Страница 1 от 2

Проблем Акумулатор

Публикувано на: 26 Яну 2010 22:59
от ToyotaHZJ73
Здравеите :)

Имам едно запитване ?? Дали някои може да ми каже едно свястно място където могат да ми замерят не само волтажа на зареждането на алтернатора но и дали се покачват амперите както трябва тест да си замерят дали е всичко ОК със алтернатора и акумулаторите????
Карам Тойота Ланд Круизер HZJ73. Той работи на 24 вотла. Двата акумулатора са свързани последователно. Акумулаторите ми са Оптима 55 жълти :)
Досега обиколих няколко места и никои от тях няма уред или поне незнае как се мери тока на акумулатора (Ah).
Благодария за информацията

Публикувано на: 27 Яну 2010 00:33
от slowtraveler
Колега, всички добри търговци на акумулатори могат да ти замерят как зарежда акумулатора...
А за да можем да ти помогнем е добре да си попълниш профила...
Никой не знае от кой град си :whistle:

Публикувано на: 27 Яну 2010 09:34
от ToyotaHZJ73
Колеги закарах джипа си на няколко места да ми погледнат как зарежда, но никои не замерва ампеража :(:( всеки които хване ми гледа само волтажа??? Затова моля за съвет къде??
Аз съм от София :)

Публикувано на: 27 Яну 2010 10:38
от slowtraveler
Ами при автомобилите акумулатора обикновено се зарежда с постоянно напрежение, а не се следи тока на заряд...
Т.е. - алтернатора независимо от консумирания ток, трябва да поддържа например 14.2-14.4В (или при 24В система - от порядъка на 28-29В) за да зарежда акумулатора добре.
А състоянието на акумулатора се проверява с проверка на клетките и гъстотата на електролита. И с ампер-клещи.
Ако напрежението на акумулатора е ОК, значи заряда е нормален.
Ако акумулатора въпреки това не върти добре, защото напрежението му под товар пада бързо, то проблема е в акумулатора.

Публикувано на: 27 Яну 2010 10:58
от NIXON
ToyotaHZJ73 написа:Колеги закарах джипа си на няколко места да ми погледнат как зарежда, но никои не замерва ампеража :(:( всеки които хване ми гледа само волтажа??? Затова моля за съвет къде??
Аз съм от София :)

Колега, амперажът е относително понятие и зависи от вида и броя на
косуматорите, които са включени в момента на замерването.
Мери се косумация на ток лри покой - изключен двигател. Той не трябва да е по - голям от 50 мА. В противен случай има утечка по ел.
системата. При работещ двигател се мери напрежението на акумулатора и то трябва да е от 13.8 до 14.8 волта в зависимост от техн. х - ки на автомобила. При вкл. на къси светл. почти не трябва да се променя. Това показва, че алтернатора ти работи и зарежда.
Да долълня, че за 24 волтов акумулатор тези напрежения са два пъти
по - големи, но токът 50 мА е същият.

Публикувано на: 27 Яну 2010 14:22
от ToyotaHZJ73
Колеги интересуват ме две неща:

1.Ако може да ми кажете къде мога да отида да ми проверят дали равномерно ми се изпразват (падат) двата акумулатора когато са включени консумативите без да работи двигателя??
2. Когато е включен ДЖИПА дали дава достатъчен ток алтернатора за консумативите и дали разномерно зарежда и двата акумулатора??

За да ме разберете по добре ще ви обясня какув точно ми беше проблема.
Единият акумулатор ми падаше няколко пъти (само единият) реших че проблема е в него защото така ми казаха на няколко места на които го закарах да ми погледнат колата.
В последствие вурщам акумулатора и ми го подменят но при условие да го закарам в ауторизиран сервиз на ОПТИМА.
Така и направих и в момента сум в очакване на отговор от тяхна страна, но желая да ми проверят пак зареждането едните ми казват, че е ок а другите, че нещо не е наред.
Затова ви моля ако можете да ми кажете къде да го закарам за да ми кажат на 100% дали е добре или не т.е. Дали проблема е в акумулаторите или в алтернатора или каквото и да е друго.
Много бих ви бил благодарен ако знаете такъв човек.

