Страница 1 от 2
Проблем с Avensis...
Публикувано на: 25 Яну 2010 21:14
от DJaMBaZza
Здравейте ,искам да ви питам за съвет относно една Toyota Avensis. Преди 4-5 месеца си взех Аvensis от Австрия ,колата е 1.8 бензин 110 к.с. Карах я 2 дни и след това я обслужих напълно ,но ми правеше впечатление ,че когато карам на 5-та да речем с 2000 оборота и дам газ до края колата губи мощност за момент и прекъсва едва ли не и като се вдигнат оборотите се оправя и след 3500 дърпа най - много... смених горивният филтър ,щото си мислех ,че от него идва проблема ,но пак е същото. Аз съм на 19 години и нямам много опит с колите - проблеми и т.н ,но ми прави впечатление ,че когато отворя капачката на резервоара се е получил вакум и изпуска въздух. Възможно ли е от там да идва проблема да се получава вакум и да не стига гориво... иначе пали без проблем и на високи обороти си дърпа прилично. Ясно е че ще отида до сервиз ,но искам да добия представа от какво се получава така

Публикувано на: 25 Яну 2010 21:22
от Petrov_gb
Neznam za drugo no ne e ot vakuma v rezervuara sus sigurnost. Kupi si 0,5l mineralna voda i q izpii kato lapnesh cqloto gurlo na shisheto, togava shte se dosetish zashto ima vakum

Публикувано на: 25 Яну 2010 23:12
от DJaMBaZza
ами аз говорих и с други и ми казаха ,че не би трябвало да има нито вакум ,нито налягане...
Публикувано на: 25 Яну 2010 23:24
от Vesko
Е нормално е за бензинова кола да работи добре на 3500об/мин. То на 2000об и дизела (2.2) няма никаква мощност

Публикувано на: 25 Яну 2010 23:41
от zi_zi_top
По-добре си прочети упътването - в раздел "Ключове и врати", тема - Капачка за резервоар" ще прочетеш, че трябва да използваш само оригинална капачка с вграден клапан за налягане, защото в резервоара при работа на ДВГ се повишава налягането. Също така съветват капачката да се развинтва бавно на бензиностанция, веднага след като си изключил ДВГ.
Публикувано на: 25 Яну 2010 23:43
от slowtraveler
Дизела (и въобще турбо-двигателите) са съвсем умрели преди да почне да надува турбото както трябва.
Но ти си с атмосферен двигател, при който нещата не са толкова ярко изразени.
За 1.8 не знам, но 1.6/110к.с. искаше 3.5-4х.об. за да му дойде мощността....
Просто са маломощни двигатели, и затова искат (и не се плашат от) високи обороти....
Пък и авенсиса си е доста тежък за такава мощност, така-че наистина иска да го вкараш в обороти за да очакваш някаква динамика

Публикувано на: 26 Яну 2010 00:49
от DJaMBaZza
zi_zi_top
капачката си е оригинална и нее сменяна...
slowtraveler
същото е и при 1.8 към 3.5/4хил. идва силата на колата и до червено си ускорява... Онзи ден се дръпнах на една стара самолетна писта с един приятел ,който кара пежо 307 1.6 110к.с бензин и от началото беше на кантар обаче към 170 пежото взе да изостава... и по това съдя ,че тойотата си е в ред ,а това дето за момент губи мощността в ниските нямам идея от какво се получава...
Публикувано на: 26 Яну 2010 07:10
от Creep
DJaMBaZza написа:...а това дето за момент губи мощността в ниските нямам идея от какво се получава...
Moже да е от много неща - кабели, свещи, въздушен филтър, датчик температура, инжектор(и), МАF...
Публикувано на: 26 Яну 2010 09:45
от scorpion
DJaMBaZza написа:zi_zi_top
капачката си е оригинална и нее сменяна...
slowtraveler
същото е и при 1.8 към 3.5/4хил. идва силата на колата и до червено си ускорява... Онзи ден се дръпнах на една стара самолетна писта с един приятел ,който кара пежо 307 1.6 110к.с бензин и от началото беше на кантар обаче към 170 пежото взе да изостава... и по това съдя ,че тойотата си е в ред ,а това дето за момент губи мощността в ниските нямам идея от какво се получава...
Колега, ако продължавате да се "дърпате"с приятелите вероятно ще се появят и други проблеми.

