Страница 1 от 2
Масло за 1.4vvt-i 2003 над 200 хил.км
Публикувано на: 28 Яну 2010 13:12
от Dobrin
Здравейте,
Пиша ви във връзка с маслото за двигателя. До сега си карах королата с 10w40 Mobil и ми гори 700-800мл на 10 хил. км. Колата ми е на 204 000км и вече маслото е за смяна. Скоро се зачетах в книжката на автомобила и установих че за моят двигател (4ZZ-EF) препоръчват 5w30.
Та въпроса ми е: да сменя ли въпросното масло с 5w30 или да продължавам да използвам 10w40.
И ако някой препоръча определена марка масло ще съм много благодарен. Прочетох темата за масла 5w30 и не ми стана ясно за моят случей какво да правя да остана ли със същото масло или да го сменя с 5w30.
Благодаря предварително. Поздрави
Публикувано на: 28 Яну 2010 17:51
от Petrov_gb
Аз бих си сложил това което се препоръчва за този двигател.
До колкото марката, моя авенсис го карам с тоуотско масло което по принцип е ESSO. Но незнам вече как колата ще приеме смяната на марката и типът масло, вече по-запознати могат да ти помогнат.
Публикувано на: 28 Яну 2010 18:16
от LEXUS
По принцип изобщо не е Esso.
Публикувано на: 28 Яну 2010 19:50
от Dobrin
Ако не е ЕССО какво препоръчвате. Възможно ли е да ми гори повече от разхода на масло, който ми дава с МОБИЛ при смяна на 10w40 с 5w40 или 5w30 някакви идеи и съвети?
A ако реша да го сменя с 5w40 трябва ли да правя някаква промивка на двигателя
Публикувано на: 28 Яну 2010 19:53
от LEXUS
Не ти разбрах въпроса,извинявай,значи питаш , дали е възможно да ти гори повече с по-скъпото масло ли? Колко ти гори сега и каква разлика засичаш, малко не те разбрах,затова разясни.

Публикувано на: 28 Яну 2010 20:04
от Vasil_87
da ako iskah moje da pusne6 edna promivka hubavo e za6to 6te izmie motora!kolkoto do masloto ako iska6 5w30 na dobra cena moje da ti namerqi promivka orginalni na toyota :thumbsup:
Публикувано на: 28 Яну 2010 22:51
от Kiki
Petrov_gb написа: Но незнам как колата ще приеме смяната на марката и типът масло
Ако смениш марката и типа масло от по-лошо към по-добро-примерно от полусинтетина/10w40/ към синтетика/5w40/, на колата ще и се отрази така, както на теб, ако преминаш от боб, на пържоли с червено вино. biggrin.gif
Публикувано на: 29 Яну 2010 08:50
от Dobrin
LEXUS написа:Не ти разбрах въпроса,извинявай,значи питаш , дали е възможно да ти гори повече с по-скъпото масло ли? Колко ти гори сега и каква разлика засичаш, малко не те разбрах,затова разясни.

Да какво ще се случи ако сменя 10w40 с 5w40 при полоение че в момента ми гори 800мл на 10хил.км и има ли смисъл.
Възможно ли е да ми гори двоино повече с по скъпото масло.
Публикувано на: 29 Яну 2010 10:33
от max-2
Ако това ще ти помогне моята не е ввти, 4АФЕ на 240000, карах я с Мотул 8100 5в40, но започна да гори малко(без доливане на 10000 ще е на минимума или под него), минах на Кастрол Магнатек 10в40 и е по-зле-на 5000км долях повече от половин литър, за да стигне макс. на щеката, иначе е малко по-тих двигателя с дебелото масло. Другата смяна ако имам пари ще и сложа някое бутиково масло дабъл естер, за да видя дали колата си отива или маслата са акани biggrin.gif
Публикувано на: 29 Яну 2010 10:55
от Petrov_gb
LEXUS написа:По принцип изобщо не е Esso.
Баш си е Esso.
Публикувано на: 29 Яну 2010 12:22
от Владислав
Производство са на Esso и Texaco.Различните оригинални масла,греси и други са на двете фирми.Предполагам,че и в зависимост от континента,заводите са на различни фирми (който завод е по-близо).
Публикувано на: 29 Яну 2010 12:51
от Dobrin
Да, но все пак някой ще даде ли съвет по моят въпрос?
Публикувано на: 29 Яну 2010 13:04
от slowtraveler
Аз лично бих пробвал с предписаното от производителя....
Но от друга гледна точка - колата вече е на доста километри. Така-че вече едва ли толкова ти се свиди.
Съответно карай с по-евтиното, пък до колкото издържи
biggrin.gif
Публикувано на: 29 Яну 2010 14:10
от Dobrin
slowtraveler написа:Аз лично бих пробвал с предписаното от производителя....
Но от друга гледна точка - колата вече е на доста километри. Така-че вече едва ли толкова ти се свиди.
Съответно карай с по-евтиното, пък до колкото издържи
biggrin.gif
Разбира се че ми се свиди, при положение че е в мен от 1 година, но както и да е, това е тема на друг разговор.
Ако някой желае да помогне ще съм благодарен, ако не и имате време за губене в коментари отвъд темета, моля не го правете тук. Благодаря
Все пак благодаря за "изчерпателните коментари".
Публикувано на: 29 Яну 2010 15:15
от slowtraveler
Колега, не мога да разбера защо се ядосваш на 'изчерпателните' отговори...
В книжката си пише какво масло като тип/клас да слагаш.
От там нататък какъв отговор искаш?
Всяко масло, отговарящо на дадените параметри би ти свършило работа...
Има доста теми кой от какво масло е доволен, но по принцип всяка такава тема се измества в областта 'мерене на п....шки'.
Производителите на базови масла са единици в света, затова която и що-годе реномирана марка да вземеш, все ще си доволен (няма да има видима разлика в сравнение с друга реномирана марка)..
А дали ще спре да ти гори масло - това никой не може да ти каже, защото не се знае как я караш, какво е състоянието на двигателя и т.н.
Остава ти да пробваш с точното масло, и тогава да споделиш има ли промяна...
Ако няма промяна имаш три варианта -
- доливаш си редовно и си караш така (скоро ще замине катализатора, ако още е там)
- слагаш добавки, които ще ти решат временно проблема, а в дългосрочен план ще ускорят ремонта.
- мериш си компресията. ако е ОК - сменяш гумички на клапаните, чистиш вентилацията на картерните газове, проверяваш/подменяш семеринги ако има теч и си готов. Ако компресията не е ОК - правиш ремонт на двигател, заедно с по-горните действия. Така разхода на масло би се намалил значително.