Публикувано на: 27 Яну 2010 14:39
от slowtraveler
Колега, ако напрежението в мрежата ти е 24В, то двата акумулатора навярно са ти вързани последователно, откъдето следва, че тока през тях е един и същ.
В такъв случай съвсем нормално е да ти кажат, че 'падащия' акумулатор е повредения....
При такова връзване е добре двата акумулатора да са съвсем еднакви (модел/капацитет/ производство)...

Отново - обикновено търговците на акумулатори дават гаранция за акумулатора само ако преди това проверят зареждането....
Т.е. - те могат да ти свършат тази работа и да ти кажат дали зареждат нормално, или не.
Но личното ми мнение е - смяна на двата акумулатора едновременно, за да нямаш проблем.

Колегите от София сигурно знаят способен жичкаджия, но все пак добре е човека да е наясно със силовите тоци. А такива са тея, дето продават акумулатори...

Публикувано на: 27 Яну 2010 15:04
от NIXON
Но личното ми мнение е - смяна на двата акумулатора едновременно, за да нямаш проблем.


Подкрепям това мнение на Slowtraweler. Но при положение, че са минали някакъв експлоатационен период-1 год или 2 и т. н. Това не става ясно от постингите на колегата с проблема. Нови ли ги е купил и единият се е огъбил, или са ползувани известно време и вече са извън гаранция.

Публикувано на: 27 Яну 2010 15:15
от ToyotaHZJ73
Колеги

И двата акумулатора са купени чисто нови и са сложени едновременно :)
Мисълта ми е такава те са закупени в Гладиатор в Пловдив аз лично нямам намерение да ходя до там с Тойотата, защото ще ме струва към 350-400лева имам просто желание да го проверя в София :) Знае ли някои къде да го закарам всичките специалисти при които съм ходил казват, че нямат ампер-клещи и немогат да ми го проверят

Публикувано на: 02 Фев 2010 23:17
от Vokil
ToyotaHZJ73 написа:Колеги

И двата акумулатора са купени чисто нови и са сложени едновременно :)
Мисълта ми е такава те са закупени в Гладиатор в Пловдив аз лично нямам намерение да ходя до там с Тойотата, защото ще ме струва към 350-400лева имам просто желание да го проверя в София :) Знае ли някои къде да го закарам всичките специалисти при които съм ходил казват, че нямат ампер-клещи и немогат да ми го проверят
Добре де по колко амперчаса са тези акумулатори ? Зарядния ток може да се измери и с обикновен уред с ампермер въпрос на малко съобразителност е да се направи стига ампермера да има обхват една десета от амперчасовете на акумулатора :) Въпреки че както са ти казали не е важно колко ампера черпи при заряд акумулатора, щото тая стойност се мени в зависимост от степента на зареденост на акумулатора и зарядното напрежение.Освен това за да разбереш кой ти е прецакания акумулатор е достатъчно да мериш напрежение само на единия и да въртиш стартера после да мериш само на другия и да сравниш показанията успех :)

Публикувано на: 02 Фев 2010 23:25
от jorj
Пробваи на Раковска и Сливница

Публикувано на: 03 Фев 2010 00:05
от jim_beam
можеш лесно да провериш сам дали акумулаторите са читави.на всяко зарядно у-во за акумулатори има амперметър,показващ зарядния ток.
като се зарежда акумулатора трябва да е откачен от веригата(колата),с течение на зареждането токът постепенно спада докато накрая стане съвсем минимален по скалата.да кажем ако цяла нощ го зареждаш на сутринта трябва да бъде съвсем малък в началото на скалата.ако не е така акумулатора е дефектен.правиш го поотделно с двата и готово.
огледай да няма някакво побългаряване,да няма включени кабели към проблемния,който да го натоварва извънредно.няма да е лошо някой ел.техник с амперметър да замери тока на самата кола,нормално всеки елконажия би трябвало да може да го направи.

Публикувано на: 03 Фев 2010 07:50
от MX5
Спомена, че имаш Optima. Това е запечатан AGM акумулатор и няма как да го отваряш да и проверяваш електролита.