Точно "авенсиса" не е бегачка и то с този мотор и при това купе. Лично мнение разбира се. Колата си е Ваша !
Иначе нормално е да има вакум при развиване на капачката.
По-добре закарайте колата на диагностика в оторизиран сервиз, ако ви притеснява !
Публикувано на: 26 Яну 2010 10:57
от slowtraveler
Какво разбираш, под 'създаден вакуум и изпуска въздух'?!?!
Нормално е да има малко над-налягане (да изпуска въздух, а не да засмуква)... Това се получава заради клапана за изгорели газове.
Според мен колата си е ОК - наистина в ниските няма мощност.
Иначе scorpion си е прав - това не е кола за гонки, а за комфортно пътуване без резки маневри

Публикувано на: 26 Яну 2010 11:48
от kofarata
абе, сипете бензин бе, кви вакуми 5 лева
Публикувано на: 26 Яну 2010 12:50
от levin86
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
да си чувал за безнинови изпарения? вакуум вика biggrin.gif , не е вакум а разширен въздух в смес с изпарения от безнина в резрвоара, а това "забавяне" което те притеснява е от хубавия бензин в България.
Ако си мераклия пробвай следното:
1.отиди до бензиностанцията и сипи в едно шише от 5л за вода безнин
2.остави го в мазето или гаража за една седмица(ше видиш в последствие колко е бензина,колко е водата в него, и колко отайка има)
3.отсипи бензина в друг такъв съд(нали знаеш бензина е тва жълтото на цвят), като оставиш отайките в стария
4.сипи бензина в колата и се радвай, само да не си помислиш че колата е зела още 10 коня

biggrin.gif
Публикувано на: 26 Яну 2010 13:02
от slowtraveler
levin86 написа:laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
да си чувал за безнинови изпарения? вакуум вика biggrin.gif , не е вакум а разширен въздух в смес с изпарения от безнина в резрвоара, а това "забавяне" което те притеснява е от хубавия бензин в България....
Левин, не се заяждай с човека - явно не си страдал от калпава капачка.
Изпаренията в никакъв случай не могат да компенсират консумирания бензин, и затова обикновено се получава вакуум (ако няма някаква допълнителна вентилационна система на резервоара, или такава, създаваща над-налягане). Пример - вартбург, който след изминати 50-60км започна да губи мощност и изгасна. След почивка 5 минути запали нормално. Измина 5-8км, и историята се повтори. Като изгасне, и го запалиш след 30-40 сек, поддържа само празен ход. Дадеш ли му газ - изгасва. Типичен пример за недостиг на гориво. Реши се с дупка, направена с пирон в капачката.
Та проблема с калпава капачка(неработещ клапан) се проявява при по-сериозна консумация на гориво - дълъг път, голямо продължително натоварване, и на високи обороти...
А в случая с Авенсиса налягането не се получава от изпарения.
Понякога 'прихлъцване' се получава при прехвърлянето на VVT-i на друг режим (а това обикновено става около 2-3х.об...)
Публикувано на: 26 Яну 2010 13:05
от diver
levin86 написа:laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
да си чувал за безнинови изпарения? вакуум вика biggrin.gif , не е вакум а разширен въздух в смес с изпарения от безнина в резрвоара, а това "забавяне" което те притеснява е от хубавия бензин в България.
Ако си мераклия пробвай следното:
1.отиди до бензиностанцията и сипи в едно шише от 5л за вода безнин
2.остави го в мазето или гаража за една седмица(ше видиш в последствие колко е бензина,колко е водата в него, и колко отайка има)
3.отсипи бензина в друг такъв съд(нали знаеш бензина е тва жълтото на цвят), като оставиш отайките в стария
4.сипи бензина в колата и се радвай, само да не си помислиш че колата е зела още 10 коня

biggrin.gif
Хм, аз ще ти предложа друг тест. Сипи 1л вода и 1литър бензин в някъв прозрачен съд. Когато успееш да смесиш бензина и водата без друга добавка се обади да те черпя бира накорем.
Публикувано на: 26 Яну 2010 13:53
от levin86
ма чакай малко кога съм споменавал че не слагат добавки, слагат слагат и то по много
