и няма нужда се заменя).

Публикувано на: 10 Фев 2010 10:41
от max-2
Е, щом е така-идеален си. Има още време до смяна.

Публикувано на: 10 Фев 2010 21:23
от inch high
Колеги,
истината е, че много, ама много рядко си търсим правата за каквото и да било.
Така сме научени, дори неволно махаме с ръка и си намираме оправдание за пред себе си, и пак неволно даваме лош пример и на децата си....
Но това е една друга тема...
Re: ДАЛАВЕРИТЕ НА ТОЙОТА - СОФИЯ
Публикувано на: 10 Фев 2010 22:02
от Bass_Man
Boiko написа:.............
А сега ми кажете, къде аджеба да си търся правата???
Имаш ли нещо черно на бяло ( на лист с печат иначе казано ) ?