Също така AGM акумулаторите не понасят пълно разреждане дори и веднъж. Ако стане това, повече никога няма да си държат пълния капацитет.

Ако е доста разреден, е добре да го заредиш със зарядно. С алтернатора в колата не става да го зареждаш.

За AGM акумулатор ти трябва хубаво зарядно, т.е.

Читавите зарядни устройства, зареждат на няколко етапа: два от тях, основни - в първия (Bulk) тока на заряд е константен, а напрежението се мени (вдига) докато достигне определено ниво (в зависимост от типа на акумулатора - wet, gel, agm - задаваш го на на компютъра на зарядното) и след като се достигне това напрежение, се минава на втория основен етап (Absorption) - устройството започва да държи това напрежение постоянно, а със зареждането токът на заряд започва да спада докато стигне около нулата.
Тези зарядни устройства могат да ти кажат и ако има проблем в акумулатора и какъв е той - например отворени клетки, късо, т.н.

Обикновено тези зарядни могат да ти проверят и алтернатора дали работи правилно и т.н.

И понеже почти всичко сега е "Made in China" предполагам, че и в БГ магазините могат да се намерят за под 100 кинта.


Ако колата стои паркирана за дълго време, добре е акумулатора да стои през цялото време с включено зарядно, което има режим на поддържане на заряда.

Понеже зарядното, което си взех за диагностики на акумулатори, алтернатори и т.н.е малко голямо, неудобно и шумно да стои пуснато през цялото време - него го ползвам само ако нещо се е случило с акумулатора.

Иначе за поддръжка на заряда си вземам от тези - малки са, няма вентилатор - всеки път като паркираш колата, включваш кабела и я оставяш така и забравяш - всичко е 6:



http://www.youtube.com/watch?v=qHSI_qHOI4U



Идва с много удобен конектор, който го монтираш за постоянно в колата. А даже имат и конектори, на които със светлинна индикация ти показва заряда на акумулатора.

http://www.youtube.com/watch?v=vxqBZA-D6Rk

http://www.youtube.com/watch?v=iKB5jce0eIg




Публикувано на: 03 Фев 2010 08:03
от LordDigital
Според мен тва е некфа ОуФ-Роадско Абсрудна схема ,удвоени волтажи тука из нашия форум са пълна безумица и екзотика.

Питай направо колегите дето се занимават със такива изгъзляци:

http://forum.offroad-bulgaria.com/forumdisplay.php?f=71

Публикувано на: 03 Фев 2010 08:29
от MX5
Ето тука малко за 24V Land Cruiser.

http://cruisers.bitwalla.com/articles/24v.html

Общо взето, ако се прецака единия акумулатор и не го следиш, ще се развали и другия ... така, че като паркираш в къщи колата да я вкючваш да поддържа през цялото време с някое 24V CTEK зарядно е доста добра идея.
И трябва да разменяш двата акумулаторя няколко пъти в годината.

"On most 24 volt cruisers, all electrics are 24 volts except the headlights which are 12 volts. This is accomplished by drawing power from the second negative terminal, which is 12 volts. Now you might be tempted to run all sorts of 12 volt accessories this way, but DON'T! The headlights are an exception that works because there are two of them - each headlight draws power from a different battery, thus the batteries stay balanced. Likewise, you could run 12 volt foglights in the same way. But if you hook up a radio (or worse, a winch!), you will draw power from one battery only.

This might not sound so bad, expect unlike in a parallel system, the batteries do not balance each other out. In fact, quite the opposite occurs: when one battery is low, the other one take the excess from the charging system. In other words, if your batteries are unbalanced, one battery will get weaker, and the other will progressively overcharge. Left unchecked, both batteries will need to be replaced.

So here are some basic tips:
•Install identical batteries at the same time, and make sure they are both fully charged.
•NEVER tap 12 volts.
•If you blow a headlight, replace it quickly - and make sure the lights are the same wattage.
•Swap your right and left batteries at least a couple times of year. If one battery got run down for any reason, swap them more frequently for a while. Or charge both batteries up fully. "